OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kobierzyce – Piława Górna (310) - odwiedziny

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-22 (historia)

Obiekt odwiedzili:

    Jeszcze nikt nie dodał tego obiektu do odwiedzonych.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #14 Darek Nowak (2020-02-18 20:23:13)
    Nawet w czasie Wojny kursowały tylko 2 pary pociągów.
    Widać po starych rozkładach że była to najmniej uczęszczana linia w całym regionie.

    Dziwne że tacy precyzyjni organizatorzy jak Niemcy zlikwidowali południową łącznicę Łagiewnik gdyż na wszelki wypadek, wojny czy katastrofy,
    mogłyby tędy jechać pociągi z Brzegu na Legnicę omijając węzeł Breslau.
  • #15 (odp. na #14) Krzysztof Nowak (2020-02-19 10:57:55)
    Nic podobnego, na początku wojny kursowało przynajmniej 5 par pociągów, do tego 4 pary pociągów nocnych w jakieś specjalne dni, ale nie rozszyfrowałem o co chodziło (być może święta albo weekendy) między 43-45 kursowały 4 pary, plus 2 pary Łagiewniki - Piława, na okolicznych liniach ilość pociągów oscylowała między 3 a 5 par. Nie wiem kiedy łącznik został zlikwidowany, co dziwne można spotkać stare mapy drogowe z lat 70 na których ten łącznik jest, nie ma za to trasy na północ (to pewnie błąd i mapy sporządzano na podstawie starych map niemieckich) gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy że łącznik w kierunku Niemczy został zlikwidowany tuż po wojnie. Taka ciekawostka z pamiętnika pewnego Niemca uciekającego ze Strzelina ze strony polska-org "*27 stycznia 1945 r. - Grupami gromadzeni opuszczali swoje miasto, z niewielkim dobytkiem w ręku, wiedząc że wkrótce powrócą do swojego miasta. Świeży śnieg jak również przejmujący chłód utrudniał marsz. Termometr pokazywał minus 28 stopni C.Większa część drogi do najbliżej leżącego obozu Niptsch (Niemcza) odbywała się odkrytymi wozami. Było bardzo niewiele pociągów." to taka mała wskazówka że być może ten łącznik jeszcze istniał. Tak jak wspominał #11 Marcin od 89 przez krótki okres do 92 kursowały 4 pary i kilkukrotnie zdarzyło mi się jechać tą trasą i w tym okresie frekwencja była dość duża, popołudniowy z Wrocławia o 16 był pełny.
  • #16 Darek Nowak (2020-02-19 15:45:06)
    Archiwalne rozkłady tu w Bazie tego nie potwierdzają.
  • #17 (odp. na #16) zenOBeK (2020-02-19 21:37:01)
    Ja widzę to, o czym pisze Krzysztof. Jeśli masz jakieś inne materiały to zawsze możesz przedstawić....
  • #18 (odp. na #17) Darek Nowak (2020-02-20 10:13:13)
    Tu jest rozkład z 1956 r. i są tylko 3 pary: https://www.bazakole…
    W czasie Wojny bylo 4,5 pary: https://www.bazakole…
  • #19 mieszkaniec (2020-02-26 13:13:55)
    Miło byłoby ponownie zobaczyć pociągi na tej trasie, a co do rentowności linii warto zwrócić uwagę na szybko rozwijającą się turystykę w regionie, wystarczy zobaczyć co się dzieje po czeskiej stronie i łatwo będzie sobie wyobrazić turystę wsiadajacego z rowerem we Wrocławiu i korzystającego później z tras rowerowych w górach Bardzkich, Sowich czy Stołowych
  • #20 ok1359 (2020-04-14 13:00:24)
    Zna ktoś jakieś źródła o historii tej linii? Po co, za co i jak ją budowano?
  • #21 (odp. na #20) Marek Potocki (2020-04-14 13:28:20)
    Jeśli mnie pamięć nie myli, to było za kasę za wygraną wojnę z Francusko-Pruską (kontrybucja).
  • #22 (odp. na #3) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-08-30 16:13:52)
    Wg mnie ta linia powinna zostać odbudowana na odcinku Kobierzyce - Łagiewniki ul. Przemysłowa po śladzie bocznicy cukrowni, do tego miejsca:
    https://goo.gl/maps/…
  • #23 Jacek2004 (2020-09-10 13:18:04)
    Okazuje się, że linia po reaktywacji będzie wykorzystywana także w ruchu towarowym. Planowana jest budowa bocznicy w Piławie Górnej Kopanicy tuż za ulicą Ząbkowicką. W tej chwili strasznie tam wszystko zarośnięte więc nie widać tego miejsca za bardzo w terenie. Bocznica ma być wykorzystywana przez kopalnie w okolicach Brodziszowa. Ciekawe jak w tej sytuacji DSDiK określi przyszłe parametry linii, naciski na tor etc. Dotychczas linie przejmowane przez samorząd remontowane są pod lekki tabor osobowy. Tutaj może być pierwsza linia pod zarządem DSDiK na której będzie prowadzony także ciężki ruch towarowy. Być może tylko krótki odcinek od ewentualnej bocznicy do stacji w Piławie Górnej będzie miał podwyższone parametry?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobierzyce – Piława Górna (310)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...