OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Szczecin Słoneczne

Ostatnia zmiana: 2020-02-20

Galeria | ==>
Data: pomiędzy 1997-06 a 1997-09
Autor: msk90a2
Przesłał: msk90a2

Zamieszczono: 2013-06-19

Galeria użytkownika

Przystanek Szczecin Słoneczne w 1997 roku. Widać istniejącą jeszcze wtedy sieć trakcyjną oraz lampy peronowe. Jak dobrze pamiętam to w tym roku (1997) przestały jeździć pociągi do Gryfbetu w Płoni oraz usunięto sieć takcyjną.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: panoramy/widoki ogólne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon (od 12 maja 2014): 1923
: 6 0

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 Marcin (2017-05-03 17:10:19)
    Pamiętam że sieć wisiała jeszcze w maju 1998r a tor był cały i szedł przez ten las. Gdy ponownie byłem w grudniu sieć była zdjęta i słupy usunięte
  • #2 Michał Kłosowski (2020-05-21 09:48:33)
    Wyczytałem, że krótki fragment sieci do tego przystanku założono w latach 80. Było to podyktowane remontem mostu, przez co chwilowo pociągi stanowiły komunikację zastępczą z jednej strony na drugą.
  • #3 Marcin (2020-05-21 19:29:17)
    Czytałem, że sieć na tym odcinku oddano do użytku w styczniu 1983r.
  • #4 Gerson (2020-05-22 11:37:20)
    Wznowienie po 33 latach ruchu pasażerskiego na tej linii spowodowane było wybudowaniem osiedla Słonecznego - jednej z nowych "sypialni" Szczecina. Wznowienie ruchu nastąpiło w 1982 roku, ale tylko na odcinku Szczecin Dąbie - Szczecin Słoneczne, gdzie powstał ten - wówczas nowy przystanek. W 1983 roku odcinek został zelektryfikowany. W 1985 roku ruch pasażerski został zawieszony. Spowodowane to było niską frekwencją na tej linii. Potok pasażerów ukierunkowany był na centrum miasta. Dojazd z przystanku Szczecin Słoneczne do stacji Szczecin Główny wymagał przejazdu przez stację Szczecin Dąbie i zmiany kierunku jazdy pociągu. To z kolei znacząco wydłużało czas przejazdu. Przez kilkanaście lat mówiono o konieczności budowy nowej łącznicy z przystanku Szczecin Słoneczne do przystanku Szczecin Zdroje (linia 351), jednak nigdy nie zdecydowano na jej budowę. Ironią losu jest fakt, że po wojnie nie zdecydowano się na odbudowę mostów na Cegielince i Martwej Wodzie (za dawną stacją Szczecin Lotnisko), a w latach 80-tych brak tych przepraw spowodował niemożność szerszego wykorzystania tej linii, szczególnie do celów pasażerskich. W 1998 roku przeprowadzono deelektryfikację linii. Kolejne lata to powolna agonia całej linii.
  • #5 Marcin. (2020-05-22 15:24:20)
    Będąc na wakacjach w sierpniu 1983r u rodziny na Słonecznym, widziałem z balkonu jak solo ezt jeździł dwa razy rano i dwa razy po południu. Między nimi wahadło do Elektrociepłowni oraz platformy z kontenerami z Unikonu, potem gruszki z Gryfbetu i wieczorny zbiorowy do Drzenina.
  • #6 Marcin (2020-05-28 22:08:18)
    Według rozkładu jazdy z 1982/83r ruch osobowy był już prowadzony z tym że do czasu elektryfikacji musiał być raczej prowadzony solo SN61 gdyż praktycznie nie było możliwości objechania lokiem składu na Słonecznym.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Szczecin Słoneczne

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...