OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Dziekanów – Matcze

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-08-12 (przebieg)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Odsłon (od 12 maja 2014): 768
powiększ
Autor: nieznany Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
Przesłał: Miłosz Telesiński - Zbąszynek; data: 1958;
Odcinek: Dziekanów - Matcze
Plan kolejki z 1958 roku.
Tagi: dokumenty/bilety
Odsłon : 30
data: 2019-08-11;
Odcinek: Dziekanów - Szpikołosy
To wszystko, co można dziś pokazać z początkowego odcinka odnogi HKD Dziekanów - Matcze. Na obecnym w kadrze polu tor biegł początkowo w trajektorii północno-wschodniej, po czym zakręcał 90 stopni w lewo, aby w trajektorii północno-zachodniej przeciąć szosę łączącą Dziekanów i Szpikołosy. Widok w kierunku północnym (Matcze) z szosy łączącej Dziekanów (w lewo) z Moroczynem.
Odsłon : 40
data: 2019-08-11;
Odcinek: Dziekanów - Szpikołosy
To wszystko, co można dziś pokazać z początkowego odcinka odnogi HKD Dziekanów - Matcze. Na obecnym w kadrze polu tor biegł na wprost, mniej więcej na najwyższe, samotne drzewo, gdzie łączył się na posterunku Moroczyn Mijanka z torem biegnącym z Hrubieszowa Wąskotorowego (w prawo) do Strzyżowa Hrubieszowskiego (w lewo), który biegł tak jak linia styku zaoranego pola na pierwszym planie, z zielonym porem obsadzonym burakami cukrowymi. Widok w kierunku południowo-wschodnim.
Odsłon : 22
Odcinek: Dziekanów - Szpikołosy
Na wysokości pierwszego gospodarstwa rolnego w Dziekanowie od strony Szpikołosów tor biegł pasem terenu wzdłuż ogrodzenia. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Dziekanów).
Odsłon : 27
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Wciąż czytelny nasyp wąskotorówki w lesie pod Matczami. Widok w kierunku południowym (Dziekanów).
Odsłon : 18
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Wciąż czytelny nasyp wąskotorówki w lesie pod Matczami. Widok w kierunku północnym (Matcze, kilkaset metrów od tego miejsca).
Odsłon : 20
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Przebieg starotorza na zachód od miejscowości Liski znaczy poprzerywany miejscami pas chwastów, zarośli i drzew pomiędzy polami. Widok z dawnego przejazdu kolejowego, za którym po kilkudziesięciu metrach tor zakręcał ostro w lewo, aby przeciąć pod kątem szosę Liski - Białoskóry. Widok w kierunku południowym (Dziekanów).
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Widok z dawnego przejazdu kolejowego, położonego na zachód od miejscowości Liski. Starotorze zostało początkowo zaorane ale jego przebieg jest o dziwo widoczny jaśniejszym pasem roślinności na polu (widać w tle łuk w prawo), a dalej mamy linię drzew i krzewów. W tle zaś widać las, na terenie którego znajdowała się ładownia i przystanek Matcze. Widok w kierunku północnym.
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Widok z szosy łączącej Liski (w prawo) z Białoskórami. Linia drzew i zarośli w tle to dawny przebieg wąskotorówki, który jak widać został miejscami przerwany i zamieniony na pole uprawne. W sumie to i nie ma się co dziwić, bo kolejka meandrowała na tym fragmencie niczym rzeka, sprawiając trudności w uprawie ziemi. Tutaj widoczna zmiana trajektori wschód-zachód na północ-południe. Widok w kierunku północnym (Matcze).
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Zachowany przejazd kolejowy w miejscowości Liski, na szosie do Białoskór. Jedna z niewielu pozostałości torowiska tej odnogi HKD. Za szosą tor i starotorze urywają się, zaorane pod pole buraków. Widok w kierunku północno-zachodnim (Matcze).
Tagi: pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne; przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Zachowany przejazd kolejowy w miejscowości Liski, na szosie do Białoskór. Szyny zaasfaltowano niechlujnie. Jedna z niewielu pozostałości torowiska tej odnogi HKD. Za szosą starotorze jest teraz drogą dojazdową do pól. Widok w kierunku południowo-wschodnim (Dziekanów).
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Zachowany przejazd kolejowy w miejscowości Liski, na szosie do Białoskór. Szyny zaasfaltowano niechlujnie. Widok w kierunku zachodnim; w lewo Dziekanów, w prawo Matcze.
