OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Malbork Kałdowo Wąskotorowy – Świetliki

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-02-09 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1903-09-12 Malbork Kałdowo Wąskotorowy - Królewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
1909-10-01 Królewo - Stalewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
1909-12-01 Stalewo - Świetliki Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 750 mm;
1945 Malbork Kałdowo Wąskotorowy - Malbork Wąskotorowy Linia nieprzejezdna/remont
Zniszczony most na Nogacie.
1958 Malbork Kałdowo Wąskotorowy - Malbork Wąskotorowy Linia rozebrana
1968 (???) Malbork Wąskotorowy - Świetliki Linia rozebrana
W 1958 przekazana z PKP pod zarząd cukrowni Stare Pole.

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 317, 318, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 317, 318, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 317, 318, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 438, 439, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 438, 439, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 449, 450, | Szczegóły »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Malbork Kałdowo Wąskotorowy – Świetliki

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...