OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Marciszów

Ostatnia zmiana: 2016-11-13

<== | Galeria | ==>
Data: 2015-07-14
Autor: Karol Romaniuk
Napisz e-mail
Zamieszczono: 2017-01-10

Galeria użytkownika

Lokomotywownia i jedna z dwóch wież ciśnień. Zamiast parowozów na placu przed wachlarzem można spotkać naczepy samochodowe.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: budynki do obsługi taboru; wieże wodne.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: Wieża wodna zachodnia; Lokomotywownia.

Dodaj podobiekty
Odsłon : 487
: 8

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ACdVL (2017-01-10 15:49:17)
    To bardzo dobry symbol degradacji pozycji kolei wobec samochodów drogowych..
  • #2 (odp. na #1) Matiii02 (2017-01-10 16:28:38)
    niestety racja :-(
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2017-01-10 18:16:49)
    Nie mniej jednak nowy gospodarz dba o dawne zaplecze taboru w Marciszowie w ramach swoich możliwości. A jest to niestety jeden z nielicznych przykładów biorąc pod uwagę wiele innych, dawnych obiektów pokolejowych czy poprzemysłowych na terenie Sudetów.
  • #4 et21 (2017-01-10 19:47:08)
    No nie no, nie desperujcie Panowie.

    Kolej jest rozwojowa, ale jeżeli nie będzie pasażerów to nikt pociągu nie puści.
    Na liniach zaoranych potoków tak naprawdę nie było. Bolków ani Strzegom generatorami ruchu nie są.
    Kamienna Góra - może, ale tam byłaby raczej potrzebna marszrutka do Sędzisławia (o dziwo coś się pojawia rano w Ciechanowicach).

    Poza tym, Pseudolino na JG-Wro 1:38; osobowy Impuls 2:03. Takich czasów nie było NIGDY, za Niemca też nie.
    Gdyby się dało zrobić łącznik Sędzisław-Świebodzice lub przynajmniej Boguszów-Świebodzice po 274 na ~100km/h, to można by było wykręcić JG-Wro 1:40 na osobówce.
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2017-01-10 22:22:12)
    Bolków to w istocie tylko turystycznie w łykendy ale Kamienna Góra i Lubawka razem to będzie ze 25 tyś. ludzi, a więc potencjał jest. Tylko albo trzeba by zrobić dobre skomunikowanie w Sędzisławiu na pociągi w kierunku Wrocławia (pytanie, czy wygodni Polacy zdecydują się na przesiadki) albo zrobić połączenie do Szczawienka, które umożliwiałoby dojazd do zakładów WSSE.
    Po za tym mi w komentarzu bardziej chodziło o przyszłość pokolejowych obiektów - ten tutaj ma gospodarza i nową funkcję, która pozwoli mu przetrwać w przyzwoitym stanie przez jakiś czas.
  • #6 Karol Romaniuk (2017-01-11 00:15:17)
    Bolków z racji położenia przy trasie drogowej Jelenia Góra-Wrocław nigdy nie będzie generował potoków pasażerskich. Ja osobiście do Bolkowa jeździłem pociągiem, ale mając bagaż w postaci roweru nie miałem wyboru :)
  • #7 (odp. na #5) et21 (2017-01-11 19:40:02)
    Część obiektów być może będzie zagospodarowana, przede wszystkim budynki mieszkalne. A reszta... no cóż.
    Polecam zapoznać się z losami podstacji Milwaukee Road - wybudowane 22, do dziś przetrwało 7, z czego wykorzystywanych jest chyba 5 czy 4.
    Ciekawe jest to, że te wszystkie linie i zabudowania na DŚl to był w sumie całkiem spory kapitał, który w ciągu 50 lat obrócił się wniwecz.
  • #8 Matiii02 (2017-01-16 08:31:13)
    Zawsze najlepszą przyszłość powinny mieć wieże ciśnień bo w nich można zrobić restaurację/bar czy coś w tym stylu ;-) https://www.bazakole… https://www.bazakole… PS oczywiście jeśli są ładne pod względem architektonicznym i w odpowiednim miejscu a nie pomiędzy torami ;-)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Stacja kolejowa Marciszów

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...