OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-14 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1879-05-15 Poznań POD - Piła Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1886 (???) Poznań POD - Piła Główna Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1922 Dziembówko - Piła Kalina Linia rozebrana
Granica państwa
1922 (???) Rogoźno Wielkopolskie - Dziembówko Zmiana ilości torów
torów: jeden;
pomiędzy 1939 a 1945 Oborniki Wielkopolskie - Rogoźno Wielkopolskie Zmiana ilości torów
torów: jeden;
po 1939-09-01 Dziembówko - Piła Kalina Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
W okresie międzywojennym odcinek Piła Kalina-Dziembówko był rozebrany - znajdowała się tam granica polsko-niemiecka. Odcinek Piła Główna-Piła Kalina był czynny, ale rozebrano na nim drugi tor. Drugi tor na tym odcinku oraz połączenie Piła Kalina-Dziembówko odbudowano w czasie wojny lub po jej zakończeniu.
pomiędzy 1939-09-01 a 1945 Złotniki - Oborniki Wielkopolskie Miasto Zmiana ilości torów
torów: jeden;
w czasie wojny Niemcy
pomiędzy 1970 a 1980 Złotniki - Oborniki Most Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
W 1971 r. odbudowano drugi tor między podg. Oborniki Most, a Złotnikami.
1990-11-21 Poznań POD - Piła Główna Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
W czasie elektryfikacji pod drutem znalazł się także nieużywany tor nr 2 między Obornikami Wlkp., a Obornikami Wlkp. Miasto. Po upływie ponad 25 lat nadal nie odbudowano brakującej nitki mostu nad Wartą, tak więc wspomniany tor jak i trakcja są nieczynne. Podczas robót elektryfikacyjnych przygotowano miejsce pod drugi tor, np. przed Chodzieżą, o czym świadczy znacznie oddalona od czynnego toru tarcza ostrzegawcza od strony Poznania.
przed 2010 Oborniki Wielkopolskie Miasto - Oborniki Wielkopolskie Zamknięcie jednego toru
przed 2015 Poznań POD - Suchy Las Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2018-03 Wargowo - Oborniki Wielkopolskie Linia nieprzejezdna/remont
Remont
2018-05 Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
remont
2018-05 Wargowo - Oborniki Wielkopolskie Przywrócenie przejezdności
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
2018-07 Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Mimo remontu są puszczane składy. info: Aleksander Buczkowski
2018-10-13 Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Poznań POD - Piła Główna 354

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Polska, lato 1922 1922-05 (???) 38, | Szczegóły »
Polska, lato 1923 1923-05 (???) 38, | Szczegóły »
Polska, lato 1924 pomiędzy 1924-05 (???) a 1924-10 (???) 38, | Szczegóły »
Polska, lato 1925 1925-06-05 38, | Szczegóły »
Polska, zima 1926/1927 pomiędzy 1926-10-01 a 1927-05-14 38, | Szczegóły »
Polska, lato 1927 1927-05-15 38, | Szczegóły »
Polska, zima 1927/1928 pomiędzy 1927-10 (???) a 1928-05 (???) 38, | Szczegóły »
Polska, lato 1928 pomiędzy 1928-05 (???) a 1928-09-30 38, | Szczegóły »
Polska, zima 1928/1929 pomiędzy 1928-10-01 a 1929-05 38, | Szczegóły »
Polska, lato 1929 pomiędzy 1929-05 (???) a 1929-09-30 81, | Szczegóły »
Polska, zima 1929/1930 pomiędzy 1929-10-01 a 1930-05-14 81, | Szczegóły »
Polska, lato 1930 1930-05-15 81, | Szczegóły »
Polska, lato 1931 1931-05-15 81, | Szczegóły »
Polska, lato 1932 1932-05-22 221, | Szczegóły »
Polska, lato 1933 1933-05-15 221, | Szczegóły »
Polska, lato 1934 1934-05-15 221, | Szczegóły »
Polska, lato 1935 pomiędzy 1935-05-15 a 1935-09-01 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1936 1936-05-15 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1937 pomiędzy 1937-05-22 a 1937-09-05 228, | Szczegóły »
Polska, jesień 1937 pomiędzy 1937-09-06 a 1937-12-14 228, | Szczegóły »
Polska, zima 1937/1938 pomiędzy 1937-12-15 a 1938-05-14 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1938 pomiędzy 1938-05-15 a 1938-10-01 228, | Szczegóły »
Polska, zima 1938/1939 pomiędzy 1938-10-02 a 1939-05-14 228, | Szczegóły »
Polska, lato 1939 pomiędzy 1939-05-15 a 1939-10-07 222, | Szczegóły »
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 130f, | Szczegóły »
Polska, lato 1946 pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 218, | Szczegóły »
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 218, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 218, XII, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 218, XII, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 27, 331, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 331, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 331, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 331, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 331, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 24, 388, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 388, | Szczegóły »
