OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-06-05 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: pomiędzy 1910 a 1920
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu
Napisz e-mail
http://Fotopolska.eu
Odcinek Siekierki – Neurüdnitz
Zamieszczono: 2018-05-14

Galeria użytkownika

Most kolejowy w Siekierkach.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: Most nad Odrą.

Dodaj podobiekty
Odsłon : 234
: 5

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2018-05-14 10:41:29)
    Ciekawostka - Odra była na wysokości mostu do pewnego momentu przedzielona murem i były tam też najprawdopodobniej jakieś urządzenia hydrotechniczne. Po wybudowaniu nowego mostu kolejowego (na lewo od widocznego w kadrze) mur częściowo rozebrano, tak że do dziś pozostały tylko jego fragmenty. Na zdjęciu pierwszy most kolejowy, który po wybudowaniu nowej, istniejącej do dziś przeprawy, został przebudowany na drogowy, a następnie zniszczony w 1945 roku. Odpowiedz»
  • #2 Robert (2018-05-17 00:54:15)
    To jest dźwig do kładzenia lub stawiania masztów statków i łodzi. Z obu stron były identyczne. Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2018-05-17 09:39:01)
    Cenna informacja, dziękuję. Rozumiem, że maszty musiały być każdorazowo składane przy przepływaniu taboru rzecznego pod przeprawą? W takim razie, po wybudowaniu drugiego mostu i likwidacji dźwigów przepłynięcie żaglówką pod przeprawami stało się już niemożliwe, gdyż światło starej przeprawy, która została przebudowana na drogową, pozostało niezmienne. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #2) warzywoświniak (2018-05-17 23:07:23)
    W takiem momencie człowiek dziękuje, że jest internet.:)...w życiu bym nie pomyślał, że takowe urządzenie istniało. Pozdrawiam Odpowiedz»
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2018-05-18 07:35:33)
    Ja bym poszedł nawet dalej, za 100 lat w wielu miejscach w Polsce tylko dzięki internetowi ludzie będą mogli się dowiedzieć, że tam kiedyś w ogóle była kolej. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...