OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-10-08 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1884-06-01 Wrocław Główny - Kobierzyce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1884-09-01 Kobierzyce - Pustków Żurowski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1885-07-10 Pustków Żurowski - Sobótka Zachodnia Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-08-15 Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1904-10-01 Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1940-06-01 Wrocław Główny - Kobierzyce Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1945 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
1945 Bystrzyca Górna - Jugowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1945 Wrocław Główny - Kobierzyce Zmiana ilości torów
torów: jeden;
1945-07-26 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Przywrócenie przejezdności
1950 Bystrzyca Górna - Jugowice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
info: Adam, 28-08-2014
1990-05-01 (???) Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-01 (???) Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-01 (???) Świdnica Kraszowice - Jugowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 1995 Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
pomiędzy 1996 a 2001 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Brakuje kilku metrów torów w Świdnicy Kraszowicach (po 1995).
2000 Jugowice - Jedlina-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
pociagi do stacji gazu w Jedlinie
przed 2000-05-13 Wrocław Główny - Tarnogaj Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-06-23 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2002-05-13 Wrocław Główny - Tarnogaj Linia nieprzejezdna/remont
Po wybychu gazu
2004-04-26 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
przed 2005-01-01 Sobótka Zachodnia - Pszenno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-01-01 Wrocław Główny - Tarnogaj Przywrócenie przejezdności
przed 2005-11-28 Sobótka Zachodnia - Świdnica Kraszowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-11-28 Wrocław Główny - Tarnogaj Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2006 Świdnica Kraszowice - Zagórze Śląskie Przywrócenie przejezdności
Odcinek Świdnica Kraszowice - Zagórze Śląskie = przywrócenie przejezdności
przez SBK / D-Team dla lekkich pojazdów szynowych - szlak nawet oczyszczony
z roślinności. (info: Grzegorz Lidzbarski 2006-10-11)
przed 2006-10-11 Zagórze Śląskie - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Uszkodzenia torów pomiędzy Zagórzem a Jugowicami (brak odcinków szyn) oraz
pomiędzy wiaduktem w 77.289 km a Jedliną. (info: Grzegorz Lidzbarski 2006-10-11)
2013 Sobótka Zachodnia - Pszenno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
ruch pociągów towarowych zawieszony od 2002/3r (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-05-02 Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
info: Jarosław Lizak, 30-04-2013
2013-09-01 Pszenno Cukrownia - Świdnica Kraszowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Na przejeździe widziałem znak "UWAGA CZYNNY PRZEJAZD KOLEJOWY"
2017-07-11 Pszenno - Świdnica Przedmieście Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Zamknięcie odcinka do odwołania ze względu na zły stan toru (źródło: SKRJ).

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście 285
