OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Gniezno – Anastazewo

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-17 (opisy, historia)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Stefan Motz (1991-06-19)
Obraz
fot. Stefan Motz (1991-06-19)
Obraz
fot. Stefan Motz (1991-06-19)
Obraz
fot. Stefan Motz (1991-06-19)
Obraz
fot. polo (1997-07)
Obraz
fot. polo (1999-08)
Obraz
fot. polo (1999-08)
Obraz
fot. polo (2001-08)
Obraz
fot. polo (2005-08)
Obraz
fot. polo (2006-08)
Obraz
fot. polo (2006-08)
Obraz
fot. polo (2007-07-19)
Obraz
fot. polo (2007-07-19)
Obraz
fot. Andrzej Mastalerz / fotopolska.eu (2007-09-02)
Obraz
fot. Paweł B. (2011-10-15)
Obraz
fot. Paweł B. (2011-10-15)
Obraz
fot. Paweł B. (2011-10-15)
Obraz
fot. Paweł B. (2011-10-15)
Obraz
fot. Paweł B. (2011-10-15)
Obraz
fot. Paweł B. (2011-10-15)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 do re mi (2016-09-18 15:50:59)
    Perełka znaleziona na yt: https://www.youtube.…
    Fotki z GKW, choć tekst o niej niekoniecznie ;) Ale z kolei muzyczna ciuchcia to majstersztyk ;)
    Odpowiedz»
  • #2 polo (2016-09-18 15:59:39)
    genialne (y) piękna piosenka Skaldów, którzy w przeciwieństwie do kolejki gnieźnieńskiej wciąż działają :) Odpowiedz»
  • #3 shp (2016-12-10 13:54:23)
    Myślę, że trzeba by uaktualnić sygnatury na mapie (kolor stacji powinien być jaśniejszy - stacja nieczynna, a nie turystyczna) Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2016-12-10 15:34:36)
    Dzięki, zaraz poprawię. Odpowiedz»
  • #5 polo (2016-12-10 19:00:34)
    oby trwało to jak najkrócej... Odpowiedz»
  • #6 polo (2017-11-14 08:04:23)
    W uzupełneniu do informacji o kradzieży szyn w okolicy Ługów Wąsk.: wobec powtarzających się w tym rejonie kradzieży drobnych elementów nieużywanego torowiska linii Gniezno Wąsk. - Anastazewo (śruby, podkładki, krótkie odcinki toru mijankowego na przystanku Ługi Wąsk. itp.), Komenda Powiatowa Policji w Słupcy wyznaczyła patrole, które wspólnie ze Strażą Leśną podjęły obserwację terenu. 28 października 2017 roku na odcinku pomiędzy przystankami Ługi Wąsk. i Charbin zauważono samochód, którego kierowca na widok oznakowanego radiowozu, schował się do wnętrza auta. Kontrola podejrzanego pojazdu przyniosła spodziewane efekty: znaleziono w nim palnik do cięcia metalu, butlę z gazem wraz z wężami doprowadzającymi, rękawice i klucz płaski. Samochód marki peugeot był zaś dostosowany do przewożenia długich i ciężkich elementów poprzez wymontowanie siedzeń i wzmocnienie konstrukcji podłogi deskami. Jednocześnie patrol stwierdził kradzież torów z ok. stumetrowego odcinka linii kolejowej Gniezno Wąsk. - Anastazewo (łącznie ok. 200 metrów bieżących szyn), które pocięto i przygotowano do wywiezienia. Część z nich znajdowała się już wewnątrz samochodu. Właściciela pojazdu wylegitymowano i zatrzymano. Okazał się nim 36-letni mieszkaniec Gniezna. Poszkodowane Starostwo Powiatowe w Gnieźnie oszacowało straty na kwotę ok. 7 tys. zł, zaś koszty naprawy na 20 tys. zł. Mężczyźnie grozi kara do 5 lat więzienia (źródło: epoznan.pl). Odpowiedz»
  • #7 Sławek (2017-11-14 23:06:00)
    O wreszcie ktoś raczył zauważyć, że są inne koszty kradzieży szyn niż tylko waga tych szyn. Żeby tak jeszcze temu złodziejowi można było wydrzeć te 20 000 na naprawę toru. Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Przemek (2018-04-15 12:32:24)
    Powinno się zobligować do naprawienia szkody materialnej. Najlepiej naprawienia jej pracą własną.
    Poniżej załączam odnośnik do artykułu na stronie ”Rynku Kolejowego” na temat remontu części linii Gniezno-Anastazewo.
    http://www.rynek-kol…
    Pozdrawiam miłośniczki i miłośników!
    Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) Maciej (2018-04-16 11:48:41)
    Złodziej dopuścił się dewastacji obiektu zabytkowego. Podejrzewam, że chociażby z tego tytułu odpowiedzialność karna może być większa. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Gniezno – Anastazewo

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...