OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wolsztyn – Żagań (371)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-11 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Wolsztyn  (P)
0,043 0
 
 
  Widzim Stary  (P)
3,957
 
 
  Kębłowo  (P)
8,290
 
 
  Świętno  (P)
13,816
 
 
  Krzyż Rudno  (P)
16,226
 
 
  Kolsko  (F)
22,085
 
 
  Konotop  (F)
26,445
 
 
  Lubięcin  (F)
32,156
 
  37,967
 
 
  Stany  (F)
40,527
 
  43,417
 
 
  Otyń  (F)
46,566
 
 
  Nowa Sól  (F)
52,135
 
 
  Ciepielów  (F)
56,951
 
 
  Kożuchów  (F)
61,748
 
  67,500
 
 
  Stypułów  (F)
70,912
 
 
  Chotków  (F)
74,300
 
  76,875
 
 
  Stara Kopernia  (F)
82,354
 
 
  Bożnów  (F)
86,000
 
 
  Żagań  (F)
92,211
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #58 Maciej (2018-08-30 08:57:39)
    Wstrzymać budowę ścieżki rowerowej i przywrócić połączenie kolejowe pomiędzy Nową Solą a Wolsztynem!! Odpowiedz»
  • #59 (odp. na #58) djSon (2018-08-30 11:02:23)
    Juz pol biedy pasazerskie polaczenie. Towarowe by bylo wystarczajace, by linia sama na siebie zarabiala. Tym bardziej, ze to dla wojska by bylo dobre. Najlepsze polaczenie (pasazerskie) by bylo pomiedzy Nowa Sola, a Zaganiem. Reszta - nie mi to oceniac. Odpowiedz»
  • #60 (odp. na #59) djSon (2018-08-31 13:59:23)
    Kolejna rozbiórka! Od Nowej Soli do Żagania. Także NA TYM noworozbieranym odcinku ma powstać dróżka rowerowa. To jest jakaś kpina. Odpowiedz»
  • #61 (odp. na #60) Maciej (2018-08-31 14:06:58)
    Użyłbym bardziej dosadnych słów... Po prostu szlag mnie trafia. Jak można zlikwidować linię z takim potencjałem?!! Odpowiedz»
  • #62 (odp. na #60) Stanisław Pikul (2018-08-31 14:07:24)
    Dlaczego kolejna? Przecież to jest wciąż ta sama inwestycja na tej samej linii:
    https://gazetalubusk…
    Odpowiedz»
  • #63 (odp. na #62) Maciej (2018-08-31 14:12:29)
    Ciąg dalszy wielkiego draństwa!!! Odpowiedz»
  • #64 Ola86 (2018-09-07 16:33:37)
    Witam Was kochani miłośnicy kolei!
    Pisałam w sprawie reaktywacji połączeń Nowa Sól -Wolsztyn gdzie tylko było możliwe.
    Dostałam tylko jedną odpowiedź : NIE
    Jednocześnie zostałam powiadomiona, że może kiedyś wrócą połączenia kolejowe na tym odcinku.
    Powiem krótko: żal
    Dziewięć lat temu weszłam na most kolejowy w Stanach i pamięta, że zapragnęłam pojechać pociągiem po reaktywacji mostu.
    W tym momencie nie spojrzę już w tym kierunku... :(
    Pozdrawiam Was Wszystkich ciepło.
    Stacja Nowa Sól
    Kierunek Wolsztyn
    Przebieg stacji:
    Otyń, Bobrowniki,Stany,Lipiny, Lubięcin, Konotop, Kolsko, Świętno,Krzyż Rudno,Kębłowo, Widzim Stary, Wolsztyn.
    Jak pięknie mogłoby być... :(
    Odpowiedz»
  • #65 (odp. na #64) Maciej (2018-09-08 23:19:19)
    Olu, dziękuję za to, że walczyłaś. Wydaje mi się, że teoretycznie istnieją szanse na... rozebranie ścieżki rowerowej i odrestaurowanie torowiska. Trzeba jednak wykazać się dobrą wolą i dalekowzrocznym spojrzeniem na całą sprawę. Zauważ, że linia nie została skasowana na terenie woj. wielkopolskiego. Myślę, że władze Wolsztyna doświadczyli dobrodziejstwa jakie przyniosła rewitalizacja szlaku prowadzącego do Poznania. Dawniej korzystano tam z pekaesów, a kolej była zapewne tylko dodatkiem. Dzisiaj chyba proporcje się zmieniają. Miasto musi widzieć w tym swoją szansę. Szkoda, że pogrzebano (mam nadzieję, że nie na wieki) odcinek łączący Wolsztyn z Sulechowem. Brak tego "fragmentu" torowiska odciął Wolsztyn od Zielonej Góry... A co z Nową Solą? Duże miasto w woj. lubuskim nie stać na ambitne plany? Odpowiedz»
  • #66 (odp. na #64) Sławek (2018-09-09 08:34:04)
    Rok temu napisałem epopeję o durnej ścieżce rowerowej i wysłałem ją do każdej gminy przy 371 oraz marszałka i prezydenta Nowej Soli.I na dodatek jeszcze do gazety Krąg. Odpisał tylko marszałek, oczywiście wymijająco. Od prezydenta ktoś zadzwonił i powiedział, żebym się odwalił od prezydenta. A gazeta Krąg okazała się tubą obu i drukowała tylko przychylne materiały. Oni tam wszyscy na tę ścieżkę zachorowali. A tymczasem zaraz połowa września, a budowa ścieżki jakoś się nie rozpoczęła... :) Odpowiedz»
  • #67 (odp. na #66) Stanisław Pikul (2018-09-09 09:31:10)
    Demontaż infrastruktury kolejowej to pierwszy element budowy ścieżki rowerowej trudno więc mówić iż inwestycja się nie zaczęła. :( Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wolsztyn – Żagań (371)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...