przed 2015 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście 285

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

rozkład data tabele
Dolny i Górny Śląsk, zima 1943/1944 pomiędzy 1943-11-01 a 1944-05 (???) 154b, | Szczegóły »
III Rzesza 1944/1945, część 1 1944-07-03 154d, | Szczegóły »
Polska, lato 1946 pomiędzy 1946-07-14 a 1946-10-06 140, | Szczegóły »
Polska, zima 1946/1947 pomiędzy 1946-10-07 a 1947-05-14 140, | Szczegóły »
Polska, lato 1947 pomiędzy 1947-05-04 a 1947-10-04 137, | Szczegóły »
Polska, zima 1947/1948 pomiędzy 1947-10-05 a 1948-05-01 137, | Szczegóły »
Polska, lato 1948 pomiędzy 1948-05-02 a 1948-10-02 232, | Szczegóły »
Polska, zima 1948/1949 pomiędzy 1948-10-03 a 1949-05-14 232, | Szczegóły »
Polska, lato 1949 pomiędzy 1949-05-15 a 1949-10-01 16, 25, 33, | Szczegóły »
Polska, zima 1949/1950 pomiędzy 1949-10-02 a 1950-05-13 16, 25, 33, 232, | Szczegóły »
Polska, lato 1950 pomiędzy 1950-05-14 a 1950-10-07 22, 232, | Szczegóły »
Polska, zima 1950/1951 pomiędzy 1950-10-08 a 1951-05-19 22, 232, | Szczegóły »
Polska, lato 1951 pomiędzy 1951-05-20 a 1951-10-06 21, | Szczegóły »
Polska, zima 1951/1952 pomiędzy 1951-10-07 a 1952-05-17 21, 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1952 pomiędzy 1952-05-18 a 1952-10-04 21, 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1952/1953 pomiędzy 1952-10-05 a 1953-05-16 21, 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1953 pomiędzy 1953-05-17 a 1953-10-03 21, 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1953/1954 pomiędzy 1953-10-04 a 1955-05-22 21, 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1954 pomiędzy 1954-05-23 a 1954-10-02 21, 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1954/1955 pomiędzy 1954-10-03 a 1955-05-21 21, 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1955 pomiędzy 1955-05-22 a 1955-10-01 21, 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1955/1956 pomiędzy 1955-10-02 a 1956-06-02 21, 238, | Szczegóły »
Polska, 1956-1957 pomiędzy 1956-06-03 a 1957-06-01 238, | Szczegóły »
Polska 1957-1958 pomiędzy 1957-06-02 a 1958-05-31 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1957/1958 pomiędzy 1957-09-29 a 1958-03-29 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1958 pomiędzy 1958-06-01 a 1958-09-27 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1958/1959 pomiędzy 1958-09-28 a 1959-05-30 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1959 pomiędzy 1959-05-31 a 1959-10-03 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1960 pomiędzy 1960-05-29 a 1960-10-01 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1960/1961 pomiędzy 1960-10-02 a 1961-05-27 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1961 pomiędzy 1961-05-28 a 1961-09-30 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1961/1962 pomiędzy 1961-10-01 a 1962-05-26 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1962 pomiędzy 1962-05-27 a 1962-09-29 238, | Szczegóły »
Polska, zima 1962/1963 pomiędzy 1962-09-30 a 1963-05-25 238, | Szczegóły »
Polska, lato 1963 pomiędzy 1963-05-26 a 1963-09-28 223, | Szczegóły »
Polska, zima 1963/1964 pomiędzy 1963-09-29 a 1964-05-30 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1964 pomiędzy 1964-05-31 a 1964-09-26 223, | Szczegóły »
Polska, zima 1964/1965 pomiędzy 1964-09-27 a 1965-05-29 223, | Szczegóły »
Polska 1965-1966 pomiędzy 1965-05-30 a 1966-05-21 223, | Szczegóły »