Polska, lato 1952 pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 24, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 24, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 24, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 24, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1954 pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 24, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1954/1955 pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 24, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1955 pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 24, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1955/1956 pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 24, 396, | Szczegóły »
Polska, 1956-1957 pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 24, 396, | Szczegóły »
Polska 1957-1958 pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 23, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1957/1958 pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 23, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1958 pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 18, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1958/1959 pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 18, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1959 pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 23, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1959/1960 pomiędzy 1959-10-04 a 1960-05-28 23, | Szczegóły »
Polska, lato 1960 pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 24, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1960/1961 pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 22, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1961 pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 28, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1961/1962 pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 28, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1962 pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 36, 396, | Szczegóły »
Polska, zima 1962/1963 pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 36, 396, | Szczegóły »
Polska, lato 1963 pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 38, 385, | Szczegóły »
Polska, zima 1963/1964 pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 38, 385, | Szczegóły »
Polska, lato 1964 pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 35, 385, | Szczegóły »
Polska, zima 1964/1965 pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 35, 385, | Szczegóły »
Polska 1965-1966 pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 36, 385, | Szczegóły »
Polska, 1966-1967 pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 36, 385, | Szczegóły »
Polska, 1967-1968 pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 36, 36a, 385, | Szczegóły »
Polska, 1968-1969 pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 39, 40, 385, | Szczegóły »
Polska 1969-1970 pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1970-1971 pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1971-1972 pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1972-1973 pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1973-1974 pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1974-1975 pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1975-1976 pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1976-1977 pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1977-1978 pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1978-1979 pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1979-1980 pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1980-1981 pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1981-1982 pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1982-1983 pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1983-1984 pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1984-1985 pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1985-1986 pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1986-1987 pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1987-1988 pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska, 1988-1989 pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1989-1990 pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1990-1991 pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 39, 40, 340, | Szczegóły »
Polska 1991-1992 pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 340, | Szczegóły »
Polska, 1992-1993 pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 340, | Szczegóły »
Polska, lato 1993 pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 35, 42, 340, | Szczegóły »
Polska, zima 1993/1994 pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 35, 41, 340, | Szczegóły »
Polska, lato 1994 pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 35, 41, 340, | Szczegóły »
Polska, zima 1994/1995 pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 340, | Szczegóły »
Polska 1995-1996 pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 340, | Szczegóły »
Polska, 1996-1997 pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 340, | Szczegóły »
Polska 1997-1998 pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 340, | Szczegóły »
Polska 1998-1999 pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 340, | Szczegóły »
