OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-06-15 (kilometraż)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1879-05-15 Poznań POD - Piła Główna Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
po 1886 (???) Poznań POD - Piła Główna Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1922 Dziembówko - Piła Kalina Linia rozebrana
Granica państwa
1922 (???) Rogoźno Wielkopolskie - Dziembówko Zmiana ilości torów
torów: jeden;
pomiędzy 1939 a 1945 Oborniki Wielkopolskie - Rogoźno Wielkopolskie Zmiana ilości torów
torów: jeden;
po 1939-09-01 Dziembówko - Piła Kalina Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: 2 lub więcej; prześwit: 1435 mm;
W okresie międzywojennym odcinek Piła Kalina-Dziembówko był rozebrany - znajdowała się tam granica polsko-niemiecka. Odcinek Piła Główna-Piła Kalina był czynny, ale rozebrano na nim drugi tor. Drugi tor na tym odcinku oraz połączenie Piła Kalina-Dziembówko odbudowano w czasie wojny lub po jej zakończeniu.
pomiędzy 1939-09-01 a 1945 Złotniki - Oborniki Wielkopolskie Miasto Zmiana ilości torów
torów: jeden;
w czasie wojny Niemcy
pomiędzy 1970 a 1980 Złotniki - Oborniki Most Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
W 1971 r. odbudowano drugi tor między podg. Oborniki Most, a Złotnikami.
1990-11-21 Poznań POD - Piła Główna Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
W czasie elektryfikacji pod drutem znalazł się także nieużywany tor nr 2 między Obornikami Wlkp., a Obornikami Wlkp. Miasto. Po upływie ponad 25 lat nadal nie odbudowano brakującej nitki mostu nad Wartą, tak więc wspomniany tor jak i trakcja są nieczynne. Podczas robót elektryfikacyjnych przygotowano miejsce pod drugi tor, np. przed Chodzieżą, o czym świadczy znacznie oddalona od czynnego toru tarcza ostrzegawcza od strony Poznania.
przed 2010 Oborniki Wielkopolskie Miasto - Oborniki Wielkopolskie Zamknięcie jednego toru
przed 2015 Poznań POD - Suchy Las Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2018-03 Wargowo - Oborniki Wielkopolskie Linia nieprzejezdna/remont
Remont
2018-05 Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy, pasażerski;
remont
2018-05 Wargowo - Oborniki Wielkopolskie Przywrócenie przejezdności
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny;
2018-07 Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Mimo remontu są puszczane składy. info: Aleksander Buczkowski
2018-10-13 Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Poznań POD - Piła Główna 354

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1919 – 1937 »
1937 – 1953 »
1953 – 1963 »
1964 – 1982 »
1983 – 2000 »
2005 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2001-07-23 (???) Oborniki Wielkopolskie - Piła Główna 100 km/h
2001-07-23 (???) Poznań POD - Oborniki Wielkopolskie 70 km/h
2007-11-18 Piła Kalina - Piła Główna 90 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Dziembówko - Piła Kalina 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Tarnowo Rogozińskie - Budzyń 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Oborniki Wielkopolskie - Parkowo 70 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Poznań POD - Złotniki 100 km/h Import PLK2007_10
2009-12-13 Parkowo - Tarnowo Rogozińskie 70 km/h Import PLK2010_05
2011-03-11 Poznań POD - Złotniki 70 km/h Import PLK2011_03
2011-03-11 Budzyń - Milcz 70 km/h Import PLK2011_03
2014-12-08 Oborniki Wielkopolskie - Parkowo 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Milcz - Dziembówko 90 km/h Import PLK2016_07
2018-02-09 Poznań POD - Wargowo 70 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Wargowo - Oborniki Most 100 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Oborniki Most - Oborniki Wielkopolskie Miasto 100 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Oborniki Wielkopolskie - Dziembówko 100 km/h Import PLK2018_12
2018-02-09 Oborniki Wielkopolskie Miasto - Oborniki Wielkopolskie 100 km/h Import PLK2018_12
2018-05 Poznań POD - Oborniki Wielkopolskie 120 km/h