Polska, 1966-1967 pomiędzy 1966-05-22 a 1967-05-27 223, | Szczegóły »
Polska, 1967-1968 pomiędzy 1967-05-28 a 1968-05-25 223, | Szczegóły »
Polska, 1968-1969 pomiędzy 1968-05-26 a 1969-05-31 223, | Szczegóły »
Polska 1969-1970 pomiędzy 1969-06-01 a 1970-05-30 223, | Szczegóły »
Polska, 1970-1971 pomiędzy 1970-05-31 a 1971-05-22 223, | Szczegóły »
Polska 1971-1972 pomiędzy 1971-05-23 a 1972-05-27 223, | Szczegóły »
Polska, 1972-1973 pomiędzy 1972-05-28 a 1973-06-02 223, | Szczegóły »
Polska 1973-1974 pomiędzy 1973-06-03 a 1974-05-25 223, | Szczegóły »
Polska 1974-1975 pomiędzy 1974-05-26 a 1975-05-31 223, | Szczegóły »
Polska 1975-1976 pomiędzy 1975-06-01 a 1976-05-29 223, | Szczegóły »
Polska, 1976-1977 pomiędzy 1976-05-30 a 1977-05-21 223, | Szczegóły »
Polska, 1977-1978 pomiędzy 1977-05-22 a 1978-05-27 223, | Szczegóły »
Polska, 1978-1979 pomiędzy 1978-05-28 a 1979-05-26 223, | Szczegóły »
Polska 1979-1980 pomiędzy 1979-05-27 a 1980-05-31 223, | Szczegóły »
Polska 1980-1981 pomiędzy 1980-06-01 a 1981-05-30 223, | Szczegóły »
Polska 1981-1982 pomiędzy 1981-05-31 a 1982-05-22 223, | Szczegóły »
Polska 1982-1983 pomiędzy 1982-05-23 a 1983-05-28 223, | Szczegóły »
Polska 1983-1984 pomiędzy 1983-05-29 a 1984-06-02 223, | Szczegóły »
Polska 1984-1985 pomiędzy 1984-06-03 a 1985-06-01 223, | Szczegóły »
Polska 1985-1986 pomiędzy 1985-06-02 a 1986-05-31 223, | Szczegóły »
Polska, 1986-1987 pomiędzy 1986-06-01 a 1987-05-30 223, | Szczegóły »
Polska 1987-1988 pomiędzy 1987-05-31 a 1988-05-28 223, | Szczegóły »
Polska, 1988-1989 pomiędzy 1988-05-29 a 1989-05-27 223, | Szczegóły »
Polska 1989-1990 pomiędzy 1989-05-28 a 1990-05-26 223, | Szczegóły »
Polska 1990-1991 pomiędzy 1990-05-27 a 1991-06-01 223, | Szczegóły »
Polska 1991-1992 pomiędzy 1991-06-02 a 1992-05-30 223, | Szczegóły »
Polska, 1992-1993 pomiędzy 1992-05-31 a 1993-05-22 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1993 pomiędzy 1993-05-23 a 1993-09-25 223, | Szczegóły »
Polska, zima 1993/1994 pomiędzy 1993-09-26 a 1994-05-28 223, | Szczegóły »
Polska, lato 1994 pomiędzy 1994-05-29 a 1994-09-24 223, | Szczegóły »
Polska, zima 1994/1995 pomiędzy 1994-09-25 a 1995-05-27 223, | Szczegóły »
Polska 1995-1996 pomiędzy 1995-05-28 a 1996-06-01 223, | Szczegóły »
Polska, 1996-1997 pomiędzy 1996-06-02 a 1997-05-31 223, | Szczegóły »
Polska 1997-1998 pomiędzy 1997-06-01 a 1998-05-23 223, | Szczegóły »
Polska 1998-1999 pomiędzy 1998-05-24 a 1999-05-29 223, | Szczegóły »
Polska, 1999-2000 pomiędzy 1999-05-30 a 2000-05-27 223, | Szczegóły »
Polska, 2000-2001 pomiędzy 2000-05-28 a 2001-06-09 223, | Szczegóły »
Polska 2008-2009 pomiędzy 2008 a 2009 223, | Szczegóły »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Tarnogaj - Świdnica Przedmieście 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Wrocław Główny - Tarnogaj 80 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Tarnogaj - Domasław 20 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Tarnogaj - Domasław 40 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Domasław - Świdnica Przedmieście 0 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Domasław - Sobótka Zachodnia 40 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Pszenno - Świdnica Przedmieście 20 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Domasław - Sobótka Zachodnia 20 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2018-02-09 Tarnogaj - Domasław 30 km/h Import PLK2018_02

