OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Oborniki Wielkopolskie

Ostatnia zmiana: 2018-05-11

Opis ogólny
Opis budynków: - zdewastowana wieża wodna w kształcie ośmiokąta foremnego spłaszczonego stoi ok. 400 m na pn-wsch od budynku dworca Oborniki Wielkopolskie, grudzień 2011 r. Bolesław Wojtyniak, (info: Bolesław Wojtyniak, 13-12-2011)
Dane tabelaryczne
Województwo: wielkopolskie
dodatkowe tory: są, zdatne do eksploatacji
budynki: używany zgodnie z przeznaczeniem
lokomotywownia: nieużywana w stanie dobrym
zadaszenie peronów: nie ma i nie było
semafory: świetlne
przejście podziemne: nie ma i nie było
kasa: nieczynna
przejście nadziemne: nie ma i nie było
wieża wodna: nieużywana zdewastowana
perony: Perony: 2
Krawędzie peronowe: 3
kody: EPA:5100551
HAFAS:5100183
IBNR:7320
Obraz
Linie przechodzące przez stację
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  27,290 Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)  
  0,000 Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)  
  Oborniki Wlkp. – bocznice  
Stan linii « Pokaż/ukryj
Stacje w pobliżu
Oborniki Wielkopolskie Miasto (wielkopolskie) 1,63 km
Oborniki Most (wielkopolskie) 2,38 km
Rożnowo (wielkopolskie) 5,14 km
Słonawy (wielkopolskie) 6,92 km
Wargowo (wielkopolskie) 7,80 km
Chludowo (wielkopolskie) 10,32 km

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Stacja kolejowa Oborniki Wielkopolskie

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...