OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rokietnica – Skwierzyna (363)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-04-08 (opisy)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1887-12-01 Międzychód - Wierzbno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1888-02-01 Rokietnica - Pniewy Szamotulskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1888-08-11 Pniewy Szamotulskie - Międzychód Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1906-04-01 Wierzbno - Skwierzyna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1920-01-01 Międzychód - Wierzbno Linia rozebrana
granica państwa
1939 Międzychód - Wierzbno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1995 Międzychód - Skwierzyna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1999-10-01 Rokietnica - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2002-06-01 Rokietnica - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2006 Rokietnica - Międzychód Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
2014-06-28 Międzychód - Skwierzyna Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
Ruch turystyczny - co niedzielę w okresie wakacji pojedzie pociąg turystyczny skomunikowany ze specjalnym autobusem w Międzychodzie, jadącym w kierunku Sierakowa: http://kurierkolejowy.pl/aktualnosci/20086/Wakacyjne-polaczenie-kolejowe-do-Miedzychodu.html (info: Maciej Głowicki, 27-06-2014)
2014-08-31 Międzychód - Skwierzyna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2017 Międzychód - Wierzbno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
PKP PLK nie zezwoliła na zorganizowanie parady lokomotyw przez Tur-kol, ze względu na zły stan nawierzchni na odcinku Wierzbno-Międzychód i na wszystkich bocznych torach w Międzychodzie

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Rokietnica - Skwierzyna 363
przed 2015 Międzychód - Skwierzyna 363

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1937 »
1937 – 1953 »
1953 – 1964 »
1964 – 1984 »
1985 – 1999 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Wierzbno - Skwierzyna 60 km/h
2001-07-23 (???) Międzychód - Wierzbno 60 km/h
2014-12-08 Międzychód - Wierzbno 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-11-27 09:13:45)
    Czy ktoś spotkał się z kiedyś z określeniem "Pniewka" w stosunku do linii nr 363 lub jej fragmentu? Taką nazwę słyszałem wiele lat temu.
  • #2 (odp. na #1) Tomasz (2018-11-27 18:12:34)
    Koleżanka z Rokietnicy też tak ją nazywa.
  • #3 Robert (2018-12-03 10:42:43)
    PISMO SKIEROWANE DO CENTRUM REALIZACJI INWESTYCJI PLK

    Szanowni Państwo!
    Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie fenomenu sprawy jednego dodatkowego rozjazdu na stacji Rokietnica. Tej stacji, która zaraz będzie rozgrzebana w stopniu utrudniającym dojście do pociągów na dwa lata lub więcej (jeśli wykonawca zbankrutuje w trakcie realizacji inwestycji) i tego rozjazdu, o którym Państwo już doskonale wiecie, ale dla przypomnienia: chodzi o rozjazd z którego tor na wprost mógłby się kończyć kozłem oporowym, za którym znajduje się zarośnięty tor do stacji Międzychód. Nie ma dla mnie znaczenia, czy linia za tym kozłem będzie kiedykolwiek zrewitalizowana, interesuje mnie jednak dlaczego projektant nie przewidział przyszłego zakończenia toru nr 4 właśnie kozłem oporowym, przed którym bezpośrednio znajdował by się rozjazd umożliwiający zjazd pociągów na tor nr 2 (zamiast tego jak wiemy będzie tor nr 4 bezpośrednio wchodzący w tor nr 2) bez względu na to, czy za tym kozłem jest linia kolejowa, czy jej nie ma. Czym różni się stacja Rokietnica od szeregu stacji na linii nr 3, które zostały zmodernizowane w latach 1996-2000? A na tamtejszych stacjach są rozjazdy w torach głównych dodatkowych zakończone kozłami oporowymi. Proszę bardzo o wnikliwą analizę: rozjazd nr 35 na stacji Poznań Górczyn; rozjazdy nr 6,8,11 i 17 na stacji Palędzie; rozjazdy nr 6,8,24 i 26 na stacji Buk; rozjazdy nr 22 i 51 na stacji Opalenica; rozjazdy nr 4,21 i 28 na stacji Nowy Tomyśl; rozjazdy nr 15 i 24 na stacji Toporów; rozjazdy nr 6,8,11 i 15 na stacji Boczów; rozjazd nr 10 na stacji Swarzędz; etc, etc. Każdy z tych rozjazdów poprzedza króciutki tor za nim, który do niczego nie jest wykorzystywany i za kilkanaście metrów kończy się kozłem oporowym. Każdy z tych rozjazdów jest albo podłączony do LCS, albo sterowany z miejscowej nastawni i każdy jest przekładany w kierunku zbocznym w przypadku wyjazdu pociągu z toru głównego dodatkowego. Żadna z wymienionych stacji nie charakteryzuje się innymi właściwościami technicznymi niż stacja Rokietnica. Żadnego specjalnego odbiegającego od normy profilu podłużnego torów tam nie ma, który by uzasadniał istnienie tam tylu zbędnych rozjazdów… po prostu nic… a jednak powstały za takie same europejskie pieniądze (ówczesne PHARE groszy) jakie są wydawane obecnie! Więc moje pytanie brzmi dlaczego na stacji Rokietnica nie przewiduje się zabudowania dodatkowego rozjazdu i kozła oporowego na zakończeniu toru nr 4, który w przyszłości by ułatwił wjazd na linię nr 363? Dlaczego nie zaprojektowano takiego rozwiązania nawet jeśli za końcem toru nr 4 nie byłoby żadnej linii kolejowej? Proszę o skrupulatną odpowiedź, gdyż planuję pismo i odpowiedź opublikować na łamach tygodnika Jerzego Urbana z racji tego, że to jedyne wydawnictwo nadające się do wywlekania na forum publiczne wszelkich polskich absurdów, a rozjazd na stacji Rokietnica jest albo absurdem, albo… może… specjalnym działaniem, które ma prowadzić do uniemożliwienia odbudowy lokalnej linii kolejowej!
  • #4 (odp. na #3) Qboll (2018-12-03 14:07:06)
    Pytanie nr 1: jakie są drogi ochronne na tym torze? Bo jeśli więcej niż 150 m to żeberka nie trzeba zabudowywać.
    Pytanie nr 2: czy wiesz że rozjazd, który przez kilka lat był jeżdżony tylko na krzywo nie nadaje się już do jazdy na wprost? Trzeba go wymienić.
    Pytanie nr 3: Jak wygląda sprawa z warstwą zależnościową dla tego rozjazdu? Czy jest, czy trzeba doprojektować i wykonać?
    Pytanie nr 4: jak powyższe ma się do przyszłej (potencjalnej) zabudowy połączenia z nieistniejącą linią kolejową? Blokada, łączność, sterowanie, drogi ochronne na pozostałej części stacji? Dor GD stanie się nagle GZ i będzie musiał mieć inne parametry.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rokietnica – Skwierzyna (363)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...