OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Kraków Przedmieście – Kraków Olsza (602)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-11 (historia)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-01-05)
Obraz
fot. Szymon Komusiński (2016-09-26)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Szymon Komusiński (2018-03-11 15:18:18)
    Od 11 marca 2018, w związku z wejściem prac modernizacyjnych na węźle krakowskim w nową fazę (wielogodzinne zamknięcia jedynego czynnego toru na odcinku Kraków Główny - Kraków Wesoła linii nr 91), część ruchu dalekobieżnego została przekierowana na Wielką, a część na Małą Obwodnicę Krakowa. Skutkuje to uruchomieniem regularnych przewozów pasażerskich na liniach nr 95 (Wielka Obwodnica - od Dłubni do Podłęża) i nr 100 (Mała Obwodnica - od Olszy do Płaszowa) oraz na łącznicach nr 602 i 607 (zjazd z linii nr 8 na, odpowiednio, Małą i Wielką obwodnicę). Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kraków Przedmieście – Kraków Olsza (602)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...