Polska, 1999-2000 pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 340, | Szczegóły »
Polska, 2000-2001 pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 340, | Szczegóły »
Polska, 2005-2006 2005-12 340, | Szczegóły »
Polska, 2007-2008 pomiędzy 2007 a 2008 340, | Szczegóły »
Polska 2008-2009 pomiędzy 2008 a 2009 340, | Szczegóły »
Polska 2009-2010 pomiędzy 2009 a 2010 340, | Szczegóły »
Polska, 2010-2011 2010-11 340, | Szczegóły »
Polska 2011-2012 2011-12 340, | Szczegóły »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna 100 km/h
2001-07-23 (???) Poznań POD - Oborniki Wielkopolskie 70 km/h
2007-11-18 Piła Kalina - Piła Główna 90 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Dziembówko - Piła Kalina 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Tarnowo Rogozińskie - Budzyń 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Oborniki Wielkopolskie - Parkowo 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Poznań POD - Złotniki 100 km/h Import PLK2007_10
2009-12-13 Parkowo - Tarnowo Rogozińskie 70 km/h Import PLK2010_05
2011-03-11 Poznań POD - Złotniki 70 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Budzyń - Milcz 70 km/h Import PLK2011_03
2014-12-08 Oborniki Wielkopolskie - Parkowo 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Milcz - Dziembówko 90 km/h Import PLK2016_07
2018-05 Poznań POD - Oborniki Wielkopolskie 120 km/h

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #3) Mateusz Kiszka (2018-05-05 21:59:00)
    Głupotą jest nieodtworzenie drugiego toru. Głupotą, gdyż w przypadku jakiegoś wypadku na linii 351 lub planowanej jej modernizacji, potok pośpiechow i część towarów trzeba będzie skierować na linie boczne. Przy jednym torze mogą być kłopoty z przepustowościa. Nie wiem czy sbl zostanie na 354 zamontowana. To jest rewitalizacja a nie żadna modernizacja. Kłamstwo uprawia PLK ze Zbigniewem Wolnym na czele!!! Inwestycje tą zarzucono przez poprzedni i obecny rząd. Samorząd miał sie tą linią zająć,stąd tak obcieta inwestycja. Chociaż należało drugi tor odtworzyć do Obornik lub Rogoźna... Odpowiedz»
  • #5 motorniczy_4160 (2018-10-11 00:37:07)
    Od dnia 13-10-2018 (sobota) linia Id12-354 jest czynna dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego na całym odcinku czyli od Poznań Główny PoD do Piły Głównej. Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #4) Łukasz Kiąca (2018-10-23 10:01:22)
    Odcinek programu "KolejWizja" z 30.07.2018 r. gdzie wypowiadał się rzecznik PKP PLK S.A w sprawie modernizacji. Jest też wspomniane m.in. dlaczego nie odbudowano drugiego toru.
    https://www.youtube.…
    Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) Mateusz Kiszka (2018-10-23 12:12:13)
    Oglądałem to. Szanuję plk jeśli chodzi o ludzi ale nie mogę słuchać już tej gadaniny. Chociaż nie powinno mnie to dziwić. Tak, tak drugi tor nie był odbudowany bo linia lokalna, mniejszy ruch i brak kasy umww na drugą nitke. To taka moja recenzja z filmiku dla tych co jeszcze nie obejrzeli :) Ciekawe co plk będzie gadać, jak zaczną się mścic te braki II toru?:) UMWW był ponoć skazany finansowo na ten remont, bez wsparcia od centrum... Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) Przemysław Biały (2018-10-23 15:49:29)
    Dokładnie, przyjanuszowali na odbudowie II toru, a za chwilę jak będzie tor na 120km/h i UMWW będzie chciało puścić więcej pociągów w ramach kolei metropolitalnej do Rogoźna czy nawet Chodzieży, to przecież wszystko się zapcha. A towary też tędy jeżdżą przecież.

    Ze stacji na jednotorze, to zostały przecież tylko Oborniki, Rogoźno, Budzyń i Chodzież, z najdłuższym 16km odcinkiem między Rogoźnem a Budzyniem. Jak coś się zepsuje, to przecież wszystko tam stanie.

    Parkowo, Sokołowo, Ostrówki zaorane, ale przy dwutorze nie było nawet potrzeby budowania tylu mijanek nawet w XIX wieku.
    Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) Mateusz Kiszka (2018-10-24 09:27:03)
    A potem będą ogłaszać przetarg na II tor, i odwalac będą propagandę plk, której przyklaszcze umww z wicemarszałkiem, i będzie propagandowy przejazd świty umww po II torze :) I te radosne twarze władz Wlkp. z wice na czele :) Odpowiedz»
  • #10 irek (2018-10-24 10:07:33)
    Czy na tej linii, problemem nr 1 jest brak II toru? Zapewne by się przydał. Na tej linii, bardziej potrzebne jest bezkolizyjne rozwiązanie, Tarnowo Rogozińskie z DK 11.
    https://www.bazakole…
    Odpowiedz»
  • #11 (odp. na #10) Mateusz Kiszka (2018-10-24 12:07:52)
    Wiele rzeczy jest w tym kraju problemem... Odpowiedz»
  • #12 (odp. na #11) Stanisław Pikul (2018-10-24 12:33:24)
    W tym przypadku chyba taki że z naszych podatków jest fundowana infrastruktura komercyjnemu przewoźnikowi. A może PLK zrobiłaby ten remont na swój koszt zaś UM zamawiał (i ewentualnie dopłacał) do przewiezionych pasażerów a nie "ryczałtem" do wszystkiego? Odpowiedz»
  • #13 Krzysztof D (2018-12-08 14:31:09)
    Mimo to, że nie jestem fachowcem to myśle że budowa mijanek w Sokołowie, Milczu i Parkowie za nie wielki koszt by trochę pomogła sytuacji na tej linii. Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...