OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kędzierzyn Koźle Port

Ostatnia zmiana: 2017-07-14

Dane tabelaryczne
Województwo: opolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: nie ma i nie było
lokomotywownia: nie ma i nie było
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: są lub były świetlne, stan nieznany
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nie ma i nie było
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: Nieużywana, częściowo zdewastowana wieża wodna stoi ok. 800 m. od wiaduktu kolejowego w ul. Kłodnickiej w kierunku stacji Kędzierzyn Koźle, przy podłużnym budynku magazynu (przy ul Wandy). (info: Bolesław Wojtyniak, 31-01-2010)
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  68,170 Katowice – Legnica (137)  
  1,769 Kędzierzyn Koźle – Kędzierzyn Koźle Port (174)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Kłodnica (opolskie) 1,93 km
Kędzierzyn-Koźle Przystanek (opolskie) 2,02 km
Kłodnica 2 (opolskie) 2,43 km
Żabieniec (opolskie) 2,44 km
Kędzierzyn Koźle (Port) (opolskie) 2,97 km
Kędzierzyn-Koźle (opolskie) 3,67 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Kędzierzyn Koźle Port

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...