OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Rokietnica – Skwierzyna (363)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-04-08 (opisy)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1887-12-01 Międzychód - Wierzbno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1888-02-01 Rokietnica - Pniewy Szamotulskie Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1888-08-11 Pniewy Szamotulskie - Międzychód Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1906-04-01 Wierzbno - Skwierzyna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1920-01-01 Międzychód - Wierzbno Linia rozebrana
granica państwa
1939 Międzychód - Wierzbno Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1995 Międzychód - Skwierzyna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1999-10-01 Rokietnica - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2002-06-01 Rokietnica - Międzychód Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2006 Rokietnica - Międzychód Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
2014-06-28 Międzychód - Skwierzyna Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: turystyczny;
Ruch turystyczny - co niedzielę w okresie wakacji pojedzie pociąg turystyczny skomunikowany ze specjalnym autobusem w Międzychodzie, jadącym w kierunku Sierakowa: http://kurierkolejowy.pl/aktualnosci/20086/Wakacyjne-polaczenie-kolejowe-do-Miedzychodu.html (info: Maciej Głowicki, 27-06-2014)
2014-08-31 Międzychód - Skwierzyna Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2017 Międzychód - Wierzbno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
PKP PLK nie zezwoliła na zorganizowanie parady lokomotyw przez Tur-kol, ze względu na zły stan nawierzchni na odcinku Wierzbno-Międzychód i na wszystkich bocznych torach w Międzychodzie

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Rokietnica - Skwierzyna 363
przed 2015 Międzychód - Skwierzyna 363

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Polska, lato 1922 1922-05 (???) 35, | Szczegóły »
Polska, lato 1923 1923-05 (???) 35, | Szczegóły »
Polska, lato 1924 pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) 35, | Szczegóły »
Polska, lato 1925 1925-06-05 35, | Szczegóły »
Polska, zima 1926/1927 pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 35, | Szczegóły »
Polska, lato 1927 1927-05-15 35, | Szczegóły »
Polska, zima 1927/1928 pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) 35, | Szczegóły »
Polska, lato 1928 pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 35, | Szczegóły »
Polska, zima 1928/1929 pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 35, | Szczegóły »
Polska, lato 1929 pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 85, | Szczegóły »
Polska, zima 1929/1930 pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 85, | Szczegóły »
Polska, lato 1930 1930-05-15 85, | Szczegóły »
Polska, lato 1931 1931-05-15 85, | Szczegóły »
Polska, lato 1932 1932-05-22 231, | Szczegóły »
Polska, lato 1933 1933-05-15 231, | Szczegóły »
Polska, lato 1934 1934-05-15 231, | Szczegóły »
Polska, lato 1935 pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1936 1936-05-15 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1937 pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 223, | Szczegóły »
Polska, jesień 1937 pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 223, | Szczegóły »
Polska, zima 1937/1938 pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1938 pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 223, | Szczegóły »
Polska, zima 1938/1939 pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1939 pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 225, | Szczegóły »
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 129n, 129p, 130e, | Szczegóły »
Polska, lato 1946 pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 213, 214, | Szczegóły »
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 213, 214, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 213, 214, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 213, 214, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 329, 329a, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 329, 329a, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 329, 329a, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 329, 329a, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 329, 329a, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 354, 355, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 354, 355, | Szczegóły »
Polska, lato 1952 pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 348, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 348, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 348, 397, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 348, 397, | Szczegóły »
Polska, lato 1954 pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1954/1955 pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1955 pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1955/1956 pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 335, 338, | Szczegóły »
Polska, 1956-1957 pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 335, 338, | Szczegóły »
Polska 1957-1958 pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1957/1958 pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1958 pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1958/1959 pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1959 pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1960 pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1960/1961 pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1961 pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1961/1962 pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1962 pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1962/1963 pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1963 pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1963/1964 pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 335, 338, | Szczegóły »
Polska, lato 1964 pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 335, 338, | Szczegóły »
Polska, zima 1964/1965 pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 335, 338, | Szczegóły »
Polska 1965-1966 pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 335, 338, | Szczegóły »
Polska, 1966-1967 pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 335, 338, | Szczegóły »
Polska, 1968-1969 pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 335, 338, | Szczegóły »
Polska 1969-1970 pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 335, 338, | Szczegóły »
Polska, 1970-1971 pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 335, 338, | Szczegóły »
Polska 1971-1972 pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1972-1973 pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1973-1974 pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1974-1975 pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1975-1976 pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1976-1977 pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1977-1978 pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1978-1979 pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1979-1980 pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1980-1981 pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1981-1982 pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1982-1983 pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1983-1984 pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1984-1985 pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1985-1986 pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1986-1987 pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1987-1988 pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1988-1989 pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1989-1990 pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1990-1991 pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1991-1992 pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1992-1993 pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 335, 341, | Szczegóły »
Polska, lato 1993 pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 335, 341, | Szczegóły »
Polska, zima 1993/1994 pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 335, 341, | Szczegóły »
Polska, lato 1994 pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 335, 341, | Szczegóły »
Polska, zima 1994/1995 pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1995-1996 pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1996-1997 pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1997-1998 pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 335, 341, | Szczegóły »
Polska 1998-1999 pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 335, 341, | Szczegóły »
Polska, 1999-2000 pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 335, 341, | Szczegóły »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Wierzbno - Skwierzyna 60 km/h
2001-07-23 (???) Międzychód - Wierzbno 60 km/h
2014-12-08 Międzychód - Wierzbno 0 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-11-27 09:13:45)
    Czy ktoś spotkał się z kiedyś z określeniem "Pniewka" w stosunku do linii nr 363 lub jej fragmentu? Taką nazwę słyszałem wiele lat temu.
  • #2 (odp. na #1) Tomasz (2018-11-27 18:12:34)
    Koleżanka z Rokietnicy też tak ją nazywa.
  • #3 Robert (2018-12-03 10:42:43)
    PISMO SKIEROWANE DO CENTRUM REALIZACJI INWESTYCJI PLK

