OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-11-24 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1898-10-30 Warszawa Mokotów - Piaseczno Miasto Wąskotorowe Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1000 mm;
1900-05 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Piaseczno Gołków Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1000 mm;
1917-02-05 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Mogielnica Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1000 mm;
1920-10-09 Mogielnica - Brzostowiec Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1000 mm;
1924-09-20 Brzostowiec - Nowe Miasto nad Pilicą Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1000 mm;
1937 Warszawa Mokotów - Warszawa Południowa Linia rozebrana
Skrócenie linii na ul. Puławskiej.
1968-10-01 Warszawa Południowa - Warszawa Dąbrówka Wąskotorowa Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1969-12-01 Warszawa Południowa - Warszawa Dąbrówka Wąskotorowa Linia rozebrana
1971-08-01 Warszawa Dąbrówka Wąskotorowa - Piaseczno Miasto Wąskotorowe Linia rozebrana
1988-01-01 Grójec - Nowe Miasto nad Pilicą Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1991-07-01 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Grójec Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1996-09-01 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Nowe Miasto nad Pilicą Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
data nieznana Pawłowice Kopana - Las Lesznowolski Linia nieprzejezdna/remont
Ubytek (info: Piotr Chyliński, 2005-04-01)
2006-06-25 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Tarczyn Wąskotorowy Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Jeden kurs turystyczny w każdą niedzielę wakacji.
2006-06-25 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Tarczyn Wąskotorowy Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: sezonowy;
Jeden kurs turystyczny w każdą niedzielę wakacji.
data nieznana Grójec - Nowe Miasto nad Pilicą Linia nieprzejezdna/remont
nieprzejezdne, ubytki, zarosty (info: Piottr, 2006-09-04)
2006-10-02 Pawłowice Kopana - Las Lesznowolski Przywrócenie przejezdności
Ubytek za Pawłowicami jest już uzupełniony i obecnie trwają prace w celu udrożnienia szlaku do Grójca. W miejscowości Krzewiń został rozkuty przejazd przez wolontariuszy. dnia 26 listopada razem z Bractwem Drezynowym (www.drezyniarze.pl) dojechaliśmy parę kilometrów za stacje Grójec, rozkuwając po drodze przejazd w miejscowości Krzewiń za Pawłowicami. W roku 2007 lub 2008 najprawdopodobniej pociągi turystyczne będą docierać do Grójca, a w planach jest nawet do stacji Mała Wieś. Obecnie pracownicy kolejki doprowadzają odcinek Tarczyn-Grójec do stanu używalności (info: Andrzej Mizerski, 2006-12-09)
2009 Piaseczno Miasto Wąskotorowe - Grójec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
2009. Sezonowy ruch pasażerski. (info: Daniel Łapaj, 28-02-2010)
2011 Tarczyn Wąskotorowy - Grójec Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
(info: andrzej, 28-05-2011)
przed 2012-07-01 Tarczyn Wąskotorowy - Grójec Linia nieprzejezdna/remont
Kradzież miała miejsce ok. 16 grudnia 2012 r. Natomiast na początku lipca 2012 r. miały miejsce w okolicach Lasu Lesznowolskiego kradzieże podkładek skutkiem czego szyny się rozlazły, zaś w końcu lipca zdemontowano przejazd na Janówku (DK50) co fizycznie odcięło jakąkolwiek możliwość jazdy do Grójca. (info: px48)

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1909 – 1942 »
1943 – 1957 »
1958 – 1970 »
1971 – 1990 »
1991 – 2000 »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...