OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Grodziec Mały – Kolsko (305)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-11-14 (opisy)

Galeria | ==>
Data: pomiędzy 1990 a 1993
Autor: nieznany
Przesłał: Kamil G.
Napisz e-mail
Odcinek Lipinka Głogowska – Sława Śląska
Zamieszczono: 2015-03-09

Galeria użytkownika

Pociąg LKR udaje się ze Sławy Śląskiej do Lipinki Głogowskiej

Licencja: Można wykorzystać poza serwisem 'bazakolejowa.pl' tylko do celów niekomercyjnych z podaniem źródła i autora [?]

Tagi: tabor; mosty/wiadukty/estakady/przepusty.

Zaproponuj tagi

Podobiekty:

Dodaj podobiekty
Odsłon : 1771
: 10

Zaloguj się by móc zagłosować.

Obiekty:

Komentarze:

  • #1 warzywoświniak (2017-12-30 20:57:30)
    Każde zdjęcie Lyntoga LKR powoduje mocniejsze bicie mojego serca...za sposób w jaki potraktowaliśmy te pojazdy Duńczycy powinni wypowiedzieć nam wojnę....
  • #2 Michał Kłosowski (2017-12-31 23:26:23)
    Po prostu cywilizowane chęci spotkały się z Polską codziennością lat 90.
    Wielka szkoda, że ten projekt tak spektakularnie upadł. :-[
  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2018-01-01 11:23:47)
    Nie byliśmy gotowi. Polska nie była gotowa. Zabrakło elit, które byłyby w stanie spojrzeć dalej, niż najbliższe wybory.
  • #4 (odp. na #3) Marek Potocki (2018-01-01 16:46:37)
    A nie było to po części spowodowane tym, że na linie loklane wpuszczono wagony przystosowane pod kursy dalekobieżne (kompletnie nieekonomiczne przy częstych postojach)?
  • #5 (odp. na #4) Mateusz Kiszka (2018-01-01 20:56:46)
    Myślę że nie tyle wagony, co stan torowisk linii lokalnych. Przykładem jest linia Chodzież Gołańcz, na ktr w latach 80. dochodziło do kilkunastu wypadków z powodu torów. Nieremontowne latami szlaki lokalne były jedną z gł przyczyn, dlaczego pozamykano potem ich tyle. Gdyby prędkość była konkurencyjna dla samochodów, to by tylu zapewne tras nie ścięto. Ale owszem brak szynobusow też do tego doprowadził, nie tak jak w Czechach
  • #6 (odp. na #5) wasiukibic (2018-01-01 21:58:55)
    Na internetach teraz można przeczytać, że Srebrne Cygara były znacznie bardziej ekonomiczne niż pociągi formowane wówczas przez PKP tj. lok + wagony, choć w latach 90. w kolejowej prasie pisano zupełnie co innego. Na pewno były zaś to składy bardziej komfortowe niż cokolwiek PKP wtedy miało, miałem przyjemność tym podróżować - pociąg pośpieszny miał gorsze fotele w pierwszej klasie niż Cygaro w lokalnej relacji. Faktem jest, że LKR dopuszczono do szlaków, które były na początku lat 90. w stanie agonalnym (m.in. Krosno O. - Lubsko - Tuplice, Świebodzin - Sulechów - Konotop).
  • #7 Kamil Grudziński (2018-08-25 12:55:53)
    W trakcie moich przyjazdów i wizyt w Konotopie (z pewnych też przyczyn osobistych :-) :-D), w rozmowach z dawnym zawiadowcą tej stacji dowiedziałem się, iż niektóre składy Lytongów były bardzo awaryjne i bywało że taki skład jeden z drugim, potrafił "klęknąć" nawet w szczerym polu czy bujnym lesie i trzeba było awaryjnie ściągać na przeciągnięcie takiego składu loka z Soli lub Wolsztyna, względnie z Sulechowa.
  • #8 Kamil Grudziński (2020-03-26 17:08:16)
    (odp. na #1) warzywoświniak, te składy na DSB (jak na początek lat 90-ych) już i tak były wysłużone i mocno wyeksploatowane, no bo w końcu jakby nie patrzeć (i tak budowane w RFN-ie) składane były w początkach lat 60-tych (1963-1965). Tak więc siłą rzeczy Duńczycy jak je nam odsprzedawali to zapewne wykonywali gesty pt. głębokie wypuszczanie powietrza z ust ("phhffff!") i machnięcie rękami mające symbolizować "pozbycie się starocia i kłopotu", tak więc żalu nie mieli. Prędzej to już Niemcy o to do nas mogliby mieć żal, no bo to w Linke Hofmann Busch, oraz w Wegmann były te zespoły składane. No ale fakt taki, że Duńczycy zostawili sobie jeden taki skład jako historyczny.
  • #9 Przemysław Biały (2020-03-26 22:29:51)
    W opisie jest błąd, składy LKR jeździły tylko między Kolskiem a Sławą Śląską, nie jeździły nigdy (przynajmniej planowo) na odcinku Sława - Lipinka - Grodziec.
  • #10 Jacek (2020-03-27 21:09:26)
    Nie do końca się zgodzę z kolegą Kiszką, gro linii była po remoncie: 60km/h np. były na liniach Godków-Pyrzyce, Kostrzyn-Słońsk-Gorzów Zieleniec; 80km/h było na linii Złotów-Więcbork i dalej Żagań-Lubsko. Nie będę pisał więcej miejscowi wiedzą więcej jak było. To jest polityka władzy rządzącej.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Zgłoś redakcji uwagi do pliku |Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Linia kolejowa Grodziec Mały – Kolsko (305)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...