Odsłon : 44
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Przejazd kolejowy w miejscowości Liski i najprawdopodobniej oryginalna C.K. szyna wąskotorowa, która prześwituje z asfaltu. Zdjęcie specjalnie dla kolegi Stanisława, który być może będzie wiedział coś więcej na temat tego elementu.
Tagi: detale
Odsłon : 27
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Kilkaset metrów za przejazdem kolejowym w Liskach (jadąc do Dziekanowa) starotorze przestaje być uczęszczaną droga dojazdową do pól (odbija w prawo) i staje się zarośnięty, rzadko jeżdżonym duktem (na wprost). Widok w kierunku wschodnim.
Odsłon : 17
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Kilkaset metrów przed przejazdem kolejowym w Liskach starotorze staje się uczęszczaną drogą dojazdową z pól (dobija z lewej). Za skrzyżowaniem tor o trajektorii wschód-zachód zakręcał w prawo(na północ). Widok w kierunku zachodnim.
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Ostry łuk w prawo na południe od miejscowości Liski, jadąc do Dziekanowa. Tor zmieniał trajektorię wschód-zachód na południowo-wschodnią, widok tamże. Starotorze staje się w tym miejscu nieprzejezdne.
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Starotorze po wyjściu z ostrego zakrętu na południe od wsi Liski (z prawej). Nieprzejezdne staje się od tego momentu zarośniętą drogą polną. Widok w kierunku zachodnim (Matcze).
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Starotorze w Kopyłowie, widok w kierunku dawnego przystanku w tej miejscowości i Dziekanowa (południowy-wschód).
Odsłon : 18
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Starotorze w Kopyłowie, kilkaset metrów za przystankiem wspina się pod górkę w kierunku północno-zachodnim (Matcze). Obecnie jest to droga dojazdowa do pól.
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Ostry łuk nieprzejezdnego starotorza pomiędzy Kopyłowem a Liskami (w tle), który zmienia kierunek jego przebiegu z północno-zachodniego na zachodni. Widok w kierunku północno-zachodnim (Matcze).
Odcinek: Kopyłów - Matcze
Starotorze pomiędzy Liskami a Kopyłowem (w tle) tuż po wyjściu z ostrego łuku, zmieniającego jego przebieg z osi wschód-zachód na oś północny-zachód/południowy-wschód. Widok w kierunku południowo-wschodnim (Dziekanów).
Odsłon : 11
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Zarośnięte starotorze widziane z polnej drogi w Kolonii Szwajcary w Szpikołosach. Kilkaset metrów stąd była mijanka i ładownia. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Dziekanów).
Odsłon : 11
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Przebieg starotorza to granica pomiędza dwoma polami - tor biegł łukiem w kierunku północno-wschodnim. Na pierwszym planie fragment drogi na terenie Kolonii Szwajcary w Szpikołosach. W tle widoczna szosa łącząca Szpikołosy z Kobłem.
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Blizna po przejeździe kolejowym w nawierzchni szosy Szpikołosy (w lewo) - Kobło, na terenie Kolonii Szwajcary w Szpikołosach. Za przejazdem starotorze jest teraz drogą dojazdową do pól. Widok w kierunku północno-wschodnim (Matcze).
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Blizna po przejeździe kolejowym w nawierzchni szosy Szpikołosy (w prawo) - Kobło, na terenie Kolonii Szwajcary w Szpikołosach. Za przejazdem o przebiegu starotorza świadczy jedynie granica pomiędzy dwoma polami. Widok w kierunku południowo-zachodnim (Dziekanów).
Odsłon : 10
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Blizna po przejeździe kolejowym w nawierzchni szosy Szpikołosy - Kobło (na wprost), na terenie Kolonii Szwajcary w Szpikołosach. Widok w kierunku wschodnim; w lewo Matcze, w prawo Dziekanów.
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Betonowy przepust pod starotorzem ok. 150 m za przejazdem kolejowym w Kolonii Szwajcary w Szpikołosach (w lewo). Widok w kierunku zachodnim, w lewo Dziekanów, w prawo Matcze.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Betonowy przepust pod starotorzem ok. 150 m za przejazdem kolejowym w Kolonii Szwajcary w Szpikołosach (za plecami). Widok w kierunku północno-wschodnim (Matcze).
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty; pozostałości/starotorza/dawne równie stacyjne
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Betonowy przepust pod starotorzem ok. 150 m przed przejazdem kolejowym w Kolonii Szwajcary w Szpikołosach (na wprost). Widok w kierunku południowo-zachodnim (Dziekanów).
Odcinek: Szpikołosy - Kopyłów
Starotorze na zachód od kolonii w Koble (w prawo). Widok w kierunku północnym (Matcze).
Podobiekty:

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.