OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kołobrzeg Stadion

Ostatnia zmiana: 2015-08-08

Opis ogólny
Opis ogólny: Obok toru do Goleniowa znajdują się poukładane podkłady, być może od trzeciego toru. Gdzieś w 2002 roku rozebrano zwrotnicę prowadzącą do bocznicy, na której stoją nieużywane wagony. (info: Daniel, 2007-02-02)

---

Na wysokości Zieleniewa zachował się pokaźny odcinek torów według mnie w stanie dobrym (złomiarze jeszcze o nich nie wiedzą), na terenie PZB są czynne tory 1000 mm do dzis używane przez urządzenia portowe. (info: bobby d, 2007-09-29)

Przystanek odbudowany (wysoki, nowoczesny peron) na czas remontu mostu nad Parsętą w km 43. Początkowo jako tymczasowy. Podczas zmiany rozkładu jazdy zadecydowano o pozostawieniu przystanku na stałe(info: Piotr Okniński, 30-05-2013)

Przystanek przez kołobrzeżan nazwany został Kołobrzeg Stadion. W nazewnictwie PKP jednak znajdziemy przystanek Kołobrzeg Kostrzewno. Nazwa pochodzi od starego przystanku kolei wąskotorowej zlikwidowanej w tamtym miejscu w latach 60. ubiegłego wieku oraz przystanku, na którym zatrzymywały się pociągi towarowe.

Opis infrastruktury: Posterunek obsługiwał 3 grupy bocznic. Pierwsza grupa to bocznice wiodące wspólnym torem do Marynarki Wojennej i dawnego zakładu przetwórstwa rybnego "Barka". Obecnie nieprzejezdna w wyniku remontu ul. Bałtyckiej i dróg portowych, więc kończy się na ul. Wylotowej (ruch zakończono w końcu lat 90.). Druga grupa to bocznica która znajdowała się naprzeciw posterunku Kb3. Posiadała trzy tory, obsługiwane dwiema suwnicami bramowymi i należała do Kombinatu Budowlanego. Obecnie pozostał jeden tor, na którym stoją wczasy wagonowe. Trzecia grupa to bocznica do Orlenu (d. CPN), skupu złomu, składu opałowego oraz "Perły Bałtyku". Poza torem do Orlenu, reszta nieczynna (aczkolwiek bez ubytków). Tor wyciągowy zajęty przez wczasy wagonowe. Obecnie przejazdy są strzeżone rogatkami, zautomatyzowane wraz z tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi ustawionymi na szlaku i na wyjeździe z bocznicy Orlenu. (info: Roman Jawdyk, 2007-08-07)

Opis budynków: Budynek zburzony w maju 2005 roku. Znajdowały się w nim usrk dla obsługi okręgu Kb3 oraz przejazdu kolejowego na ul. Bałtyckiej. Przejazd na ul. Jedności Narodowej obsługiwany był przez strażnicę przejazdową. (info: Roman Jawdyk, 2007-08-07)
Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, niezdatne do eksploatacji
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma, być może była
semafory: świetlne zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma, być może było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  43,478 Koszalin – Goleniów (402)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kołobrzeg Kostrzewno Wąskotorowe (zachodniopomorskie) 0,33 km
Kołobrzeg ORLEN (zachodniopomorskie) 0,75 km
Kołobrzeg Wąskotorowy (zachodniopomorskie) 1,36 km
Kołobrzeg (zachodniopomorskie) 1,42 km
Radzikowo (zachodniopomorskie) 2,17 km
Zieleniewo (zachodniopomorskie) 3,08 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kołobrzeg Stadion

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...