OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rokietnica – Skwierzyna (363)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-04-08 (opisy)

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja podstawowa]

Obraz
Odsłon : 310
: 2
powiększ
Autor: nieznany Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
Przesłał: Stanisław Pikul; data: przed 1906 (???);
Odcinek: Chełmsko - Skwierzyna
Budowa wiaduktu drogowego na odcinku między Chełmskiem a Skwierzyną - istnieje do dzisiaj - widać go np. na tym filmie (tak od 5:50 min).:
https://www.youtube.com/watch?v=_YbocjMIbZk
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty; panoramy/widoki ogólne
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 1822
powiększ
Autor: Maciej Knychała Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 1992-05-23; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Międzychód
Skan biletu kolejowego.
Tagi: dokumenty/bilety
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 2403
powiększ
Autor: Maciej Knychała Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 1992-05-24; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Międzychód
Skan biletu wystawionego 24.05.1992 r.
Tagi: dokumenty/bilety
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 2743
powiększ
Autor: Maciej Knychała Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 1992-05-24 (???); (uwagi: przypuszczalna data wystawienia biletu)
Odcinek: Międzychód - Wierzbno
Skan biletu. Brak pierwszej cyfry określającej rok; przypuszczalna data wydania: 24 maja 1992 r.
Tagi: dokumenty/bilety
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 2122
: 9
powiększ
Autor: Maciej Knychała Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 1993-04-18; (uwagi: data wydania biletu)
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Zdjęcie biletu wydanego 18.04.1993 r.
Tagi: dokumenty/bilety
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 2469
: 4
powiększ
Autor: Maciej Knychała Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 1994-09-04; (uwagi: data wystawienia biletu)
Odcinek: Rokietnica - Kaźmierz Wielkopolski
Skan biletu
Tagi: dokumenty/bilety
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1270
powiększ
Autor: Stanisław Pikul Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2004-08-06;
Odcinek: Rokietnica - Mrowino
Między Mrowinem a Rokietnicą.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1103
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2005-07-17;
Odcinek: Kaźmierz Wielkopolski - Pólko
Widok z przejazdu niedaleko Komorowa. Odcinek Każmierz Wlkp. - Pólko. Trawka już jest, ale drzewek jeszcze brak.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1135
powiększ
Autor: Tomasz Chudak
data: 2005-07-17;
Odcinek: Przybroda - Kaźmierz Wielkopolski
Przejazd na drodze do Każmierza. Linia jest już zarośnięta trawą, ale wygląda na przejezdną.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 930
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2006-04-16;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Za Międzychodem. Przejazd polny.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1300
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2006-08-11;
Odcinek: Rokietnica - Skwierzyna
Linia Międzychód-Rokietnica.Przejazd na ul.Polnej w Międzychodzie,widok w stronę Międzychodu.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1116
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2006-08-11;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Linia Międzychód-Rokietnica.Przejazd na ul.Polnej w Międzychodzie,widok w stronę Prusimia.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1156
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-04-16;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Tarcza ToB,a po lewej ToA od Zbąszynia.
Tagi: sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 972
powiększ
Autor: Andrzej Nowaczyk
data: 2007-04-16;
Odcinek: Prusim - Międzychód
Przed przejazdem w Międzychodzie.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1014
powiększ
