OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wolsztyn – Żagań (371)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-10 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1889-10-01 Nowa Sól - Kożuchów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1890-10-01 Kożuchów - Żagań Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1906-11-01 Wolsztyn - Konotop Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1907-05-01 Otyń - Nowa Sól Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1908-06-01 Konotop - Otyń Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1920 (???) Kębłowo - Świętno Linia rozebrana
Odcinek transgraniczny - rozebrano prawdopodobnie w okolicy 1920
po 1939-09-01 Kębłowo - Świętno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1945 Stany - Bobrowniki Odrzańskie Linia nieprzejezdna/remont
Zniszczony most w Stanach.
1951 Stany - Bobrowniki Odrzańskie Przywrócenie przejezdności
1993-01 Kożuchów - Żagań Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1994 Wolsztyn - Nowa Sól Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1995 Nowa Sól - Kożuchów Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1997 Lubięcin - Otyń Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
naruszenie konstrukcji mostu w Stanach
po 1998-12-30 Konotop - Lubięcin Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Jeszcze co najmniej 30.12.1998 jeździły tam zdawki (z parowozem). (info: Przemysław Biały, 2007-12-23)
przed 2000 Otyń - Nowa Sól Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Kożuchów - Stara Kopernia Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2000 Otyń - Nowa Sól Linia nieprzejezdna/remont
zaasfaltowany przejazd na 3 rok 2000?
2001-06-30 Wolsztyn - Konotop Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2001-07-01 Stypułów - Żagań Linia nieprzejezdna/remont
w Starej Koperni ukradziono szyny
2002 (???) Stypułów - Żagań Przywrócenie przejezdności
odnowiona linia, odbudowana bocznica do Tomaszowa ze St. Kop. skł. paliw
2002-11-12 Wolsztyn - Konotop Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2003 Nowa Sól - Kożuchów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2004-08-26 Wolsztyn - Konotop Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
Regularne przewozy turystyczne zaczęły się 26.08.2004, pociągi jeździły do
Konotopu w każdą sobotę do końca października 2004. W 2005 roku planowano
uruchomić pociągi w czerwcu i wrześniu. Jeden czerwcowy przejazd został
odwołany z powodu zagrożenia pożarowego. We wrześniu 2005 pociągi kursowały
tylko do przystanku osobowego Krzyż Rudno (ściągała spalinówka z tyłu
składu). Ostatni pociąg przejechał 24.09.2005. Nie wiadomo czy w nowym
rozkładzie znajdą się pociągi do Konotopu lub Krzyża Rudno. (info: Filip Bebenow)
przed 2004-09-20 Stypułów - Jelenin Żagański Linia nieprzejezdna/remont
Brakuje 200 m. toru (jesień 2004)
przed 2004-09-20 Jelenin Żagański - Stara Kopernia Linia nieprzejezdna/remont
Brakuje koło kilometra toru (jesień 2004)
2005 Wolsztyn - Konotop Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Wolsztyn - Konotop jest wykorzystywany tylko do ruchu turystycznego. W czerwcu kursowały pociągi ogólnodostępne retro. Planuje się uruchomienie ogólnodostępnych pociągów retro także we wrześniu. Zamawiający drewno do Konotopu wycofał się ze względu na wysokie koszty, drewno rozładowuje na stacji w Wolsztynie i dalej dowozi ciężarówkami. Przewozy towarowe zniknęły z tej linii na dobre. (info: Filip Bebenow)

Zamknięcie na początku 2005.