    Szanowni Państwo!
    Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie fenomenu sprawy jednego dodatkowego rozjazdu na stacji Rokietnica. Tej stacji, która zaraz będzie rozgrzebana w stopniu utrudniającym dojście do pociągów na dwa lata lub więcej (jeśli wykonawca zbankrutuje w trakcie realizacji inwestycji) i tego rozjazdu, o którym Państwo już doskonale wiecie, ale dla przypomnienia: chodzi o rozjazd z którego tor na wprost mógłby się kończyć kozłem oporowym, za którym znajduje się zarośnięty tor do stacji Międzychód. Nie ma dla mnie znaczenia, czy linia za tym kozłem będzie kiedykolwiek zrewitalizowana, interesuje mnie jednak dlaczego projektant nie przewidział przyszłego zakończenia toru nr 4 właśnie kozłem oporowym, przed którym bezpośrednio znajdował by się rozjazd umożliwiający zjazd pociągów na tor nr 2 (zamiast tego jak wiemy będzie tor nr 4 bezpośrednio wchodzący w tor nr 2) bez względu na to, czy za tym kozłem jest linia kolejowa, czy jej nie ma. Czym różni się stacja Rokietnica od szeregu stacji na linii nr 3, które zostały zmodernizowane w latach 1996-2000? A na tamtejszych stacjach są rozjazdy w torach głównych dodatkowych zakończone kozłami oporowymi. Proszę bardzo o wnikliwą analizę: rozjazd nr 35 na stacji Poznań Górczyn; rozjazdy nr 6,8,11 i 17 na stacji Palędzie; rozjazdy nr 6,8,24 i 26 na stacji Buk; rozjazdy nr 22 i 51 na stacji Opalenica; rozjazdy nr 4,21 i 28 na stacji Nowy Tomyśl; rozjazdy nr 15 i 24 na stacji Toporów; rozjazdy nr 6,8,11 i 15 na stacji Boczów; rozjazd nr 10 na stacji Swarzędz; etc, etc. Każdy z tych rozjazdów poprzedza króciutki tor za nim, który do niczego nie jest wykorzystywany i za kilkanaście metrów kończy się kozłem oporowym. Każdy z tych rozjazdów jest albo podłączony do LCS, albo sterowany z miejscowej nastawni i każdy jest przekładany w kierunku zbocznym w przypadku wyjazdu pociągu z toru głównego dodatkowego. Żadna z wymienionych stacji nie charakteryzuje się innymi właściwościami technicznymi niż stacja Rokietnica. Żadnego specjalnego odbiegającego od normy profilu podłużnego torów tam nie ma, który by uzasadniał istnienie tam tylu zbędnych rozjazdów… po prostu nic… a jednak powstały za takie same europejskie pieniądze (ówczesne PHARE groszy) jakie są wydawane obecnie! Więc moje pytanie brzmi dlaczego na stacji Rokietnica nie przewiduje się zabudowania dodatkowego rozjazdu i kozła oporowego na zakończeniu toru nr 4, który w przyszłości by ułatwił wjazd na linię nr 363? Dlaczego nie zaprojektowano takiego rozwiązania nawet jeśli za końcem toru nr 4 nie byłoby żadnej linii kolejowej? Proszę o skrupulatną odpowiedź, gdyż planuję pismo i odpowiedź opublikować na łamach tygodnika Jerzego Urbana z racji tego, że to jedyne wydawnictwo nadające się do wywlekania na forum publiczne wszelkich polskich absurdów, a rozjazd na stacji Rokietnica jest albo absurdem, albo… może… specjalnym działaniem, które ma prowadzić do uniemożliwienia odbudowy lokalnej linii kolejowej!
  • #4 (odp. na #3) Qboll (2018-12-03 14:07:06)
    Pytanie nr 1: jakie są drogi ochronne na tym torze? Bo jeśli więcej niż 150 m to żeberka nie trzeba zabudowywać.
    Pytanie nr 2: czy wiesz że rozjazd, który przez kilka lat był jeżdżony tylko na krzywo nie nadaje się już do jazdy na wprost? Trzeba go wymienić.
    Pytanie nr 3: Jak wygląda sprawa z warstwą zależnościową dla tego rozjazdu? Czy jest, czy trzeba doprojektować i wykonać?
    Pytanie nr 4: jak powyższe ma się do przyszłej (potencjalnej) zabudowy połączenia z nieistniejącą linią kolejową? Blokada, łączność, sterowanie, drogi ochronne na pozostałej części stacji? Dor GD stanie się nagle GZ i będzie musiał mieć inne parametry.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Rokietnica – Skwierzyna (363)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...