OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Wrocław Muchobór

Ostatnia zmiana: 2018-01-21

Opis ogólny
Na przystanek ciężko trafić, jak ktoś nie wie gdzie szukać. Budynek został zniszczony w czasie wojny.

Na przystanku łączą się linie z obwodnicy kolejowej i Wrocławia Głównego. W drugą stronę linia rozbiega się w kierunku na Legnice i Głogów. Dość spory ruch koło 2-3 pociągów osobowych na godzine, 10-15 towarowych na dobę. (info: sierak, 2005-07-19)
Dane tabelaryczne
Województwo: dolnośląskie
dodatkowe tory: nie ma i nie było
budynki: był, ale już nie istnieje
lokomotywownia: istnieje lub istniał, stan obecny nieznany
zadaszenie peronów: mała wiata przystankowa
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma i nie było
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: HAFAS:5104130
IBNR:6515
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  4,900 Wrocław Główny – Szczecin Główny (273/821/822)  
  5,229 Wrocław Muchobór – Gubin Płd. (– Guben) (275)  
  4,006 Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór (757)  
  3,198 Stadion – Wrocław Muchobór (758)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Wrocław Muchobór Podg. (dolnośląskie) 0,51 km
Wrocław Gądów (dolnośląskie) 0,71 km
Wrocław Muchobór G-H (dolnośląskie) 1,01 km
Wrocław Grabiszyn (dolnośląskie) 1,52 km
Wrocław Nowy Dwór (dolnośląskie) 2,53 km
Wrocław Mikołajów (dolnośląskie) 2,61 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Wrocław Muchobór

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...