przed 2005-04-01 Stany - Bobrowniki Odrzańskie Linia nieprzejezdna/remont
Rozkręcone szyny przed i na moście. (info: Jarosław Woźny, 2005-04)
przed 2005-07-31 Lubięcin - Lipiny Odrzańskie Linia nieprzejezdna/remont
Ubytek ponad 60 metrowy w połowie trasy (info: Jarosław Woźny, 2005-07)
2005-09-24 Wolsztyn - Konotop Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2005-11-27 Nowa Sól - Żagań Przywrócenie przejezdności
przed 2005-11-28 Nowa Sól - Żagań Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2006-08-24 Kożuchów - Żagań Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2007-01-01 Nowa Sól - Kożuchów Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2007-09-17 Nowa Sól - Ciepielów Linia nieprzejezdna/remont
wrzesień 2007. Na odcinku Nowa Sól-Ciepielów tor nieprzejezdny - brak śrub i podkładek, ponadto w km 55,5 wygięte szyny (!). Mimo oznaczenia odcinka Nowa Sól-Kożuchów jako "ruch towarowy", w praktyce jest on już nieprzejezdny. (info: Przemek Bernat, 2007-09-17)
przed 2011-01-07 Kożuchów - Stypułów Linia nieprzejezdna/remont
rozkradzione tory (info: STASIU 1, 2011-01-05 20:41:22)
przed 2012-02-01 Świętno - Kolsko Linia nieprzejezdna/remont
kradzież toru około 2km szlaka od Wolsztyna coraz mocniej zarośnięty (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-07-08 Kolsko - Konotop Linia nieprzejezdna/remont
Rozkradzione tory na długości około 1 km. (info: Stanisław Jeżewski, 08-07-2013)
przed 2013-10-06 Ciepielów - Kożuchów Linia nieprzejezdna/remont
kradzież toru na około 2km (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-10-06 Stypułów - Żagań Linia nieprzejezdna/remont
cały szlak rozkradziony brakuje około 5-7km toru linia bardzo mocno zarośnięta (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-10-06 Konotop - Lubięcin Linia nieprzejezdna/remont
szlak rozkradziony około 1km toru (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-10-06 Bobrowniki Odrzańskie - Otyń Linia nieprzejezdna/remont
rozkradziony tor na około 1,5km (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
2016-02-01 Wolsztyn - Żagań Linia nieprzejezdna/remont
PLK podjęły działania zmierzające do planowej likwidacji linii Wolsztyn-Żagań.
przed 2016-04-30 Wolsztyn - Kębłowo Przywrócenie przejezdności
Przejazd SN61-168 kilka km za Kębłowo (do pierwszych ubytków)
pomiędzy 2017-04 a 2017-10 Lipiny Odrzańskie - Nowa Sól Linia rozebrana

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Wolsztyn - Żagań 371

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Polska, lato 1922 1922-05 (???) 47, | Szczegóły »
Polska, lato 1923 1923-05 (???) 47, | Szczegóły »
Polska, lato 1924 pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) 47, | Szczegóły »
Polska, lato 1925 1925-06-05 47, | Szczegóły »
Polska, zima 1926/1927 pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 47, | Szczegóły »
Polska, lato 1927 1927-05-15 47, | Szczegóły »
Polska, zima 1927/1928 pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) 47, | Szczegóły »
Polska, lato 1928 pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 47, | Szczegóły »
Polska, zima 1928/1929 pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 47, | Szczegóły »
Polska, lato 1929 pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 119, | Szczegóły »
Polska, zima 1929/1930 pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 119, | Szczegóły »
Polska, lato 1930 1930-05-15 119, | Szczegóły »
Polska, lato 1931 1931-05-15 119, | Szczegóły »
Polska, lato 1932 1932-05-22 247, | Szczegóły »
Polska, lato 1933 1933-05-15 247, | Szczegóły »
Polska, lato 1934 1934-05-15 247, | Szczegóły »
Polska, lato 1935 pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 233, | Szczegóły »
Polska, lato 1936 1936-05-15 233, | Szczegóły »
Polska, lato 1937 pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 233, | Szczegóły »
Polska, jesień 1937 pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 233, | Szczegóły »
Polska, zima 1937/1938 pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 233, | Szczegóły »
Polska, lato 1938 pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 233, | Szczegóły »
Polska, zima 1938/1939 pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 233, | Szczegóły »
Polska, lato 1939 pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 234, | Szczegóły »
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) 129r, 144f, | Szczegóły »
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 129r, 144f, | Szczegóły »
Polska, lato 1946 pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 183, 201, 208, | Szczegóły »
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 183, 201, 208, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 183, 201, 208, VII, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 183, 201, 208, VII, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 6, 11, 319a, 322, 323, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 11, 319a, 322, 323, | Szczegóły »
Polska, lato 1949 pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 19, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 19, 319a, 322, 323, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 319a, 322, 323, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 319a, 322, 323, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 333, 336, 348, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 333, 336, 348, | Szczegóły »
Polska, lato 1952 pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 333, 351, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 333, 351, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 333, 351, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 333, 351, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1954 pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, zima 1954/1955 pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, lato 1955 pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, zima 1955/1956 pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, 1956-1957 pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska 1957-1958 pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, zima 1957/1958 pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, lato 1958 pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 24, 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, zima 1958/1959 pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 24, 347, 348, 351, | Szczegóły »
