OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Mysłakowice – Karpacz (340)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-01-16 (opisy, historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1895-06-06 Mysłakowice - Miłków Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1895-07-01 Miłków - Karpacz Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1934-06-19 Mysłakowice - Karpacz Elektryfikacja
system zasilania: 15000V AC 16 2/3Hz;
1945-07-08 Mysłakowice - Karpacz Deelektryfikacja
2000-04-03 Mysłakowice - Karpacz Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Pismem nr TK-1k-4-235/2000 z dnia 23.11.2000 r. Minister Transportu i Gospodarki Morskiej wydał zgodę na całkowite zawieszenie przewozów na linii nr 340 Mysłakowice — Karpacz (7,3 km).
przed 2003 Mysłakowice - Karpacz Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2004-04 Mysłakowice Orzeł - Karpacz Linia nieprzejezdna/remont
Rozkradziono kilka metrów toru, zasypany przejazd w Miłkowie
przed 2006-08-01 Miłków - Karpacz Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: drezynowy;
przed 2013-01-01 Mysłakowice - Mysłakowice Orzeł Linia nieprzejezdna/remont
Zarosło drzewami, zaasfaltowane przejazdy, kilka ubytków.
2018-12-31 Brzezie Karkonoskie - Karpacz Linia nieprzejezdna/remont
Bezpośrednio za przejazdem kolejowym, przylegającym do dworca w Karpaczu, tory (lub ich pozostałości) są bardzo zarośnięte i nieprzejezdne.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Mysłakowice - Karpacz 340

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1955 »
1955 – 1967 »
1968 – 1987 »
1988 – 1999 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Mysłakowice - Karpacz 0 km/h Import PLK2007_10

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Maciej (2018-01-03 15:20:41)
    Jaka szkoda, że nie można dojechać pociągiem do Karpacza...
  • #2 Maciej (2018-01-04 12:52:51)
    Poniżej dołączyłem link do artykułu z 2016 r.

    http://jeleniagora.n…
  • #3 Marek Potocki (2018-02-09 21:14:32)
    Za filmem: https://www.facebook…
    Linia przeszła kompleksowy remont w 1989 roku. Jak to się odbiło na czasie przejazdu? Ano nijak. O ile przed remontem pociągi jeździły tam ze średnią prędkością 26-27 km/h, o tyle po nim się to nie zmieniło. Przez trzy lata. w 1991 roku średnia spadła do 22 km/h (3 lata po generalnym remoncie!) i przez kolejne trzy lata poprawia się do 25 km/h, którą to prędkość utrzymuje się do czasu zamknięcia. Tu nasuwa się pytanie – co miał na celu ten remont i jak został przeprowadzony?
    Zastanawia mnie też stwierdzenie, że w momencie zamknięcia prędkość rozkładowa na linii wynosiła 60 km/h.
  • #4 (odp. na #3) djSon (2018-02-10 09:55:07)
    Są dwie opcje. 1 - autor filmiku wziął znikąd te informacje i jedynie służą wsparciu swojej "kampanii reklamowej". 2 - nie chciano tam jeździć szybciej, więc dyrekcja tamtego okręgu wydała jakieś pismo. Może jest jeszcze trzecia opcja, choć nie jestem pewien, czy pokrywa sie z rzeczywistością - zbyt duża ilość wzniesień - parowóz pomiedzy przystankami się dostatecznie nie rozpędzi.
  • #5 (odp. na #4) Marek Potocki (2018-02-10 10:10:43)
    Co do 1, to jest to prawda – dla odcinka do Mysłakowic. Fragment "górski" psuje całość wizji.
    Jeśli chodzi o remont, to nie zdziwiłbym się, gdyby był on po prostu sfuszerowany. Z lat 90 pamiętam, że najwolniejszy odcinek trasy z Wrocławia do Wałbrzycha (albo i w ogóle Jeleniej Góry) był między Mietkowem a Imbramowicami. I to było jakieś 10 lat po jego oddaniu do eksploatacji.
  • #6 Jacek (2018-02-10 13:45:09)
    Sory, ale bardzo lubicie opowiadać bajki. To, że linia była po remoncie to znaczy, że stan techniczny linii był na progu kolejnych ograniczeń prędkości, a z SP42 nigdy nie zrobisz EU07 czy SA133. Ma swoją moc, ale nie tyle by jeździć codziennie jak szaleniec. Prowadząc klasy w stosunku do piętrusów są pod nimi bardzo duże zawirowania powietrza i tego nie zmienisz. Występują większe opory podczas jazdy pociągu im więcej zapną ci wagonów, a do tego jeszcze dochodzi jakość zbudowanego podtorza + stan obecny wiaduktów i przepustów.
  • #7 (odp. na #5) djSon (2018-02-10 14:24:43)
    To też moze być prawda. Tym bardziej, że w '89 Polska ekonomicznie chodziła na kolanach i ciężko było z modernizacjami jakimikolwiek, tym bardziej linii lokalnych.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Mysłakowice – Karpacz (340)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...