OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wolsztyn – Żagań (371)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-10 (historia)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. MARCIN TOFIL (1992)
Obraz
fot. nieznany (1993)
Obraz
fot. Przemysław Jermaczek (2005-04-30)
Obraz
fot. Przemysław Jermaczek (2005-04-30)
Obraz
fot. Mikołaj Rzanny (2005-07-24)
Obraz
fot. Artur Janusz (2005-08-15)
Obraz
fot. Wojciech Frytkowski (2005-12-19)
Obraz
fot. Wojciech Frytkowski (2005-12-19)
Obraz
fot. Wojciech Frytkowski (2005-12-19)
Obraz
fot. Wojciech Frytkowski (2005-12-19)
Obraz
fot. Wojciech Frytkowski (2005-12-19)
Obraz
fot. Artur Janusz (2006)
Obraz
fot. Artur Janusz (2006)
Obraz
fot. Artur Janusz (2006)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2007-02-14)
Obraz
fot. kazio (2007-04-28)
Obraz
fot. kazio (2007-04-28)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-02)
Obraz
fot. Przemek Bernat (2008-05-25)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #40 roman paul poznań (2018-04-29 20:10:50)
    problem jest w "diabelnym podziale linii" której większa część jest w lubuskim a obecny "twór" zarządzający Wolsztyńską "szopa" składa się z "Wielkopolan" oraz jednego z Warszawy/Cargo/osobiście wspominam tę linie jak prowadziliśmy SN61-111 poc. z Poznania ok.20.30 wyjazd a w Żaganiu ok. 1.30 była tam taka stacyjka już nie pamiętam nazwy przed Zaganiem w lesie i o dziwo w tej nocy 2, 3 osoby wysiadały-to były czasy przełom lat 60/70-tych Odpowiedz»
  • #41 NortonEX (2018-07-11 12:51:34)
    Linia powoli jest rozbierana - w poniedziałek widziałem leżące, pocięte szyny przy przejeździe w Lipinach od strony Stanów. Smutno... Odpowiedz»
  • #42 (odp. na #41) Maciej (2018-07-11 14:34:44)
    Jakiego innego słowa można by użyć, aby wobec niektórych ludzkich działań nie zastosować sformułowania "głupota do kwadratu"? Odpowiedz»
  • #43 (odp. na #42) Opolanin (2018-07-11 19:06:55)
    A Adamczyk obiecywał, że to koniec likwidacji lini kolejowych... I co???
    O ile jeszcze orano linie, które zostały przed 2015 skreślone, to można było go bronić, ALE teraz, gdy ora sie linię, która jeszcze jest na mapach PLK, nie ma jak, po prostu kłamca!
    Odpowiedz»
  • #44 (odp. na #41) djSon (2018-07-11 22:56:31)
    Czy mógłbyś zrobić zdjęcia? Skąd wiesz, że to rozbiórka, widziałeś jakichś "terminaTorów" w żółtych odzieniach? Swoją drogą, miałem obfocić Konotop, Kolsko i Stypułów conajmniej, ale widzę, że nie zdążę... :( Odpowiedz»
  • #45 (odp. na #44) NortonEX (2018-07-12 09:04:56)
    Byłem tam przejazdem, leżące szyny widziałem z okna samochodu, a nie miałem już czasu, żeby się zatrzymać i zrobić zdjęcie. Jak przejeżdżałem to akurat nie widziałem nikogo - może złomiarze 'pomagają'. Tyle co z samochodu mogłem dostrzec, to jeszcze wygląda na to, że pod wiaduktem dla DW315 na wjeździe do Lubięcina tory są, jak również są na widocznym fragmencie nasypu na odcinku drogi Lubięcin - Konotop. A i ciekawostka - tablica stacyjna ze stacji Konotop została odnowiona i postawiona przy wjeździe do Konotopu (przy jakiejś firmie). Odpowiedz»
  • #46 (odp. na #43) Maciej (2018-07-12 14:16:50)
    Tak się zastanawiam czy, w przypadku determinacji władz samorządowych zmierzających do zniszczenia linii, tzw. centrala może coś uczynić? Jaki ma ewentualny zakres działania? Odpowiedz»
  • #47 (odp. na #46) Marek Potocki (2018-07-12 18:40:53)
    Obawiam się, że tutaj tylko centrala by coś mogła (w ruchu lokalnym linia nie za bardzo ma rację bytu, a dla tranzytu samorządy swojej kasy nie wyłożą), ale centralę rzadko kiedy interesuje coś, co nie prowadzi prosto do Warszawy, bądź nie łączy ośrodków po 100 tysięcy+ mieszkańców.
    Teraz mają na przykład zupełnie inne (nierealne, ale zawsze) priorytety i ambicje na najbliższe lata: http://next.gazeta.p…
    Odpowiedz»
  • #48 (odp. na #47) Stanisław Pikul (2018-07-12 20:33:44)
    Centrala, powiadasz:
    https://www.rynek-ko…
    "[Ministerstwo Infrastruktury] zapowiadało że linie kolejowe nie będą likwidowane. Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" MI, budowy ścieżki rowerowej w miejscu nieużywanej linii chcą samorządy i społeczność lokalna."
    Swoją drogą ciekawsze jest to:
    " ... zostanie zagwarantowana niemożność zbycia przez samorząd tego terenu..."
    Problem polega na tym że własność nie może być ograniczona warunkami (tzn. właściciel musi mieć pełną swobodę aby nią dysponować - w tym także sprzedać w dowolnej chwili dowolnemu kupcowi) więc albo nie przekazują gruntów na własność (to nie wiem czy wtedy taka inwestycja z dofinansowaniem unijnym może mieć miejsce) albo jest to zwykłe mydlenie oczu.
    Odpowiedz»
  • #49 (odp. na #48) Marek Potocki (2018-07-12 20:43:17)
    Czyli jak sam widzisz – szczebel krajowy ma tę linię (i wiele innych z resztą też) głęboko gdzieś i złotówki nie zamierza do niej dołożyć ze swojej kieszeni. Dla samorządu jedyny pomysł, na który może się ze swoim budżetem porwać, to przerobienie na drogę dla rowerów, bądź zostawienie do biodegradacji. Wybrali to pierwsze, a Warszawa zaraz przyklepała. A że obiecali – najbardziej uniwersalne hasło wyborcze to : 'żaden inny kandydat nie da ci tyle, ile ja ci obiecam". Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wolsztyn – Żagań (371)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...