OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Warszawa Gdańska

Ostatnia zmiana: 2016-10-15

Opis ogólny
Opis ogólny:

Zanim powstała Warszawa Centralna, to właśnie ta stacja stanowiła najważniejszy węzeł w Warszawie.
Peron na którym pociągi kończyły kiedyś bieg jest od ponad 10 lat nieużywany i częsciowo rozebrany - tory leżą jeszcze ale zarośnięte. Wszystkie bocznice towarowe wychodzące kiedyś ze stacji sa zdewastowane, rozebrane lub nieczynne... (info: kolejdojazdowamarecka)

Opis infrastruktury:

Przed Euro'2012 Warszawa Gdańska przeszła kompleksową modernizację i dane zawarte w serwisie trzeba zaktualizować. Zostało wybudowane przejście podziemne, które łączy aż 3 funkcje naraz: komunikuje perony dworca, łączy się ze stacją metra Dworzec Gdański oraz umożliwia pieszym przejście pod torami stacyjnymi w kierunku północ-południe. Nie zmieniła się liczba peronów (nadal 3), ale przebudowano je i w tej chwili każdy peron ma 2 krawędzie (dotąd między peronami 2 i 3 leżał tylko 1 tor). Wszystkie perony obecnie są wysokie (wcześniej tylko 1). Peron 1 nadal pozostaje nieczynny, częściowo rozebrany i zarośnięty, ale nie został chyba skazany na likwidację, bo w nowym przejściu podziemnym jest przygotowane wyjście do niego (na razie zaślepione ścianką). Jedyne co po modernizacji zmieniło się na niekorzyść, to znaczne wydłużenie drogi z budynku dworca do peronów. Dotychczasowe wyjście na perony jest zamknięte, a obok kas biletowych jest nowe wyjście i za nim dobudowany przeszklony łącznik, którym kilkadziesiąt metrów w kierunku zachodnim trzeba przejść, aby dostać się do tunelu na perony. (17-08-2012) (info: Paweł B., 23-08-2012)

Istnieje Peron 2 z torami 3 i 5 oraz peron 3 z torami 1 i 2 Pozostawionie miejsce na Peron 1 i na Peron 4 Stacja przystosowana do obsługi parowozów - czynny żuraw wodny (info: JSB, 10-09-2013)

W latach 2015-16 wybudowany został dodatkowy peron. Są to przygotowania do przejęcia przez stację ruchu pociągów dalekobieżnych podczas remontu linii średnicowej.

Opis budynków:

Dodatkowa nastawnia LCS. (info: JSB, 10-09-2013)
Dane tabelaryczne
Województwo: mazowieckie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: była, ale obecnie już nie istnieje
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: rozebrane
wieża wodna: była, ale obecnie już nie istnieje
perony: Perony: 3

Krawędzie peronowe: 6
kody: EPA:5100137
HAFAS:5100172
IBNR:243
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  10,534 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Praga (20)  
  7,924 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gdańska (509)  
  Warszawa Gdańska – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Warszawa Młocińska (woj. mazowieckie) 0,03 km
Warszawa ZOO (woj. mazowieckie) 2,88 km
Śliwice (woj. mazowieckie) 2,96 km
Golędzinów (woj. mazowieckie) 3,20 km
Słodowiec (woj. mazowieckie) 3,25 km
Jagiellonka (woj. mazowieckie) 3,34 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Warszawa Gdańska

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...