OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wierzbno – Rzepin (364)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2015-12-19

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Wierzbno  (F)
0,000 0
 
 
  Zielomyśl  (F)
4,392
 
 
  Pszczew  (F)
8,793
 
 
  Policko  (F)
15,641
 
 
  Bobowicko  (F)
19,136
 
 
  Miedzyrzecz UMiG  (F)
21,649
 
 
  Międzyrzecz  (F)
22,880
 
 
  Miedzyrzecz Susz  (F)
24,310
 
 
  Gorzyca  (F)
30,292
 
 
  Kursko  (F)
34,237
 
 
  Templewo  (F)
37,240
 
  48,001
 
 
  Wędrzyn  (F)
51,605
 
 
  Kniazin  (F)
 
 
  Sulęcin  (F)
58,717
 
 
  Długoszyn  (F)
 
 
  Smogóry  (F)
67,170
 
 
  Trześniów  (F)
 
 
  Ośno Lubuskie  (F)
76,475
 
  82,619
 
 
  Rzepin  (F)
88,992
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wierzbno – Rzepin (364)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...