Autor: Andrzej Dybza Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2010-03;
Odcinek: Chełmsko - Skwierzyna
Wiadukt nad DK nr 3. Widok od strony południowej.
Tagi: mosty/wiadukty/estakady/przepusty
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 649
powiększ
Autor: Michal__TG Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 626
powiększ
Autor: Michal__TG Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 781
powiększ
Autor: Michal__TG Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 795
powiększ
Autor: Michal__TG Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2010-06-06;
Odcinek: Rokietnica - Przybroda
Okolice Rokietnicy.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1370
powiększ
Autor: Adam Skowroński Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2012-02;
Odcinek: Goraj - Przytoczna
przejazd kolejowy z uszkodzoną sygnalizacją na drodze krajowej nr 24. Na lewo tor w kierunku Skwierzyny, na prawo do Rokietnicy.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1553
powiększ
Autor: Adam Skowroński Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2012-02;
Odcinek: Wierzbno - Goraj
Przejazd kolejowy na drodze krajowej nr 24 - widok w kierunku Rokietnicy. Oznaczenie uszkodzenia sygnalizacji przejazdu kolejowego przynajmniej od grudnia 2010.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 913
powiększ
Autor: Michał Wydra Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2012-06-23;
Odcinek: Rokietnica - Mrowino
Na szlaku pomiędzy Rokietnicą a Mrowinem, troszkę pozarastane, linia przejezdna do słupka 29.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1039
powiększ
Autor: Michał Wydra Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2012-06-23;
Odcinek: Rokietnica - Mrowino
Widok w stronę Rokietnicy, jak widać w niedalekiej perspektywie, niektórzy właściciele domków obok linii dbają o jej stan;).
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1310
: 1
powiększ
Autor: Michał Wydra Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2012-06-23;
Odcinek: Rokietnica - Mrowino
Pomiędzy słupkiem kilometrażowym 26 a 30 mamy problem na szlaku. Bliżej 30 to było. To co przeszedłem Rokietnica-Przybroda reszta była ok.
Tagi: detale
Podobiekty:
Obraz
Odsłon (od 12 maja 2014): 1123
powiększ
Autor: Michał Wydra Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2012-06-23;
Odcinek: Mrowino - Przybroda
Koniec remontu drogi wojewódzkiej 184 Wronki Poznań. Jak widać na szczęście został zostawiony i wyremontowany przejazd kolejowy. Miejmy nadzieję, że to dobry znak dla tej linii:).
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe)
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 686
powiększ
Autor: Adam Kaźmierczak Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2014-08-16;
Odcinek: Międzychód - Wierzbno
Widok w stronę Wierzbna z ostatniego wagonu pociągu specjalnego zorganizowanego przez TurKol.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 599
powiększ
Autor: Adam Kaźmierczak Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2014-08-16;
Odcinek: Międzychód - Wierzbno
Widok w stronę Wierzbna z pociągu specjalnego zorganizowanego przez TurKol.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 992
powiększ
Autor: Marek Potocki Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2015-07-18;
Odcinek: Wierzbno - Goraj
Tuż za Wierzbnem.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 634
powiększ
Autor: Jacek Krzywy Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2015-08-20;
Odcinek: Pniewy Szamotulskie - Lubosz k/ Międzychodu
Zardzewiały znak ostrzegawczy przed przejazdem kolejowym w Luboszu na ul. Czereśniowej.
Tagi: przejazdy i przejścia naziemne (drogowe); sygnalizacja/słupki/znaki itp.
Podobiekty:
Obraz
Odsłon : 1158
: 2
powiększ
Autor: Obis I Napisz wiadomość do osoby udostępniającej zdjęcie
data: 2016-05-08;
Odcinek: Pniewy Szamotulskie - Lubosz k/ Międzychodu
Przejazd między Pniewami a Luboszem. Dziwię się że jeszcze nie został zlikwidowany bo raczej nic już tu nie pojedzie.Widok w kierunku Pniew.
Tagi: szlak (trasa)/pojedyncze tory
Podobiekty:

