OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-07-31 (opisy)

Informacje cząstkowe:

Pyrzyce - Trzcińsko Zdrój (1800-01-01)
W dniu 18 marca 2006 roku wraz z Krzysztofem Skrzypczykiem pokonaliśmy odcinek Trzcińsko Zdrój - Pyrzyce idąc linią nr 411. Możemy z całą odpowiedzialnością potwierdzić, że linia na wymienionym odcinku jest nieprzejezdna. Znajdują się na tym odcinku linii cztery "dziury" - trzy "małe" od około 100 mb toru, 250 mb, 400 mb i jedna "duża" około 1300 mb toru. Ponadto jest szereg małych ubytków śrub, łupek, podkładek. Szalom (info: Dariusz Trzciński, 2006-03-22)
Stargard - Pyrzyce (przed 2002-12-15)
Kanał R4
Stargard - Pyrzyce (2005-05-05)
2.5.2005- Na dzień dzisiejszy jeżdżą pociągi zdawcze w 1, 3, 5 (2, 4 jak jest potrzeba) głównie do Warnic Dębicy, ale bardzo często się zdarza, że jeżdżą aż do samych Pyrzyc. Wyjazd ze Stargardu około 7:25, powrót od 10 do 13 (zależy dokąd zdawka itp.) (info: unkel)
Pyrzyce - Godków (2007-09-26)
W związku z budową drogi ekspresowej S-3, na w/w odcinku linia będzie w najbliższym czasie rozebrana. Niestety... (info: F.D.P.)
Warnice Dębica - Okunica (2018-07-24)
Link do filmu o linii: https://www.youtube.com/watch?v=wl04SoV7rYc

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Stargard – Siekierki (– Neurüdnitz) (411)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...