Polska, lato 1959 pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 25, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1959/1960 pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 25, | Szczegóły »
Polska, lato 1960 pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 26, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1960/1961 pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 24, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1961 pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 35, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1961/1962 pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 35, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1962 pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 40, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1962/1963 pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 40, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1963 pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 44, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1963/1964 pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 44, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1964 pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 42, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, zima 1964/1965 pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 42, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1965-1966 pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 45, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1966-1967 pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 45, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1967-1968 pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 45, | Szczegóły »
Polska, 1968-1969 pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1969-1970 pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1970-1971 pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1971-1972 pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1972-1973 pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1973-1974 pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1974-1975 pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1975-1976 pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1976-1977 pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1977-1978 pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1978-1979 pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1979-1980 pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1980-1981 pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1981-1982 pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1982-1983 pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1983-1984 pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1984-1985 pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1985-1986 pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1986-1987 pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1987-1988 pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 49, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1988-1989 pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 48, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1989-1990 pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 48, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1990-1991 pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 48, 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1991-1992 pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 347, 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1992-1993 pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 348, 352, | Szczegóły »
Polska, lato 1993 pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 47, 348, 352, 352a, | Szczegóły »
Polska, zima 1993/1994 pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 47, 348, 352, 352a, | Szczegóły »
Polska, lato 1994 pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 45, 348, 352, 352a, | Szczegóły »
Polska, zima 1994/1995 pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1995-1996 pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 348, 352, | Szczegóły »
Polska, 1996-1997 pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 348, 352, | Szczegóły »
Polska 1997-1998 pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 352, | Szczegóły »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Konotop - Żagań 0 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Wolsztyn - Konotop 30 km/h Import PLK2007_10
2014-12-08 Wolsztyn - Konotop 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #40 roman paul poznań (2018-04-29 20:10:50)
    problem jest w "diabelnym podziale linii" której większa część jest w lubuskim a obecny "twór" zarządzający Wolsztyńską "szopa" składa się z "Wielkopolan" oraz jednego z Warszawy/Cargo/osobiście wspominam tę linie jak prowadziliśmy SN61-111 poc. z Poznania ok.20.30 wyjazd a w Żaganiu ok. 1.30 była tam taka stacyjka już nie pamiętam nazwy przed Zaganiem w lesie i o dziwo w tej nocy 2, 3 osoby wysiadały-to były czasy przełom lat 60/70-tych Odpowiedz»
  • #41 NortonEX (2018-07-11 12:51:34)
    Linia powoli jest rozbierana - w poniedziałek widziałem leżące, pocięte szyny przy przejeździe w Lipinach od strony Stanów. Smutno... Odpowiedz»
  • #42 (odp. na #41) Maciej (2018-07-11 14:34:44)
    Jakiego innego słowa można by użyć, aby wobec niektórych ludzkich działań nie zastosować sformułowania "głupota do kwadratu"? Odpowiedz»
  • #43 (odp. na #42) Opolanin (2018-07-11 19:06:55)
    A Adamczyk obiecywał, że to koniec likwidacji lini kolejowych... I co???
