OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Szamotuły – Międzychód (368)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-01-10 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Szamotuły  (P)
0,000 0
 
 
  Szczepankowo  (P)
6,191
 
 
  Ostroróg  (P)
9,431
 
 
  Dobrojewo  (P)
12,256
 
 
  Binino  (P)
15,084
 
 
  Nosalewo  (P)
17,330
 
 
  Orle  (P)
19,500
 
 
  Nojewo  (P)
21,429
 
 
  Kikowo  (P)
24,456
 
  29,679
 
 
  Ryżyn  (P)
34,143
 
  40,013
 
 
  Kłosowice  (P)
44,079
 
 
  Zatom Stary  (P)
49,160
 
  53,462
 
 
  Międzychód  (P)
56,047
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #26 (odp. na #22) djSon (2018-01-20 16:12:00)
    Oj przepraszam. Nie wiem skąd ten tysiąc wytrzasnąłem... Mój błąd. Miałem wrażenie, że gdzieś to na stronie któregoś z przewoźników wyczytałem. Odpowiedz»
  • #27 (odp. na #24) Jacek Kowalski (2018-01-20 18:49:25)
    Też tego nie rozumiem. Najlepszym rozwiązaniem była by bocznica prosto do zakładu. Wahadła mogły by być rozładowywane u klienta, bez przeładunków. Odpowiedz»
  • #28 Maciej (2018-09-12 22:56:46)
    Wysłałem do ważnej osoby w UMiG Sieraków swój apel o przywrócenie połączenia kolejowego pomiędzy Sierakowem a Poznaniem. Bardzo szybko otrzymałem starannie napisaną odpowiedź, w której stwierdzono, że samorząd wspiera inicjatywę przywrócenia linii 368 i podejmuje kolejne kroki. Ponoć współfinansowano przejazdy pociągów turystycznych, przejęto dworzec w Sierakowie oraz apelowano o zachowanie połączenia zjazdu w Szamotułach. Osoba podpisana pod listem napisała, że uczestniczono w licznych spotkaniach dotyczących rewitalizacji, a obecnie wspierano finansowaną przez powiaty inicjatywę badania określającego zasadność uruchomienia takiego połączenia. Wyraża również żal, iż bardzo niesprawiedliwa jest sytuacja, gdy uboższy samorząd gminy Sieraków musi wspierać uruchomienie i utrzymanie linii kolejowej by mieć taki transport na własnym terenie, a bogate miasta dostają wsparcie z innych pieniędzy (budżet państwa, budżet wojewódzki). Treść pisma, które w części próbowałem zacytować, miała charakter rzeczowy i przyjazny w stosunku do projektu rewitalizacji połączenia. Podpisałem się jako mieszkaniec innego miasta, zatem nadawca pisma nie mógł raczej liczyć na mój głos podczas najbliższych wyborów. Odpowiedz»
  • #29 roman paul pozanń (2018-09-13 11:21:41)
    do 25 SZ-REK to nie jest obojętnie nie będą jeździły z Szamotuł tory w większości rozebrane a nawet sprzedano budynki stacyjne np.Nojewo nawet odgałęzienie z Szamotuł na Sierakow jest zlikwidowane, natomiast jest szansa na linie Rokietnica-Międzychód ja proponowałem tylko do Pniew znam ten teren gdzie, kto jeździ do pracy itd Odpowiedz»
  • #30 Przemysław Biały (2018-09-13 14:06:55)
    Panie Romanie Paul - niestety mija się pan z prawdą, proszę zweryfikować swoją wiedzę, żaden odcinek z Szamotuł przez Nojewo do Międzychodu nie jest rozebrany, nie wiem skąd takie bzdury Pan bierze.

    Budynki stacyjne są sprzedane np. w Nojewie czy Bininie, ale to jest oczywiście dobrze, PKP powinno sprzedać wszystkie budynki stacyjne w prywatne ręce i zakończyć trwającą od lat degrengoladę i dewastację tych budynków.
    Odpowiedz»
  • #31 (odp. na #30) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:20:35)
    Ściśle rzecz biorąc to mam wrażenie że przejazd drogowy między Szczepankowem a Ostrorogiem jest zlikwidowany (a nie tylko zalane szyny). Poza tym na szlaku to 'naturalne', raczej niewielkie ubytki. Odpowiedz»
  • #32 (odp. na #29) Stanisław Pikul (2018-09-13 14:27:42)
    Hmmm, to fragment decyzji nr 1/2018 Wojewody Wielkopolskiego o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (Poznań-Szczecin):

    "... Natomiast w odniesieniu do pisma Starosty Międzychodzkiego Wnioskodawca
    poinformował, że istnieją możliwości techniczne włączenia linii kolejowych nr 363
    Rokietnica-Międzychód oraz nr 368 Szamotuły-Międzychód do magistrali Poznań Główny -
    Szczecin Dąbie. Zgodnie z wyjaśnieniami zarządcy infrastruktury kolejowej odcinek linii
    kolejowej nr 363 łączący stację Rokietnica z Międzychodem jest obecnie nieprzejezdny
    i w 2011 r. został usunięty z ewidencji PKP PLK S.A. W związku z tym na etapie
    opracowywania studium wykonalności, usunięto włączenie kolejowe w linię 363. Niemniej
    w przyszłości pozostanie techniczna możliwość jego wykonania, co będzie wymagało
    wybudowania dodatkowego rozjazdu w projektowanym układzie torowym stacji Rokietnica
    i wpięcia go do Lokalnego Centrum Sterowania. Z kolei na linii kolejowej nr 368 Szamotuły-
    Międzychód w roku 1995 zostało zawieszone kursowanie pociągów pasażerskich, a rok
    później towarowych. Natomiast linia nie została usunięta z ewidencji PKP PLK S.A.
    W związku z powyższym przewidziano wybudowanie dodatkowego rozjazdu
    wyprowadzonego w kierunku linii 368 i podłączeniu go do Lokalnego Centrum Sterowania...."
    Czyli z Rokietnicy nie będzie zjazdu na Pniewy-Międzychód, w Szamotułach tak na Sieraków-Międzychód.
    Odpowiedz»
  • #33 roman paul poznań (2018-09-13 18:59:54)
    chciałem napisac, ze częściowo przepraszam Pana Przemysława Białego ale stacje są sprzedane i właściciel Nojewa już zagospodarowuje nawet tory to jak ma tam kursować pociąg chyba wykonają mijanke Odpowiedz»
  • #34 Miro (2018-09-13 23:02:54)
    A co jest w Nojewie nowego Odpowiedz»
  • #35 mk (2018-09-14 07:15:00)
    Stacje są sprzedane. Ale nie torowisko. Tory są zajęte z czystego widzimisię i w każdej chwili będą zwolnione od taboru. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Szamotuły – Międzychód (368)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...