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-11-27 09:13:45)
    Czy ktoś spotkał się z kiedyś z określeniem "Pniewka" w stosunku do linii nr 363 lub jej fragmentu? Taką nazwę słyszałem wiele lat temu.
  • #2 (odp. na #1) Tomasz (2018-11-27 18:12:34)
    Koleżanka z Rokietnicy też tak ją nazywa.
  • #3 Robert (2018-12-03 10:42:43)
    PISMO SKIEROWANE DO CENTRUM REALIZACJI INWESTYCJI PLK

    Szanowni Państwo!
    Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie fenomenu sprawy jednego dodatkowego rozjazdu na stacji Rokietnica. Tej stacji, która zaraz będzie rozgrzebana w stopniu utrudniającym dojście do pociągów na dwa lata lub więcej (jeśli wykonawca zbankrutuje w trakcie realizacji inwestycji) i tego rozjazdu, o którym Państwo już doskonale wiecie, ale dla przypomnienia: chodzi o rozjazd z którego tor na wprost mógłby się kończyć kozłem oporowym, za którym znajduje się zarośnięty tor do stacji Międzychód. Nie ma dla mnie znaczenia, czy linia za tym kozłem będzie kiedykolwiek zrewitalizowana, interesuje mnie jednak dlaczego projektant nie przewidział przyszłego zakończenia toru nr 4 właśnie kozłem oporowym, przed którym bezpośrednio znajdował by się rozjazd umożliwiający zjazd pociągów na tor nr 2 (zamiast tego jak wiemy będzie tor nr 4 bezpośrednio wchodzący w tor nr 2) bez względu na to, czy za tym kozłem jest linia kolejowa, czy jej nie ma. Czym różni się stacja Rokietnica od szeregu stacji na linii nr 3, które zostały zmodernizowane w latach 1996-2000? A na tamtejszych stacjach są rozjazdy w torach głównych dodatkowych zakończone kozłami oporowymi. Proszę bardzo o wnikliwą analizę: rozjazd nr 35 na stacji Poznań Górczyn; rozjazdy nr 6,8,11 i 17 na stacji Palędzie; rozjazdy nr 6,8,24 i 26 na stacji Buk; rozjazdy nr 22 i 51 na stacji Opalenica; rozjazdy nr 4,21 i 28 na stacji Nowy Tomyśl; rozjazdy nr 15 i 24 na stacji Toporów; rozjazdy nr 6,8,11 i 15 na stacji Boczów; rozjazd nr 10 na stacji Swarzędz; etc, etc. Każdy z tych rozjazdów poprzedza króciutki tor za nim, który do niczego nie jest wykorzystywany i za kilkanaście metrów kończy się kozłem oporowym. Każdy z tych rozjazdów jest albo podłączony do LCS, albo sterowany z miejscowej nastawni i każdy jest przekładany w kierunku zbocznym w przypadku wyjazdu pociągu z toru głównego dodatkowego. Żadna z wymienionych stacji nie charakteryzuje się innymi właściwościami technicznymi niż stacja Rokietnica. Żadnego specjalnego odbiegającego od normy profilu podłużnego torów tam nie ma, który by uzasadniał istnienie tam tylu zbędnych rozjazdów… po prostu nic… a jednak powstały za takie same europejskie pieniądze (ówczesne PHARE groszy) jakie są wydawane obecnie! Więc moje pytanie brzmi dlaczego na stacji Rokietnica nie przewiduje się zabudowania dodatkowego rozjazdu i kozła oporowego na zakończeniu toru nr 4, który w przyszłości by ułatwił wjazd na linię nr 363? Dlaczego nie zaprojektowano takiego rozwiązania nawet jeśli za końcem toru nr 4 nie byłoby żadnej linii kolejowej? Proszę o skrupulatną odpowiedź, gdyż planuję pismo i odpowiedź opublikować na łamach tygodnika Jerzego Urbana z racji tego, że to jedyne wydawnictwo nadające się do wywlekania na forum publiczne wszelkich polskich absurdów, a rozjazd na stacji Rokietnica jest albo absurdem, albo… może… specjalnym działaniem, które ma prowadzić do uniemożliwienia odbudowy lokalnej linii kolejowej!
  • #4 (odp. na #3) Qboll (2018-12-03 14:07:06)
    Pytanie nr 1: jakie są drogi ochronne na tym torze? Bo jeśli więcej niż 150 m to żeberka nie trzeba zabudowywać.
    Pytanie nr 2: czy wiesz że rozjazd, który przez kilka lat był jeżdżony tylko na krzywo nie nadaje się już do jazdy na wprost? Trzeba go wymienić.
    Pytanie nr 3: Jak wygląda sprawa z warstwą zależnościową dla tego rozjazdu? Czy jest, czy trzeba doprojektować i wykonać?
    Pytanie nr 4: jak powyższe ma się do przyszłej (potencjalnej) zabudowy połączenia z nieistniejącą linią kolejową? Blokada, łączność, sterowanie, drogi ochronne na pozostałej części stacji? Dor GD stanie się nagle GZ i będzie musiał mieć inne parametry.

Linia kolejowa Rokietnica – Skwierzyna (363)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...