OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Stargard

Ostatnia zmiana: 2016-08-01

Dane tabelaryczne
Województwo: zachodniopomorskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: używana
zadaszenie peronów: wiata nad peronem
semafory: świetlne
przejście podziemne: czynne
kasa: czynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: W Stargardzie są dwie wieże wodne.

- Wieża wodna nr 1 z 1906 r. stoi w sąsiedztwie budynku dworca kolejowego (po przeciwnej stronie torów)u zbiegu ulic Towarowej i Szczecińskiej, obok wiaduktu kolejowego w ul. kard. St. Wyszyńskiego. Obecnie w wieży wodnej mieści się pub "Wieża".

- Wieża wodna nr 2 stoi ok. 1100 m na pn-zach od budynku dworca ( w kierunku Szczecina)dobudowana do lokomotywowni. (lipiec 2008 r. Bolesław Wojtyniak)
perony: Perony: 3
Krawędzie peronowe: 5
kody: EPA:5100205
HAFAS:5100198
IBNR:198
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  333,678 Gdańsk Główny – Stargard (202)  
  173,305 Poznań Główny – Szczecin Główny (351)  
  0,000 Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)  
  Stargard Wąskotorowy – Stargard  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Stargard Wąskotorowy (zachodniopomorskie) 1,28 km
Stargard ZNI (zachodniopomorskie) 1,98 km
Stargard Osiedle (zachodniopomorskie) 2,27 km
Żarowo (zachodniopomorskie) 5,57 km
Stargard Kluczewo (zachodniopomorskie) 5,60 km
Lubowo Wąskotorowe (zachodniopomorskie) 5,86 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Stargard

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...