    O ile jeszcze orano linie, które zostały przed 2015 skreślone, to można było go bronić, ALE teraz, gdy ora sie linię, która jeszcze jest na mapach PLK, nie ma jak, po prostu kłamca!
    Odpowiedz»
  • #44 (odp. na #41) djSon (2018-07-11 22:56:31)
    Czy mógłbyś zrobić zdjęcia? Skąd wiesz, że to rozbiórka, widziałeś jakichś "terminaTorów" w żółtych odzieniach? Swoją drogą, miałem obfocić Konotop, Kolsko i Stypułów conajmniej, ale widzę, że nie zdążę... :( Odpowiedz»
  • #45 (odp. na #44) NortonEX (2018-07-12 09:04:56)
    Byłem tam przejazdem, leżące szyny widziałem z okna samochodu, a nie miałem już czasu, żeby się zatrzymać i zrobić zdjęcie. Jak przejeżdżałem to akurat nie widziałem nikogo - może złomiarze 'pomagają'. Tyle co z samochodu mogłem dostrzec, to jeszcze wygląda na to, że pod wiaduktem dla DW315 na wjeździe do Lubięcina tory są, jak również są na widocznym fragmencie nasypu na odcinku drogi Lubięcin - Konotop. A i ciekawostka - tablica stacyjna ze stacji Konotop została odnowiona i postawiona przy wjeździe do Konotopu (przy jakiejś firmie). Odpowiedz»
  • #46 (odp. na #43) Maciej (2018-07-12 14:16:50)
    Tak się zastanawiam czy, w przypadku determinacji władz samorządowych zmierzających do zniszczenia linii, tzw. centrala może coś uczynić? Jaki ma ewentualny zakres działania? Odpowiedz»
  • #47 (odp. na #46) Marek Potocki (2018-07-12 18:40:53)
    Obawiam się, że tutaj tylko centrala by coś mogła (w ruchu lokalnym linia nie za bardzo ma rację bytu, a dla tranzytu samorządy swojej kasy nie wyłożą), ale centralę rzadko kiedy interesuje coś, co nie prowadzi prosto do Warszawy, bądź nie łączy ośrodków po 100 tysięcy+ mieszkańców.
    Teraz mają na przykład zupełnie inne (nierealne, ale zawsze) priorytety i ambicje na najbliższe lata: http://next.gazeta.p…
    Odpowiedz»
  • #48 (odp. na #47) Stanisław Pikul (2018-07-12 20:33:44)
    Centrala, powiadasz:
    https://www.rynek-ko…
    "[Ministerstwo Infrastruktury] zapowiadało że linie kolejowe nie będą likwidowane. Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" MI, budowy ścieżki rowerowej w miejscu nieużywanej linii chcą samorządy i społeczność lokalna."
    Swoją drogą ciekawsze jest to:
    " ... zostanie zagwarantowana niemożność zbycia przez samorząd tego terenu..."
    Problem polega na tym że własność nie może być ograniczona warunkami (tzn. właściciel musi mieć pełną swobodę aby nią dysponować - w tym także sprzedać w dowolnej chwili dowolnemu kupcowi) więc albo nie przekazują gruntów na własność (to nie wiem czy wtedy taka inwestycja z dofinansowaniem unijnym może mieć miejsce) albo jest to zwykłe mydlenie oczu.
    Odpowiedz»
  • #49 (odp. na #48) Marek Potocki (2018-07-12 20:43:17)
    Czyli jak sam widzisz – szczebel krajowy ma tę linię (i wiele innych z resztą też) głęboko gdzieś i złotówki nie zamierza do niej dołożyć ze swojej kieszeni. Dla samorządu jedyny pomysł, na który może się ze swoim budżetem porwać, to przerobienie na drogę dla rowerów, bądź zostawienie do biodegradacji. Wybrali to pierwsze, a Warszawa zaraz przyklepała. A że obiecali – najbardziej uniwersalne hasło wyborcze to : 'żaden inny kandydat nie da ci tyle, ile ja ci obiecam". Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wolsztyn – Żagań (371)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...