OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-07-06 (podobiekty)

<== | Galeria | ==>
Data: 2016-09-07
Autor: Roman Paul
Napisz e-mail
Odcinek Stobnica – Jaryszewo Obornickie
Zamieszczono: 2017-01-11

Galeria użytkownika

Most w Stobnicy.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' po każdorazowym uzyskaniu zgody autora [?]

Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: Most na Warcie (Stobnica – Brączewo).

Dodaj podobiekty
Odsłon : 375
: 9

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 ACdVL (2017-01-11 22:22:18)
    Wielki.. Szkoda, że już bez kolei. Mam nadzieję, że przetrwa. Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) roman paul (2017-01-11 22:35:30)
    środkiem przechodzą mieszkańcy na druga stronę po niebezpiecznej kładce nawet nie ma napisu zakazującego tego procederu, obiekt przeszedł na Skarb Państwa czyli ..nigdzie Odpowiedz»
  • #3 (odp. na #2) ACdVL (2017-01-12 11:11:48)
    I państwo zapomina.. Ale to nie dziwota - to nie pierwszy tego typu obiekt - i w ogóle obiekt - użyteczności specjalnej/publicznej - zapomniany przez rodzime państwo.. Dopiero, jak dojdzie do tragedii, o czymś nagle sobie przypominamy... Eheu..! Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) wasiukibic (2017-01-12 14:55:53)
    Wy tak na serio myślicie, że umieszczenie tam tabliczki zmieniłoby cokolwiek? O ile dobrze widzę, na drugim przyczółku widać nawet bariery zabezpieczające. Odpowiedz»
  • #5 irek (2017-01-12 15:15:15)
    Ciekawe gdzie tkwi problem? Pociągi tam już nigdy nie przejadą, dla ruchu samochodowego raczej się ten most nie nadaje. Ale!
    Niewielkim nakładem dla ruchu pieszo-rowerowego dla okolicznych mieszkańców, jak i ewentualnych turystów, jak najbardziej !
    No cóż decydenci vel "właściciele" tego naprawdę ciekawego obiektu, daleko ( i raczej oderwani od rzeczywistości) a ten obiekt czeka na "złomiarzy i żyletki" Szkoda, wielka szkoda, że w dalszym ciągu myślenie decydentów ma.....kolosalną przyszłość!
    Odpowiedz»
  • #6 roman paul pzoann (2017-01-12 15:51:57)
    już kilka lat wstecz gminy, po jednej stronie Warty jedna po drugiej druga chciały się dogadać a po srodku co kolej a obecny stan grozi zapomnieniem i "samolikwidacją" Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #4) ACdVL (2017-01-12 18:25:31)
    Niczego nie zmieniłoby nawet postawienie budki z wartownikiem poza tym, że byłby to absurd roku..

    "Ciekawe gdzie tkwi problem? Pociągi tam już nigdy nie przejadą, dla ruchu samochodowego raczej się ten most nie nadaje (...)" - właśnie w tym tkwi problem - bo obiekt jest potężny, toteż nikt nie chce się nim zająć. Koń trojański - reasumując..
    Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #6) wasiukibic (2017-01-12 18:25:45)
    To jest właśnie najlepsze, że samorządy chcą/chciały budować ścieżki rowerowe na nieczynnych trasach kolejowych ale tam, gdzie reaktywacja ruchu pasażerskiego jest jak najbardziej uzasadniona. Był np. debilny pomysł takiej ścieżki do Karpacza czy w śladzie Szczucinki. A tutaj mamy obiekt inżynieryjny i dawną linię kolejową na skraju Puszczy Noteckiej. Aż się prosi, żeby sięgnąć po fundusze z unii i zrobić tam coś fajnego. Odpowiedz»
  • #9 roman paul poznań (2017-01-12 20:19:32)
    nic z tych "rzeczy" od strony Bręczewa nie ma już torów ani nawet "budki stacyjnej", choć ścieżka rowerowa z Obrzycka do Obornik Wlkp jest możliwa ale w Gminie jednej i drugiej zapał do zrobienia czegoś sensownego minął Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji |

Linia kolejowa Oborniki Wielkopolskie – Wronki (381)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...