OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Poznań Główny PoD – Piła Główna (354) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-08-11 (historia)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. Maria Wasylik (2004-07-17)
opis ⇵
Obraz
fot. Tomasz Chudak (przed 2006-06-25)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-20)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-20)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-20)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2013-10-20)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-01-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Marek Potocki (2014-07-19)
opis ⇵
Obraz
fot. Obis I (2016-06-12)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 irek (2018-01-17 13:06:24)
    Światełko w tunelu........http://www.lepszypoz… Odpowiedz»
  • #2 motorniczy_4160 (2018-03-22 23:48:56)
    Linia od Wargowa do Obornik Wielkopolskich jest zamknięta i remontowana. Od maja do końca sierpnia zamknięty będzie odcinek z Obornik Wlkp. do Piły. Odpowiedz»
  • #3 Motorniczy_4160 (2018-05-04 14:17:34)
    Od 05 mają do 31 sierpnia zamknięty jest odcinek Oborniki Wlkp. - Piła Główna. Otwarty jest od 05 mają odcinek Wargowo - Oborniki Wlkp. Oczywiście zamieszanie związane jest z remontem linii Poznań Główny PoD <-> Piła Główna. Cały remont zakończy się w grudniu 2019 roku. Odpowiedz»
  • #4 (odp. na #3) Mateusz Kiszka (2018-05-05 21:59:00)
    Głupotą jest nieodtworzenie drugiego toru. Głupotą, gdyż w przypadku jakiegoś wypadku na linii 351 lub planowanej jej modernizacji, potok pośpiechow i część towarów trzeba będzie skierować na linie boczne. Przy jednym torze mogą być kłopoty z przepustowościa. Nie wiem czy sbl zostanie na 354 zamontowana. To jest rewitalizacja a nie żadna modernizacja. Kłamstwo uprawia PLK ze Zbigniewem Wolnym na czele!!! Inwestycje tą zarzucono przez poprzedni i obecny rząd. Samorząd miał sie tą linią zająć,stąd tak obcieta inwestycja. Chociaż należało drugi tor odtworzyć do Obornik lub Rogoźna... Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...