OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Marciszów – Jerzmanice Zdrój (312/776)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-10-03 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1895-09-16 Świerzawa - Jerzmanice-Zdrój Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1896-02-15 Wojcieszów Górny - Świerzawa Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1896-08-15 Marciszów - Wojcieszów Górny Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1988 Krzeniów II - Jerzmanice-Zdrój Elektryfikacja
system zasilania: 3000V DC;
W okolicach 1987 i 1988 roku (info: Kuba Majkowski, 24-04-2011)
1995-10-01 Marciszów - Jerzmanice-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
po 1996-01-01 Wojcieszów Górny - Świerzawa Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
1997 Wojcieszów Górny - Wojcieszów Dolny Linia nieprzejezdna/remont
Kozioł oporowy i brak 5 metrów toru.
po 2000-09-11 Świerzawa - Krzeniów II Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
po 2002-01-01 Marciszów - Wojcieszów Górny Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2003-01-01 Stara Kraśnica - Świerzawa Linia nieprzejezdna/remont
Kozioł oporowy zaraz za stacją Świerzawa (za mostem) jakieś 200m od ostatniej zwrotnicy. (info: Marcel/FTD, 2005-02-20)
przed 2003-01-01 Świerzawa - Nowy Kościół Linia nieprzejezdna/remont
Zarośnięty a przed Nowym Kościołem trochę zasypany urobkiem przez poszukiwaczy minerałów oraz braki 3-ciej szyny (info:Marcel/FTD)
2006 Marciszów - Krzeniów II Linia nieprzejezdna/remont
Linia usunięta z ewidencji PKP PLK.
po 2008-06-01 Marciszów - Wojcieszów Górny Przywrócenie przejezdności
po 2008-07-01 Marciszów - Wojcieszów Górny Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Wznowienie przewozów towarowych

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Marciszów - Jerzmanice-Zdrój 312
1989 Marciszów - Wojcieszów Górny 776
przed 2015 Krzeniów II - Jerzmanice-Zdrój 312

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1955 »
1956 – 1968 »
1969 – 1988 »
1989 – 1997 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Krzeniów II - Jerzmanice-Zdrój 20 km/h Import PLK2007_10
2009-04-20 Krzeniów II - Jerzmanice-Zdrój 40 km/h Import PLK2009_04
2009-12-13 Marciszów - Wojcieszów Górny 30 km/h Import PLK2010_05
2014-12-08 Krzeniów II - Jerzmanice-Zdrój 20 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Marciszów - Wojcieszów Górny 20 km/h Import PLK2016_07
2018-02-09 Marciszów - Wojcieszów Górny 40 km/h Import PLK2018_12

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2019-10-03 13:35:49)
    W dniach 02.10-20.11 br planowana jest ciągła wymiana podkładów w torze szlakowym w km 7,492 - 14,033.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Marciszów – Jerzmanice Zdrój (312/776)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...