OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grzmiąca – Kostrzyn (410/430) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-09-02 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1945)
opis ⇵
Obraz
fot. Marcin Maciejczyk (przed 2000)
opis ⇵
Obraz
fot. Mariusz Drużkowski (2001)
opis ⇵
Obraz
fot. Łukasz Obidowski (2005-12-08)
opis ⇵
Obraz
fot. Łukasz Niedziółko (2006-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Patryk K. (2008-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Ted (2016-03-27)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #12 djSon (2018-09-05 01:01:47)
    Cóż... Wg zdjęcia z zapozowanym marszałkiem wraz z tabliczką o jego "dokonaniach" w sprawie dróżek rowerowych (oto link: http://egryfino.pl/u… ) wynika, że zostanie poprowadzona dróżka rowerowa najprawdopodobniej nasypem 410 od Choszczna do Myśliborza, zakręci na północ i dołączy się z trasą zielonego pogranicza w Trzcińsku-Zdrój. Niedługo będziemy mieć zagęszczenie dróg dla cyklistów większe, niż kolei w latach '80 ubiegłego wieku. Nasz wspaniałomyślny marszałek goni rowerami kolej - wszak w Zachodniopomorskim zostało około 1221.236 km dróg żelaznych, zaś 1147.392 km jest użytkowanych conajmniej w ruchu towarowym. Oby tak dalej, to się wszyscy zdziwią jaki krach przewozowy tutaj nastanie i ile bulić będzie trzeba za remont dróg, i proekologiczne akcje.
  • #13 (odp. na #12) Maciej (2018-09-05 07:58:40)
    Akcje przekształcania linii kolejowych w ścieżki rowerowe mają tyle wspólnego z ekologią co krzesło z krzesłem elektrycznym.
  • #14 (odp. na #9) MAR-CIN (2018-12-26 14:12:13)
    Nie mają, bo włodarze tych gmin/powiatów maja w głębokim poważaniu kolej wola ulice naprawiać i budować niż postawić na infrastrukturę kolejowa.
  • #15 Patryk Krzywiński (2019-08-07 17:58:44)
    Bo mieszkańców ma się nie powiem gdzie. Szkoda, szkoda.
  • #16 Patryk Krzywiński (2019-09-14 13:39:19)
    Czy ktoś zna zakres prac na odcinku Złocieniec - Drawno? Byłbym wdzięczny za odpowiedź
  • #17 (odp. na #16) Andrzej Klauza (2019-09-16 07:33:44)
    Na stronie z przetargiem można poczytać: https://tiny.pl/tjt2…
  • #18 Patryk Krzywiński (2019-12-15 07:48:24)
    Podobno na stacji w Mirosławcu jest rozebrane torowisko, zwrotnice, nawet w okolicy zaczęto oczyszczanie szlaku
  • #19 # (2019-12-15 18:29:25)
    Patryk Krzywiński tu masz więcej :https://www.facebook…
  • #20 Wojciech Frykowski (2020-08-12 14:58:03)
    Między 3 a 7 sierpnia 2020 r. miałem okazję zwiedzić odcinek Barlinek - Choszczno samochodem i na rowerze. Na odcinku tuż za Barlinkiem, czyli obecnie początek ścieżki rowerowej do wiaduktu na drodze 151 zachowało się sporo dawnych słupków odległościowych, choć nieczytelnych. Od tego wiaduktu do przejazdu na lokalnej drodze Gleźno - Koplin (pod Choszcznem) trwają intensywne prace związane z budową ścieżki rowerowej: głównie zrywanie szyn na przejazdach i układanie asfaltu, a także równanie poboczy na ścieżce. Na tym odcinku nie zachowało się prawie nic poza kilkoma słupkami, stacją w Płotnie i Lubianie. Ścieżka rowerowa omija teren dawnej stacji w Pełczycach i biegnie przez centrum miasteczka, za Pełczycami ponownie wchodzi na dawny szlak kolejowy. W Pełczycach z dawnej stacji pozostał tylko plac przeładunkowy, reszta jest mało czytelna. Wyjątkiem jest stacja Lubiana Pyrzycka, która miała szczęście trafić na miłośnika kolei przywracającego jej "dawną świetność". Mimo, że nie ma torów wygląda bardzo efektownie. Ogromna szkoda, że na tej trasie nie przejedzie już nawet ręczna drezyna. Nie jestem wielkim miłośnikiem jazdy rowerowej, ale tu wyjątkowo się przejechałem. Polecam, bo trasa jest łatwa i piękna krajobrazowo. Może jeszcze znajdziecie jakieś kolejowe szczegóły na trasie - z roweru to łatwiejsze.
  • #21 Patryk Krzywiński (2020-09-08 11:21:19)
    Czy coś w końcu wiadamo co stanie się z odcinkiem Choszczno - Drawno? Czy będą mgliste obietnice z jej ponownym przyłączeniem do ruchu czy też znając życie PLK zniszczy i ten kawałek. Bo podobno kiedyś ta linua od Choszczna do Grotnik była wpisana jako linia o znaczeniu państwowym.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Grzmiąca – Kostrzyn (410/430)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...