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #4 (odp. na #3) Mateusz Kiszka (2018-05-05 21:59:00)
    Głupotą jest nieodtworzenie drugiego toru. Głupotą, gdyż w przypadku jakiegoś wypadku na linii 351 lub planowanej jej modernizacji, potok pośpiechow i część towarów trzeba będzie skierować na linie boczne. Przy jednym torze mogą być kłopoty z przepustowościa. Nie wiem czy sbl zostanie na 354 zamontowana. To jest rewitalizacja a nie żadna modernizacja. Kłamstwo uprawia PLK ze Zbigniewem Wolnym na czele!!! Inwestycje tą zarzucono przez poprzedni i obecny rząd. Samorząd miał sie tą linią zająć,stąd tak obcieta inwestycja. Chociaż należało drugi tor odtworzyć do Obornik lub Rogoźna...
  • #5 motorniczy_4160 (2018-10-11 00:37:07)
    Od dnia 13-10-2018 (sobota) linia Id12-354 jest czynna dla ruchu pasażerskiego oraz towarowego na całym odcinku czyli od Poznań Główny PoD do Piły Głównej.
  • #6 (odp. na #4) Łukasz Kiąca (2018-10-23 10:01:22)
    Odcinek programu "KolejWizja" z 30.07.2018 r. gdzie wypowiadał się rzecznik PKP PLK S.A w sprawie modernizacji. Jest też wspomniane m.in. dlaczego nie odbudowano drugiego toru.
    https://www.youtube.…
  • #7 (odp. na #6) Mateusz Kiszka (2018-10-23 12:12:13)
    Oglądałem to. Szanuję plk jeśli chodzi o ludzi ale nie mogę słuchać już tej gadaniny. Chociaż nie powinno mnie to dziwić. Tak, tak drugi tor nie był odbudowany bo linia lokalna, mniejszy ruch i brak kasy umww na drugą nitke. To taka moja recenzja z filmiku dla tych co jeszcze nie obejrzeli :) Ciekawe co plk będzie gadać, jak zaczną się mścic te braki II toru?:) UMWW był ponoć skazany finansowo na ten remont, bez wsparcia od centrum...
  • #8 (odp. na #7) Przemysław Biały (2018-10-23 15:49:29)
    Dokładnie, przyjanuszowali na odbudowie II toru, a za chwilę jak będzie tor na 120km/h i UMWW będzie chciało puścić więcej pociągów w ramach kolei metropolitalnej do Rogoźna czy nawet Chodzieży, to przecież wszystko się zapcha. A towary też tędy jeżdżą przecież.

    Ze stacji na jednotorze, to zostały przecież tylko Oborniki, Rogoźno, Budzyń i Chodzież, z najdłuższym 16km odcinkiem między Rogoźnem a Budzyniem. Jak coś się zepsuje, to przecież wszystko tam stanie.

    Parkowo, Sokołowo, Ostrówki zaorane, ale przy dwutorze nie było nawet potrzeby budowania tylu mijanek nawet w XIX wieku.
  • #9 (odp. na #8) Mateusz Kiszka (2018-10-24 09:27:03)
    A potem będą ogłaszać przetarg na II tor, i odwalac będą propagandę plk, której przyklaszcze umww z wicemarszałkiem, i będzie propagandowy przejazd świty umww po II torze :) I te radosne twarze władz Wlkp. z wice na czele :)
  • #10 irek (2018-10-24 10:07:33)
    Czy na tej linii, problemem nr 1 jest brak II toru? Zapewne by się przydał. Na tej linii, bardziej potrzebne jest bezkolizyjne rozwiązanie, Tarnowo Rogozińskie z DK 11.
    https://www.bazakole…
  • #11 (odp. na #10) Mateusz Kiszka (2018-10-24 12:07:52)
    Wiele rzeczy jest w tym kraju problemem...
  • #12 (odp. na #11) Stanisław Pikul (2018-10-24 12:33:24)
    W tym przypadku chyba taki że z naszych podatków jest fundowana infrastruktura komercyjnemu przewoźnikowi. A może PLK zrobiłaby ten remont na swój koszt zaś UM zamawiał (i ewentualnie dopłacał) do przewiezionych pasażerów a nie "ryczałtem" do wszystkiego?
  • #13 Krzysztof D (2018-12-08 14:31:09)
    Mimo to, że nie jestem fachowcem to myśle że budowa mijanek w Sokołowie, Milczu i Parkowie za nie wielki koszt by trochę pomogła sytuacji na tej linii.

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Poznań Główny PoD – Piła Główna (354)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...