OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Krośniewice – Ozorków Centralny

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-31 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Krośniewice  (E)
0,000 0
 
  1
 
  13,720 4
 
 
  Miłonice  (E)
15,110 7
 
 
  Ogrodzona  (E)
18,340 12
 
 
  Jarochów  (E)
20,100
 
 
  Walew  (E)
21,340 13
 
 
  Daszyna  (E)
22,400 14
 
  24,750 17
 
 
  Koryta  (E)
27,130 19
 
 
  Garbalin  (E)
20
 
 
  Chrząstówek  (E)
29,450 21
 
 
  Topola  (E)
31,810 24
 
  34,380 26
 
  36,230 28
 
  39,950 32
 
  44,130
 
  45,620 37
 
 
  Ozorków Miasto  (E)
48,150 39
 
  48,980 40

Odcinki alternatywne

Nazwa odcinkaOdDo
Krośniewice – Miłonice: Krośniewice - Miłonice
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Marek Potocki (2016-09-16 10:41:51)
    Orientujecie się może, czy linia ta pierwotnie nie szła z Krośniewic do Krzewia prosto na południe? Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Przemysław Król (2016-09-16 18:16:43)
    Raczej linia szła tak jak jest na mapie. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #1) andrzej (2018-01-08 18:03:08)
    Kiedyś widziałem mapę gdzie linia wąskotorowa była zaznaczona prosto. Czy w rzeczywistości tak szły tory to nie wiem. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-01-08 20:50:46)
    Przekopałem i wychodzi, że do 1925 faktycznie szła prosto. Widać to nawet po rozkładach. Odpowiedz»
  • #5 Karol (2018-02-28 10:05:53)

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Krośniewice – Ozorków Centralny

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...