OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Железнодорожный

Ostatnia zmiana: 2018-05-16

Opis ogólny
Opis ogólny: Stacja wykreślona z polskiej ewidencji 1946-09-01 (Dziennik Taryf i Zarządzeń kolejowych XIX/11).

Stacja Gerdauen (Gierdawy, ros. Železnodorožnyj) była stacją węzłową. Główną linią (dziś jedyną istniejącą) jest linia Olsztyn (Allenstein) - Černiachovsk (Insterburg). Linia na zachód prowadziła przez Pravdinsk (Friedland) i Komsomolsk (Löwenhagen) do Kaliningradu (Königsberg), na wschód przez Węgorzewo (Angerburg), Kruklanki (Kruglanken) i Olecko (Treuburg) do Suwałk (Sudauen). Ze stacji prowadziła także linia wąskotorowa należąca dawniej do Rastenburger Kleinbahnen (Kętrzyńskich K.W.) do stacji Barciany (Barten). (info: Fenix)
Dane tabelaryczne
Województwo: Federacja Rosyjska
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
semafory: świetlne
kasa: czynna
wieża wodna: nieużywana w stanie dobrym
perony: perony: 1, przed wojną chyba 3.

krawędzie peronowe: 1
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Poznań Wschód – Skandawa – (Железнодорожный) (353/599)  
  (Железнодорожный -) Wielewo – Anielin Gradowo (205)  
  19,700 Barciany – Железнодорожный  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Granica Państwa (Wielewo) (warmińsko-mazurskie) 3,24 km
Зори (Federacja Rosyjska) 3,66 km
Kurklawka (warmińsko-mazurskie) 3,81 km
Górki (warmińsko-mazurskie) 5,49 km
Wielewo (warmińsko-mazurskie) 6,15 km
Mołtajny (warmińsko-mazurskie) 6,81 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Железнодорожный

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...