OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Puszczykówko – Osowa Góra (361)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-10-16 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Puszczykówko  (P)
0,000
¦
¦ 3,269 4
¦
¦
  Osowa Góra  (P)
5,033 6
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #10 (odp. na #9) Darek Nowak (2020-04-11 00:17:23)
    Ta linia też nadawałaby sie na muzealną kolei elektrycznych. Tory samego muzeum mogłyby być na północ od Lubonia albo na torach bocznych w Luboniu.
    W całej Polsce powinno być 5 takich żywych muzeuów kolei elektrycznych aby kształcącą się politechnicznie młodziez oraz pasjonaci mogli być w stałym kontakcie z technika dawną.
    Oprócz tej linii w grę do tych celów wchodziłby jeszcze nieczynny odcinek SKM w Gdańsku (do Expo), kolej Wałbrzych Szczawienko - Boguszów-Gorce Wschód,
    Warszawa Gdańska - Zegrze i na Śląsku np. Bielsko Biała - Cieszyn.
  • #11 Givexnine Poznań (2020-04-11 12:54:36)
    A jeśli chodzi o ochronę przyrody (bo rzeczywiście takie masy ludzi mogłyby zaszkodzić) to można by puszczać skład 1-2 wagony z rezerwacją miejsc, bo krótkich ezt nie ma w Polsce. W ogóle tamte tereny mają duży potencjał pod turystykę, który jest tylko minimalnie wykorzystywany.
  • #12 (odp. na #11) Stanisław Pikul (2020-04-11 21:39:57)
    Badania Stefana Liszewskiego ( Przestrzeń turystyczna parków narodowych w Polsce - 2009) wskazują że Wielkopolski Park Narodowy i Tatrzański zajmują równocześnie drugie miejsce pod względem obciążenia ruchem turystycznym - pierwsze miejsce ma Karkonoski.
  • #13 (odp. na #11) Darek Nowak (2020-04-12 00:01:56)
    Są krótkie w dyrekcji małopolskiej EN-81: https://pl.wikipedia…
    Zdaje mi się że nazywają je chyba "Koziołek". Nikt tam już nie zagląda do WPN.
    I nie mówię o czasach dzisiejszych tylko ostatnie 10 lat. Tak pusto, że aż strach się bać.
  • #14 Givexnine Poznań (2020-04-12 21:34:09)
    Nie przypuszczałem, że są i to nawet nie krótkie ezety, a wagony motorowe. Na taką linię, z uwagi na WPN byłyby w sam raz. Zaś linia mogłaby być eksploatowana poza sezonem, dla mieszkańców przez Kw albo pr. W zależności od popytu puszczałoby się te właśnie EN81, lub dłuższe jednostki, po 2-3 pary dziennie. A w wakacje, jak już pisałem - rezerwacja miejsc. Może i WPN jest obciążony turystyką, choć pewnie nie tak jak w 2009, ale chroni on głównie jeziora, których nikt nie zamierza niszczyć. Wystarczyłoby je odpowiednio przygotować. 140 osób dowożonych tam ekologiczniejszym od samochodu pociągiem szkody by nie wyrządziło. Linia i okolice mają potencjał. Wystarczy przesunąć ekrany i ułożyć raz jeszcze tor z Puszczykówka. A nawet można by dobudować do linii Poznań - Wrocław dodatkowy tor od Lubonia, a wydaje mi się, że istniejącą infrastruktura na to pozwala.
  • #15 blakop (2020-07-10 06:33:45)
    Skąd niby wziąć tabor do obsługi tego? Jakie potoki pasażerskie ma wygenerować jedyny przystanek w Mosina-Pożegowo (bo o końcowym leśnym przystanku nawet nie wspomnę)? Jak napisano powyżej - ta część WPN nie generuje obecnie żadnego intensywnego ruchu turystycznego.
    A już pomysł o trzecim torze z Lubonia to kosmos totalny. Gdzie Ty widzisz miejsce na trzeci tor? I czemu on w ogóle miałby służyć??
    Kolejny pomysł bez minimum wiedzy - dwa wagony z lokomotywą to długość równa długości EN57.
    Jakieś absurdy o pisaniu, że korzystali by z niej mieszkańcy Puszczykowa to już w ogóle kuriozum! Puszczykowo ma własną stację w lepszej lokalizacji. Ta linia mogłaby obsłużyć tylko niewielką część Mosiny i Pożegowo. Kto buduje linie kolejowe dla 2-3 par pociągów??
  • #16 (odp. na #15) Givexnine Poznań (2020-07-10 10:20:35)
    To prawda, napisałem o trzecim torze, potem sprawdziłem, i nie ma na niego miejsca, i chyba nie jest on potrzebny, ale cały ten wpis o tej linii odnosił się do innego mojego wpisu na temat potencjału okolic WPN-u pod turystykę, który nie został przepuszczony przez redakcję. A jeśli chodzi o ruch codzienny, to odniosłem się do komentarza #4.
  • #17 (odp. na #16) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-10 16:43:56)
    Tor został zlikwidowany w V 2017 pod budowę ekranów akustycznych. Widać to na tym zdjęciu: https://goo.gl/maps/…
  • #18 (odp. na #17) Givexnine Poznań (2020-07-10 17:54:30)
    Wiem o tym, i we wcześniejszych komentarzach już o tym pisałem.
  • #19 (odp. na #9) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-10 23:55:53)
    Resztki toru wykorzystuje Mosińska Kolej Drezynowa: http://www.naszedrez…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Puszczykówko – Osowa Góra (361)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...