OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Międzyrzecz – Toporów (375)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-01-25 (historia)

<== | Galeria | ==>
Data: po 1989-05-22
Autor: Marek Węgłowski
Przesłał: Kamil Baran
Napisz e-mail
Odcinek Nietoperek – Kaława
Zamieszczono: 2019-07-04

Galeria użytkownika

Jeden z ostatnich pociągów na tym odcinku linii kolejowej pomiędzy Nietoperkiem a Kaławą przed zawieszeniem ruchu pasażerskiego. Na czele Ok1-359 opuszczajacy stację w Nietoperku,jako pociąg specjalny osiagajacy prędkość 20km/h.Gwoździem do trumny tej linii było brak jakichkolwiek remontów i konserwacji torowisk, które od lat popadaly w ruinę.Jako ciekawostkę dodam,z informacji starego kolejarza, że pod koniec lat 80-tych przed stacją w Goscikowie na ostrym łuku wykoleił się pociąg towarowy, po czym zapadła decyzja o zawieszeniu i w konsekwencji likwidacji jakiegokolwiek ruchu pociągów pomiędzy Nietoperkiem a Staropolem.

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: ciekawostki; inne; szlak (trasa)/pojedyncze tory.

Zaproponuj tagi

Podobiekty: .

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1728
: 18

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2019-07-10 11:11:33)
    1. Te, którymi transportowano towary do portów z głębi kraju (przede wszystkim z GOP).
    2. Te, którymi transportowano towary do naszych "braci" ze wschodu.
    3. CMK
  • #10 Kamil Baran (2019-07-10 15:57:46)
    Linia (375) paradoksalnie miała o tyle szczęścia, że nie podzieliła losu wielu innych lokalnych tras w województwie lubuskim i nie została zlikwidowana w całości, bo na jej zachodnim odcinku, a konkretnie w Sienawie lubuskiej jest kopalnia węgla brunatnego,a w Nietoperku znajduje się poligon wojsk lądowych,dzięki czemu fragment zachodniej i wschodniej części linii jest sporadycznie,ale jednak eksploatowany i to uratowało ją od całkowitej zagłady.Osobiście uważam,że linia 375 nigdy nie zostanie już w jej całości odnowiona,bo ekonomiczny rachunek przeprowadzenia potencjalnej rewitalizacji byłby gigantyczny, więc to zostaje już marzeniem,a szkoda bo była to trasa z potencjałem. Łagów to perła ziemi lubuskiej, w którym znajdują się dwa malownicze jeziora.Szczegolne polecenia jest Jezioro Ciecz, które należy do ścisłej 10 najgłębszych jezior w Polsce, o maksymalnej głębokości 58.8 metra z drugą klasą czystości wody, nad które to jeziora każdego roku w okresie wakacyjnym, Łagów jest oblegany przez turystów. Natomiast w centralnej części linii, a mianowicie blisko Staropola znajduje się słynny silnie ufortyfikowany M.R.U z gigantyczną ilością podziemnych tuneli i bunkrow. Jestem przekonany, że gdyby były takie pociągi turystyczne uruchamiane w okresie od końca Czerwca do końca Sierpnia w relacji Rzepin - Łagów cieszyły by się powodzeniem i zawsze ktoś by się znalazł chętny. No ale cóż, to tylko marzenia ścietej głowy...
  • #11 (odp. na #9) Mateusz Kiszka (2019-07-10 16:10:40)
    Czyli Wrocław - Świnoujście, węglowa Gdynia - Śląsk. No i słynny VIII wylot ze Śląska, a w zasadzie jego niewypał w postaci m.in. obejścia Kluczborka :) plus e20 i e30?
  • #12 (odp. na #11) Łukasz Kiąca (2019-07-11 13:03:28)
    Wg słów pracownika dawnej sekcji drogowej w Kluczborku budowa obwodnicy czyli linii 767 była argumentowana tym, że stacja Kluczbork miała zbyt krótkie tory postojowe, na których nie mieściły się długie składy. Ówczesny naczelnik stacji twierdził, że zamiast obwodnicy można było przedłużyć tory podczas prowadzonej wcześniej modernizacji torów i rozjazdów południowo-wschodniej głowicy stacji, przy Wagremie. Jeśli już musiało powstać obejście, to od podg. Smardów do wylotu na Lubliniec, bo była to linia znacznie intensywniej wykorzystywana.
    Ponoć maszyniści nie lubili jeździć przez obwodnicę i szukali pretekstu (np. konieczność wymiany akumulatorów w lokomotywie) by wjechać na stację.
  • #13 (odp. na #12) Mateusz Kiszka (2019-07-12 08:58:35)
    Szkodą że żadnych fotek nie ma z obwodnicy, jak jeszcze coś jeździło...
  • #14 Damian Stupień (2019-08-11 12:46:21)
    Kolega jest autorem tej fotki ?
  • #15 (odp. na #14) Kamil Baran (2019-08-11 15:21:30)
    Autorem fotki jest znajomy mojego ojca, którą mam w posiadaniu od wielu lat i za jego pełną zgoda ona tutaj się znalazła ;)
  • #16 (odp. na #15) Damian Stupień (2019-08-11 16:30:18)
    Czyli warto by było zmienić autora.
  • #17 (odp. na #16) Andrzej Klauza (2019-08-12 12:13:51)
    Opis też, bo nie jest prawdziwy. To jest pociąg specjalny dla miłośników, a nie planowy.
  • #18 (odp. na #12) Mateusz Kiszka (2019-08-12 19:07:31)
    S.Koziarski potwierdza też w swej książce, że obwodnica Kluczborka wogole nie spełniała swojej funkcji, gdyz nie łączyła się z linia z Lublinca, skąd przybywało najwięcej składów.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Międzyrzecz – Toporów (375)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...