OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-08 (historia)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2018-05-21) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2017-02-27) Jeśli chcesz zobaczyć swój ślad zapisany w formace GPX przejdź tutaj.

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #2 (odp. na #1) Tommt (2017-11-21 20:36:30)
    Dobrze by było jakby odbudowali drugi tor do Kobierzyc. Skoro myśli się o kolei aglomeracyjnej to jest to wręcz mus. Odpowiedz»
  • #3 .... (2018-03-13 23:51:52)
    A co z lwowkiem Odpowiedz»
  • #4 Michał Kłosowski (2018-03-14 08:07:52)
    Do Świdnicy kolej to sprawa oczywista, to skandal że szlak zapuszczono do tego stopnia, ale i szczęście, że do Sobótki wciąż prowadzony jest sensowny ruch, co zapobiegło głębszej degradacji.
    Oczywiście w najśmielszym wariancie pojechałbym pociągiem najokazalszym obcinkiem "285", ze Świdnicy do Jedliny Zdroju, ale wszyscy wiemy, że ta trasa nie ma takiego wzięcia aglomeracyjnego jak Świdnica, a przy tym stanowiłaby zasadniczo gratkę techniki, historii i mekkę miłośników. Grunt, że 60 km linii ma szansę się reaktywować.
    Odpowiedz»
  • #5 Marek Potocki (2018-03-14 11:03:39)
    Tymczasem… http://www.rynek-kol… Odpowiedz»
  • #6 Michał Kłosowski (2018-03-14 14:04:46)
    Nie wierzę w to co czytam. Jednak do samej Jedliny Zdrój! Byłem świadkiem śmierci jedlinieckiej stacji. Pamiętam ostatnie pociągi zbawcze walczące z trawskiem na tej trasie, teraz są tam drzewa na torowisku, a sam tor uległ częściowej degradacji przez złomiarzy... i proszę, czyżby za pięć lat jedno z marzeń, przejazd szynobusem z Wrocławia do Wałbrzycha via Świdnica, JEdlina stać się miało faktem? :O Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) do re mi (2018-03-14 16:36:14)
    Walczyli, walczyli aż wywalczyli ;) Zwłaszcza środki z UE, przez co PLK już nie ma zbyt wielkiego wyboru i musi zrobić remont linii ;) I podejrzewam, że obłożenie zwłaszcza w weekendy letnie będzie znaczne ;) Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) wasiukibic (2018-03-14 23:12:47)
    Zastanawia mnie według jakiego klucza PLK wybiera sobie linie do remontu na Dolnym Śląsku czy w ogóle w Polsce. Linia bez wątpienia ciekawa krajobrazowo i atrakcyjna z punktu widzenia turysty ale podciąganie jej pod transport w aglomeracji wałbrzyskiej??? Wolne żarty. Ktoś w ogóle zrobił wywiad środowiskowy dokąd jeżdżą miejscowi i na jakie potoki podróżnych można liczyć w dni powszednie? Jednocześnie w innej części Dolnego Śląska peelce zabrakło pieniędzy na nawet najskromniejszy remont Kolei Doliny Bobru... Odpowiedz»
  • #9 (odp. na #8) irek (2018-03-15 11:44:45)
    @wasiukibic, naprawdę nie wiesz wedle jakiego klucza PLK, wybiera linie do remontu? Tym kluczem są nadciągające wybory lokalne. Od czasu ogłoszenia daty wyborów lokalnych, przez RP przelewa się istna masa obietnic, wręcz licytacja, komu droga, komu most, komu wiadukt, komu odgruzuje się dawno zapomnianą linię kolejową. Jednak ten urzędniczo-lokalny zapał, szybko się wypali zaraz na drugi dzień po wyborach. I ponownie nie będzie kasy, nie będzie mocy przerobowych, nie będzie potrzeby, nie będzie i już i co nam wyborco zrobisz?!Osobiście śledzę pięć inwestycji(???) kolejowych, o których lokalne władzuchny jeszcze rok temu mówiły wręcz- NIE MAS KASY NA ICH REALIZACJĘ! Obecnie już jest kasa, są plany, ba nawet rozpoczęły się pewne ruchy znaczy karczują samosiejki, likwidują dzikie wysypiska w okolicy inwestycji. Odpowiedz»
  • #10 Michał Kłosowski (2018-03-15 17:04:07)
    Ta, a potem "przetarg unieważniony w wyniku braku oferentów odpowiadającym na przedstawione warunki". ;) Haha, już się to przerabiało wielokrotnie. Odpowiedz»
  • #11 Marek Potocki (2018-04-07 14:20:52)
    Wczoraj zauważyłem, że szyny na wysokości dawnej stacji Wrocław Wojszyce (między orlikiem a Pawią) są z 1939 roku. Za rok 80 lat im stuknie! Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...