OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Корнево

Ostatnia zmiana: 2018-05-16

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja Zinten (Cynty, ros. Kornievo) była stacją węzłową pięciokierunkową. Stąd prowadziły linie: na północ przez Svietłoje (Kobbelbude) do Kalinigradu (Königsberg), na zachód do Mamonova (Heiligenbeil), na wschód do Bagrationovska (Preußisch Eylau) oraz na południe do Olsztyna (Allenstein) i Czerwonki (Rothfließ). Dziś we wsi (dawniej mieście zamieszkałym przez 5800 osób) nie ma nawet stacji. (info: Ferrix).
Dane tabelaryczne
Województwo: Federacja Rosyjska
dodatkowe tory: rozebrano
budynki: istnieje lub istniał, stan obecny nieznany
lokomotywownia: zmienione przeznaczenie
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: kształtowe zlikwidowane
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: zlikwidowana lub nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: istnieje lub istniała, stan obecny nieznany
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  26,700 Pieniężno – Корнево  
  81,100 Czerwonka – Корнево (224)  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Jarzeń (warmińsko-mazurskie) 6,43 km
Głębock (warmińsko-mazurskie) 8,62 km
Sągnity (warmińsko-mazurskie) 12,25 km
Lelkowo (warmińsko-mazurskie) 15,09 km
Dzikowo Iławeckie (warmińsko-mazurskie) 17,65 km
Wilknity (warmińsko-mazurskie) 19,54 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Корнево

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...