OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Worowo – Wysoka Kamieńska (420)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-08 (opisy, historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2018-08-13) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2017-02-27) Jeśli chcesz zobaczyć swój ślad zapisany w formace GPX przejdź tutaj.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 MK (2017-10-19 00:40:49)
    Na początku października nastąpiła fizyczna likwidacja torowiska linii 420 pomiędzy Płotami, a Sownem, w związku z budową drogi S6. Odpowiedz»
  • #2 Michał Kłosowski (2017-10-19 10:28:25)
    Niesamowite, że po latach wyłączenia z ruchu na sam koniec, na moment, linia odżyła na tym odcinku pod przewóz kruszywa na budowę trasy S6.
    Kilka razy już takie przypadki na naszej kolei bywały, że droga, która zabiła daną linię powstała... dzięki rzeczonej linii. ;)
    Odpowiedz»
  • #3 MK (2017-11-11 15:33:59)
    Może ta zaprawa przejazdu w Gadomiu i oczyszczenie szlaku jest związane z udrożnieniem dojazdu do ładowni w Golczewie lub przygotowaniem szlaku dla pociągu rozbiórkowego... Odpowiedz»
  • #4 MARIUSZ SZYPURA (2018-02-15 22:23:05)
    Za Płotami w strone Sowna nad przekopem lini widac budowe jakiegos mostu.Moze linia jest przeznaczona jednak do uratowania. Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) MK (2018-02-17 20:03:00)
    Ten nowy most to wiadukt drogi S6. W miejscu starotorza będzie przełożona ulica w stronę Golczewa. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Worowo – Wysoka Kamieńska (420)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...