OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-08-12 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1907-10-01 Chrzypsko Wielkie - Międzychód Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1907-10-01 Szamotuły - Binino Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1908-04-15 Binino - Nojewo Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1908-05-01 Nojewo - Chrzypsko Wielkie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1995 Nojewo - Sieraków Wielkopolski Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Ostatni przejazd specjalnego pociągu osobowego - lato 2002.
1995-05-27 Szamotuły - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2005 Szamotuły - Nojewo Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2009 Ostroróg - Binino Linia nieprzejezdna/remont
zaasfaltowany przejazd w 2009 roku (info: Szymon Dojaś, 2011-11-14)
po 2011-02-01 (???) Binino - Kikowo Linia nieprzejezdna/remont
wyboczony tor i zły stan mostu w Chrzypsku Małym
przed 2011-04-01 Szczepankowo - Ostroróg Linia nieprzejezdna/remont
zaasfaltowano przejazd kolejowy na wiosnę br.(info: Szymon Dojaś, 2011-11-14)
przed 2017 Sieraków Wielkopolski - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2017-03 Chrzypsko Wielkie - Międzychód Letnisko Linia nieprzejezdna/remont
Linia na odcinku Szamotuły-Międzychód Letnisko jest nieprzejezdna-braki w torowisku, uszkodzone wiadukty,które uniemożliwiają prowadzenie ruchu na tym odcinku. (info: Tomek 2017-03)
2017-05 Nosalewo - Kikowo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
2017-05 Nosalewo - Kikowo Przywrócenie przejezdności
Przywrócenie przejezdności przez właścicieli stacji Nojewo od mniej więcej miejsca dawnej ładowni Nosalewo prawie pod same Kikowo.
2017-07-20 Binino - Nosalewo Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
2017-09 Ostroróg - Binino Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
2017-09 Kikowo - Chrzypsko Wielkie Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
Ruch między Kikowem a mostem.
2018-10-20 Sieraków Wielkopolski - Międzychód Przywrócenie przejezdności
Drezyna PLK w Sierakowie.
2019-08 Ryżyn - Sieraków Wielkopolski Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
Na odcinku Sieraków – Lesionki ruch drezynowy
https://www.nakolei.pl/drezyna-walczy-o-rewitalizacje-linii-kolejowej/?fbclid=IwAR2nkuIRmcGwi2SOStxyWrNsVcAhUxlCZoykIb1CbvqKoRJyNHZF2Uq_RyM

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Szamotuły - Międzychód 368

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1933 »
1933 – 1949 »
1950 – 1960 »
1961 – 1977 »
1978 – 1995 »
1996 – 1999 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Sieraków Wielkopolski - Międzychód 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Szamotuły - Sieraków Wielkopolski 0 km/h Import PLK2007_10
data nieznana Międzychód Letnisko - Międzychód 30 km/h
data nieznana Sieraków Wielkopolski - Międzychód Letnisko 40 km/h Informacja pochodzi od maszynistów. (info: Mikołaj Kobryński, 22-07-2011)
data nieznana Sieraków Wielkopolski - Międzychód 60 km/h
2014-12-08 Sieraków Wielkopolski - Międzychód 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #31 (odp. na #30) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:20:35)
    Ściśle rzecz biorąc to mam wrażenie że przejazd drogowy między Szczepankowem a Ostrorogiem jest zlikwidowany (a nie tylko zalane szyny). Poza tym na szlaku to 'naturalne', raczej niewielkie ubytki.
  • #32 (odp. na #29) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:27:42)
    Hmmm, to fragment decyzji nr 1/2018 Wojewody Wielkopolskiego o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (Poznań-Szczecin):

    "... Natomiast w odniesieniu do pisma Starosty Międzychodzkiego Wnioskodawca
    poinformował, że istnieją możliwości techniczne włączenia linii kolejowych nr 363
    Rokietnica-Międzychód oraz nr 368 Szamotuły-Międzychód do magistrali Poznań Główny -
    Szczecin Dąbie. Zgodnie z wyjaśnieniami zarządcy infrastruktury kolejowej odcinek linii
    kolejowej nr 363 łączący stację Rokietnica z Międzychodem jest obecnie nieprzejezdny
    i w 2011 r. został usunięty z ewidencji PKP PLK S.A. W związku z tym na etapie
    opracowywania studium wykonalności, usunięto włączenie kolejowe w linię 363. Niemniej
    w przyszłości pozostanie techniczna możliwość jego wykonania, co będzie wymagało
    wybudowania dodatkowego rozjazdu w projektowanym układzie torowym stacji Rokietnica
    i wpięcia go do Lokalnego Centrum Sterowania. Z kolei na linii kolejowej nr 368 Szamotuły-
    Międzychód w roku 1995 zostało zawieszone kursowanie pociągów pasażerskich, a rok
    później towarowych. Natomiast linia nie została usunięta z ewidencji PKP PLK S.A.
    W związku z powyższym przewidziano wybudowanie dodatkowego rozjazdu
    wyprowadzonego w kierunku linii 368 i podłączeniu go do Lokalnego Centrum Sterowania...."
    Czyli z Rokietnicy nie będzie zjazdu na Pniewy-Międzychód, w Szamotułach tak na Sieraków-Międzychód.
  • #33 roman paul poznań (2018-09-13 18:59:54)
    chciałem napisac, ze częściowo przepraszam Pana Przemysława Białego ale stacje są sprzedane i właściciel Nojewa już zagospodarowuje nawet tory to jak ma tam kursować pociąg chyba wykonają mijanke
  • #34 Miro (2018-09-13 23:02:54)
    A co jest w Nojewie nowego
  • #35 mk (2018-09-14 07:15:00)
    Stacje są sprzedane. Ale nie torowisko. Tory są zajęte z czystego widzimisię i w każdej chwili będą zwolnione od taboru.
  • #36 (odp. na #29) Suchy (2018-12-25 15:23:09)
    Odgalęienie jest cały czas a mało tego zostanie zachowane podczas remontu stacji który właśnie trwa ????
  • #37 (odp. na #36) wasiukibic (2018-12-26 10:01:50)
    Suchy - Ty pytasz czy stwierdzasz?
  • #38 TW (2019-11-21 01:08:53)
    Od 18 listopada 2019 da się już dojechać od strony Nojewa do samego Chrzypska Wielkiego
  • #39 ROPA Poznań (2019-11-21 19:37:56)
    Tak jak pisałem wyżej, stacja Nojewo została sprzedana prywatnemu właścicielowi z Warszawy. Jak Go "przeskoczyć".
  • #40 (odp. na #39) Dawid Jastrzębski (2019-11-21 22:37:59)
    https://www.bazakole…
    Za zrobienie tak pięknej wystawy to należy się temu właścicielowi medal i ogromny szacun za realizacje tego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...