OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wałbrzych Miasto

Ostatnia zmiana: 2019-08-19

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja, na której wsiada najwięcej pasażerów na całej linii. (info: Marcin Czech, 21-04-2008)

Stacja znajduje się w części miasta zwanej Stary Zdrój, będącej jeszcze w XIX wieku uzdrowiskiem. (info: wasiukibic, 04-04-2009)

Opis infrastruktury: Wiata nad częścią peronu 1.

Na stacji jest grupa torów towarowych - obecnie nieużytkowana. Bocznica do fabryki porcelany "Wałbrzych" - słabo albo w ogóle nieużywana. Dawna linia do Wałbrzycha Towarowego to obecnie bocznica służąca transportowi węgla do składu opału. Na południe od fabryki porcelany są resztki jakiejś stacji towarowej (odciętej już od sieci) oraz nastawni. (info: wasiukibic, 04-IV-2009)

Fabryka porcelany "Wałbrzych" została odcięta od sieci kolejowej. Fragment toru przed przejazdem kolejowym został zerwany zaś tor na przejeździe zaasfaltowany. Dalej między przejazdem a bramą zakładu na torze wysypano tłuczeń, kilka razy widziano tam ciężarówkę. Tylko wózeczki na rampie ładunkowej zdają się jakby czekały na to, aż podjedzie pod nie jakiś wagon towarowy. (info: wasiukibic, 12-XI-2009)

Wjazd na tor główny dodatkowy (nr 5 na schemacie) został opatrzony znakiem zakazu wjazdu, szyny są pokryte grubą warstwą rdzy. W związku z powyższym można stwierdzić, że jedynymi używanymi torami dodatkowymi na stacji są te, prowadzące do garażu pojazdu sieciowego i tor nr 7. W ramach remontu linii nr 274 Wrocław Świebodzki - Goerlitz wyremontowano peron wyspowy: ułożono nową nawierzchnię, podniesiono wysokość, zamontowano urządzenia wizualnej informacji dla pasażerów i obiekty małej architektury (wiaty, ławki). W obrębie stacji są 2 przejścia podziemne: jedno łączy peron wyspowy z peronem przylegającym do budynku dworca (krawędź od strony dworca jest nieużytkowana); drugie z nich znajduje się po południowej przejazdu kolejowego w ciągu ul. Stefana Żeromskiego. (info: wasiukibic, 06-VII-2009)

Przejście podziemne dla pieszych w ciągu przejazdu kolejowego na ul. Żeromskiego zostało zamknięte, a wejście zostało zabezpieczone betonowymi płytami. Z semaforów wyjazdowych ze stacji świecą się tylko lampy na B (kierunek Szczawienko) i E (kierunek Fabryczny) - reszta wygaszona. (info: wasiukibic, 20-IX-2015)

Opis budynków: Budynek jest ponoć adoptowaną pijalnią wód mineralnych.
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: 2019: Stacja przebudowana. Są tory główne dodatkowe 3 zelektryfikowane i 5 spalinowych.
2017: Układ torowy, poza peronem drugim (peron pierwszy jest wyłączony z eksploatacji), jest obecnie przebudowywany,stąd dodatkowe tory nie są obecnie zdatne do eksploatacji. Ułożone są dwa nowe tory (poprzednie zostały zlikwidowane) i ustawiono nowe słupy trakcyjne, stąd niebawem będzie na nie przeniesiona sieć trakcyjna (wyeksploatowane mosty zostaną usunięte).
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: EPA:5100134
HAFAS:5100210
IBNR:6487
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  69,806 Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (– Görlitz) (274/493)  
  Wałbrzych Miasto – Kopalnia Victoria  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wałbrzych Dolny (woj. dolnośląskie) 1,13 km
Wałbrzych Miasto Towarowy (woj. dolnośląskie) 2,02 km
Kopalnia Thorez (woj. dolnośląskie) 3,12 km
Wałbrzych Fabryczny (woj. dolnośląskie) 3,16 km
Wałbrzych Szczawienko (woj. dolnośląskie) 3,91 km
Wałbrzych Główny (woj. dolnośląskie) 4,43 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Zbigniew Szałkiewicz (2017-10-19 12:37:19)
    Na stacji nigdy nie było górki rozrządowej.Za nastawnią WM1 był tor wyciągowy nr.17A skąd ustawiacze prowadzili rozrząd płaski.Polegało to na tym że lokomotywa wyciągała skład manewrowy na ów tor,ustawiacz odpinał dany odprzęg,maszynista lekko cofnął skład a wagony prawem grawitacji jechały na dany tor.Tor 17A był na spadku w kierunku stacji więc rozrząd odbywał się szybko.Za mojej kadencji pracowała tam lokomotywa Tp4 która jest eksponatem w Jaworzynie Śląskiej.
  • #2 Matador (2017-12-26 22:42:21)
    Układ torowy, poza peronem drugim (peron pierwszy jest wyłączony z eksploatacji), jest obecnie przebudowywany,stąd dodatkowe tory nie są obecnie zdatne do eksploatacji. Ułożone są dwa nowe tory (poprzednie zostały zlikwidowane) i ustawiono nowe słupy trakcyjne, stąd niebawem będzie na nie przeniesiona sieć trakcyjna (wyeksploatowane mosty zostaną usunięte).

Stacja kolejowa Wałbrzych Miasto

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...