OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Opole Wschodnie

Ostatnia zmiana: 2016-09-05

Opis ogólny
Opis ogólny: Budynek Dworca Wschodniego jest mylony z przejściem podziemnym którym nie jest! Z dawnej hali dworca wiodą strome schody na peron. Drugie wejście i kasy biletowe, oraz inne pomieszczenia nieczynne lub zdewastowane (info: jan szynkowski, 14-11-2009)

Opis infrastruktury: Wieża wodna na ulicy Oleskiej to miejska wieża wodociągowa nie kolejowa

Opis budynków: Parterowy budynek z 1910 r.
Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nie ma, być może była
perony: Perony: 1
Krawędzie peronowe: 2
kody: HAFAS:5102587
IBNR:6319
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  6,386 Opole Groszowice – Wrocław Brochów Osobowy (277)  
  4,959 Opole Główne – Opole Wschodnie (300)  
  Opole Wschodnie – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Opole Główne (opolskie) 1,62 km
Ciepłownia Opole Wsch. (opolskie) 1,75 km
Opole Warsztaty (opolskie) 3,10 km
Bolko (opolskie) 3,12 km
Opole Zachodnie (opolskie) 4,33 km
Opole Groszowice (opolskie) 4,77 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Opole Wschodnie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...