OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-07-31 (opisy)

<== | Galeria | ==>
Data: pomiędzy 1900 a 1910
Autor: nieznany
Przesłał: Fotopolska.eu
Napisz e-mail
http://Fotopolska.eu
Odcinek Siekierki – Neurüdnitz
Zamieszczono: 2018-05-14

Galeria użytkownika

Most kolejowy w Siekierkach.

Licencja: Materiały urzędowe i archiwalne (prawa wygasły) [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: Most nad Odrą.

Dodaj podobiekty
Odsłon : 194
: 1

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 wasiukibic (2018-05-14 10:38:34)
    Analizując historyczne zdjęcia można dojść do wniosku, że mamy tu casus Tczewa. Widoczny na pierwszym planie most kolejowy został przebudowany na drogowy, po czym zniszczono go w 1945 roku, tak że zostały tylko filary, obecne do dziś. Rolę przeprawy dla linii Stargard Szczeciński - Siekierki - Berlin przejął zaś drugi, zbudowany później most (na drugim planie) istniejący do dziś, z charakterystycznym przęsłem nurtowym, bliźniakiem ze Stanów. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...