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #5 Michał Kłosowski (2018-03-14 14:04:46)
    Nie wierzę w to co czytam. Jednak do samej Jedliny Zdrój! Byłem świadkiem śmierci jedlinieckiej stacji. Pamiętam ostatnie pociągi zbawcze walczące z trawskiem na tej trasie, teraz są tam drzewa na torowisku, a sam tor uległ częściowej degradacji przez złomiarzy... i proszę, czyżby za pięć lat jedno z marzeń, przejazd szynobusem z Wrocławia do Wałbrzycha via Świdnica, JEdlina stać się miało faktem? :O Odpowiedz»
  • #6 (odp. na #5) do re mi (2018-03-14 16:36:14)
    Walczyli, walczyli aż wywalczyli ;) Zwłaszcza środki z UE, przez co PLK już nie ma zbyt wielkiego wyboru i musi zrobić remont linii ;) I podejrzewam, że obłożenie zwłaszcza w weekendy letnie będzie znaczne ;) Odpowiedz»
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2018-03-14 23:12:47)
    Zastanawia mnie według jakiego klucza PLK wybiera sobie linie do remontu na Dolnym Śląsku czy w ogóle w Polsce. Linia bez wątpienia ciekawa krajobrazowo i atrakcyjna z punktu widzenia turysty ale podciąganie jej pod transport w aglomeracji wałbrzyskiej??? Wolne żarty. Ktoś w ogóle zrobił wywiad środowiskowy dokąd jeżdżą miejscowi i na jakie potoki podróżnych można liczyć w dni powszednie? Jednocześnie w innej części Dolnego Śląska peelce zabrakło pieniędzy na nawet najskromniejszy remont Kolei Doliny Bobru... Odpowiedz»
  • #8 (odp. na #7) irek (2018-03-15 11:44:45)
    @wasiukibic, naprawdę nie wiesz wedle jakiego klucza PLK, wybiera linie do remontu? Tym kluczem są nadciągające wybory lokalne. Od czasu ogłoszenia daty wyborów lokalnych, przez RP przelewa się istna masa obietnic, wręcz licytacja, komu droga, komu most, komu wiadukt, komu odgruzuje się dawno zapomnianą linię kolejową. Jednak ten urzędniczo-lokalny zapał, szybko się wypali zaraz na drugi dzień po wyborach. I ponownie nie będzie kasy, nie będzie mocy przerobowych, nie będzie potrzeby, nie będzie i już i co nam wyborco zrobisz?!Osobiście śledzę pięć inwestycji(???) kolejowych, o których lokalne władzuchny jeszcze rok temu mówiły wręcz- NIE MAS KASY NA ICH REALIZACJĘ! Obecnie już jest kasa, są plany, ba nawet rozpoczęły się pewne ruchy znaczy karczują samosiejki, likwidują dzikie wysypiska w okolicy inwestycji. Odpowiedz»
  • #9 Michał Kłosowski (2018-03-15 17:04:07)
    Ta, a potem "przetarg unieważniony w wyniku braku oferentów odpowiadającym na przedstawione warunki". ;) Haha, już się to przerabiało wielokrotnie. Odpowiedz»
  • #10 Marek Potocki (2018-04-07 14:20:52)
    Wczoraj zauważyłem, że szyny na wysokości dawnej stacji Wrocław Wojszyce (między orlikiem a Pawią) są z 1939 roku. Za rok 80 lat im stuknie! Odpowiedz»
  • #11 Trapp (2018-08-14 07:53:40)
    Wygląda, że jednak NIE unieważnili :) Wczoraj wybrali wykonawcę...
    https://zamowienia.p…
    Odpowiedz»
  • #12 Dawid Jastrzębski (2018-09-27 15:42:19)
    https://dziennik.wal…
    Niebawem rozpocznie się rewitalizacja i remont linii kolejowej 285 od Jedliny-Zdroju do Świdnicy Kraszowice.
    Odpowiedz»
  • #13 (odp. na #12) Maciej (2018-09-27 15:47:14)
    Bardzo się cieszę! A kiedy będzie można dojechać pociągiem z Wrocławia do Sobótki? Odpowiedz»
  • #14 Trapp (2018-10-04 08:39:29)
    2-3 lata. Wczoraj ogłosili przetarg na odcinek "wrocławski".
    https://zamowienia.p…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...