OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-08 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
0,000
   
   
  Tarnogaj  (D)
4,520
   
    6,525
   
    8,516
   
    9,100
   
    9,500
   
    10,371
   
    12,669
   
   
  Domasław  (D)
16,167
   
   
  Kobierzyce  (D)
20,593
 
  22,887
 
  26,097
 
 
  Olbrachtowice  (D)
28,767
 
  33,127
 
  33,341
 
 
  Sobótka  (D)
37,547
 
  40,314
 
  43,262
 
 
  Szczepanów  (D)
46,288
 
  49,872
 
 
  Pszenno  (D)
54,818
 
  54,978
 
  55,994
 
  58,003
 
  60,752
 
  62,270
 
  65,828
 
 
  Lubachów  (D)
67,422
 
  71,294
 
 
  Jugowice  (D)
73,888
 
 
  Olszyniec  (D)
 
 
  Jedlina Dolna  (D)
78,260
 
 
  Jedlina-Zdrój  (D)
82,166
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Tommt (2017-11-21 20:36:30)
    Dobrze by było jakby odbudowali drugi tor do Kobierzyc. Skoro myśli się o kolei aglomeracyjnej to jest to wręcz mus. Odpowiedz»
  • #3 .... (2018-03-13 23:51:52)
    A co z lwowkiem Odpowiedz»
  • #4 Michał Kłosowski (2018-03-14 08:07:52)
    Do Świdnicy kolej to sprawa oczywista, to skandal że szlak zapuszczono do tego stopnia, ale i szczęście, że do Sobótki wciąż prowadzony jest sensowny ruch, co zapobiegło głębszej degradacji.
    Oczywiście w najśmielszym wariancie pojechałbym pociągiem najokazalszym obcinkiem "285", ze Świdnicy do Jedliny Zdroju, ale wszyscy wiemy, że ta trasa nie ma takiego wzięcia aglomeracyjnego jak Świdnica, a przy tym stanowiłaby zasadniczo gratkę techniki, historii i mekkę miłośników. Grunt, że 60 km linii ma szansę się reaktywować.
    Odpowiedz»
  • #5 Marek Potocki (2018-03-14 11:03:39)
    Tymczasem… http://www.rynek-kol… Odpowiedz»
  • #6 Michał Kłosowski (2018-03-14 14:04:46)
    Nie wierzę w to co czytam. Jednak do samej Jedliny Zdrój! Byłem świadkiem śmierci jedlinieckiej stacji. Pamiętam ostatnie pociągi zbawcze walczące z trawskiem na tej trasie, teraz są tam drzewa na torowisku, a sam tor uległ częściowej degradacji przez złomiarzy... i proszę, czyżby za pięć lat jedno z marzeń, przejazd szynobusem z Wrocławia do Wałbrzycha via Świdnica, JEdlina stać się miało faktem? :O Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) do re mi (2018-03-14 16:36:14)
    Walczyli, walczyli aż wywalczyli ;) Zwłaszcza środki z UE, przez co PLK już nie ma zbyt wielkiego wyboru i musi zrobić remont linii ;) I podejrzewam, że obłożenie zwłaszcza w weekendy letnie będzie znaczne ;) Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2018-03-14 23:12:47)
    Zastanawia mnie według jakiego klucza PLK wybiera sobie linie do remontu na Dolnym Śląsku czy w ogóle w Polsce. Linia bez wątpienia ciekawa krajobrazowo i atrakcyjna z punktu widzenia turysty ale podciąganie jej pod transport w aglomeracji wałbrzyskiej??? Wolne żarty. Ktoś w ogóle zrobił wywiad środowiskowy dokąd jeżdżą miejscowi i na jakie potoki podróżnych można liczyć w dni powszednie? Jednocześnie w innej części Dolnego Śląska peelce zabrakło pieniędzy na nawet najskromniejszy remont Kolei Doliny Bobru... Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) irek (2018-03-15 11:44:45)
    @wasiukibic, naprawdę nie wiesz wedle jakiego klucza PLK, wybiera linie do remontu? Tym kluczem są nadciągające wybory lokalne. Od czasu ogłoszenia daty wyborów lokalnych, przez RP przelewa się istna masa obietnic, wręcz licytacja, komu droga, komu most, komu wiadukt, komu odgruzuje się dawno zapomnianą linię kolejową. Jednak ten urzędniczo-lokalny zapał, szybko się wypali zaraz na drugi dzień po wyborach. I ponownie nie będzie kasy, nie będzie mocy przerobowych, nie będzie potrzeby, nie będzie i już i co nam wyborco zrobisz?!Osobiście śledzę pięć inwestycji(???) kolejowych, o których lokalne władzuchny jeszcze rok temu mówiły wręcz- NIE MAS KASY NA ICH REALIZACJĘ! Obecnie już jest kasa, są plany, ba nawet rozpoczęły się pewne ruchy znaczy karczują samosiejki, likwidują dzikie wysypiska w okolicy inwestycji. Odpowiedz»
  • #10 Michał Kłosowski (2018-03-15 17:04:07)
    Ta, a potem "przetarg unieważniony w wyniku braku oferentów odpowiadającym na przedstawione warunki". ;) Haha, już się to przerabiało wielokrotnie. Odpowiedz»
  • #11 Marek Potocki (2018-04-07 14:20:52)
    Wczoraj zauważyłem, że szyny na wysokości dawnej stacji Wrocław Wojszyce (między orlikiem a Pawią) są z 1939 roku. Za rok 80 lat im stuknie! Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...