OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-12-31 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1884-06-01 Wrocław Główny - Kobierzyce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1884-09-01 Kobierzyce - Pustków Żurawski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1885-07-10 Pustków Żurawski - Sobótka Zachodnia Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-08-15 Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1904-10-01 Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1910 Wrocław Główny - Kobierzyce Zmiana liczby torów
torów: 2 lub więcej;
1945 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
1945 Bystrzyca Górna - Jugowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1945 Wrocław Główny - Kobierzyce Zmiana liczby torów
torów: jeden;
1945-07-26 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Przywrócenie przejezdności
1950 Bystrzyca Górna - Jugowice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
info: Adam, 28-08-2014
1990-05-01 (???) Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-01 (???) Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-01 (???) Świdnica Kraszowice - Jugowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 1995 Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
pomiędzy 1996 a 2001 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Brakuje kilku metrów torów w Świdnicy Kraszowicach (po 1995).
2000 Jugowice - Jedlina-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
pociagi do stacji gazu w Jedlinie
przed 2000-05-13 Wrocław Główny - Tarnogaj Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-06-23 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2002-05-13 Wrocław Główny - Tarnogaj Linia nieprzejezdna/remont
Po wybychu gazu
2004-04-26 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
przed 2005-01-01 Sobótka Zachodnia - Pszenno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-01-01 Wrocław Główny - Tarnogaj Przywrócenie przejezdności
przed 2005-11-28 Sobótka Zachodnia - Świdnica Kraszowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-11-28 Wrocław Główny - Tarnogaj Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2006 Świdnica Kraszowice - Zagórze Śląskie Przywrócenie przejezdności
Odcinek Świdnica Kraszowice - Zagórze Śląskie = przywrócenie przejezdności
przez SBK / D-Team dla lekkich pojazdów szynowych - szlak nawet oczyszczony
z roślinności. (info: Grzegorz Lidzbarski 2006-10-11)
przed 2006-10-11 Zagórze Śląskie - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Uszkodzenia torów pomiędzy Zagórzem a Jugowicami (brak odcinków szyn) oraz
pomiędzy wiaduktem w 77.289 km a Jedliną. (info: Grzegorz Lidzbarski 2006-10-11)
2013 Sobótka Zachodnia - Pszenno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
ruch pociągów towarowych zawieszony od 2002/3r (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-05-02 Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
info: Jarosław Lizak, 30-04-2013
2013-09-01 Pszenno Cukrownia - Świdnica Kraszowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Na przejeździe widziałem znak "UWAGA CZYNNY PRZEJAZD KOLEJOWY"
2017-07-11 Pszenno - Świdnica Przedmieście Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Zamknięcie odcinka do odwołania ze względu na zły stan toru (źródło: SKRJ).
2018-11-05 (???) Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Od 2021 roku na linię mają wrócić przewozy pasażerskie.
po 2020-08-01 Wrocław Główny - Sobótka Zachodnia Linia nieprzejezdna/remont
W ramach rewitalizacji rozebrano już torowisko na sporej części odcinka.
2020-08-03 Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
pierwszy po ponad 20 latach pociąg towarowy do Sobótki Zachodniej (węglarki z Jaworzyny Śląskiej, ST44-1217 ciągnął, ST44-1216 popych).

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście 285
przed 2015 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście 285

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Tarnogaj - Świdnica Przedmieście 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Wrocław Główny - Tarnogaj 80 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Tarnogaj - Domasław 20 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Tarnogaj - Domasław 40 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Domasław - Świdnica Przedmieście 0 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Domasław - Sobótka Zachodnia 40 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Pszenno - Świdnica Przedmieście 20 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Domasław - Sobótka Zachodnia 20 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2018-02-09 Tarnogaj - Domasław 30 km/h Import PLK2018_02

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #49 (odp. na #45) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-09-01 18:56:26)
    Jedlina-Zdrój to aglomeracja?
    Jeszcze w przypadku Bielawy i Dzierżoniowa możny by tak mówić, ale Jedlina?
    W Świdnicy już miesiąc temu nie było chętnych na busy.
    Dopiero od jutra można obserwować, czy wrócili uczniowie ale w Poznaniu na linii KW do Zbąszynka na razie pociągi puste, jak i autobusy MZK po południu.
  • #50 (odp. na #49) do re mi (2020-09-01 19:18:08)
    Jedlina podchodzi pod aglomerację wałbrzyską, podobnie jak Świdnica (nieoficjalnie póki co). Miesiąc temu był środek wakacji, całego dnia raczej nie spędziłeś na obserwacjach (tudzież więcej niż dnia), więc bardzo Cię proszę skończ ten temat. Obserwuj rejony gdzie masz bliżej i podziel się tym, a nikt nie będzie miał żadnych pretensji. W kwestii 271, 173 i 285 wybacz, ale kompletnie mijasz się z prawdą.
  • #51 (odp. na #49) wasiukibic (2020-09-01 19:19:56)
    Jedlina-Zdrój to aglomeracja wałbrzyska, tak jak Świebodzice, Szczawno-Zdrój, Boguszów-Gorce, Głuszyca, Mieroszów, Kamienna Góra, choć po upadku przemysłu ciężkiego w Waldku te oddziaływania na okolice nieco osłabły.
    Tłumaczyłem Ci już kiedyś, że nie każdy kurs musi być obłożony w 100% i od początku trasy - wynika to po prostu z dobowego i liniowego rozkładu podróży w określonych porach dnia i na odcinkach bliżej/dalej punktów docelowych.
    Dzisiaj we Wrocławiu pierwszy dzień szkoły (studentów jeszcze nie ma) i tramwaje/autobusy jeżdżą pełne lub wręcz załadowane. Jadąc Karkonoską/Powstańców Śląskich mijałem autobusy jadące do/z Bielan Wrocławskich (i dalej na południe/południowy-zachód) i też puste nie jechały. Nie wiem, co ten Poznań albo jak Ty patrzysz.
  • #52 (odp. na #51) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-02 02:54:44)
    W Poznaniu przez te pół roku cały czas puste pociągi oraz autobusy MPK.
    Jedynie tramwaje trochę większe zapełnienie, zwłaszcza na PST.
  • #53 (odp. na #52) irek (2021-03-02 08:34:20)
    " W Poznaniu przez te pół roku cały czas puste pociągi oraz autobusy MPK." .....BZDURA !!!
  • #54 (odp. na #53) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-02 23:30:54)
    Nawet wczesno - poranne (pierwsze) pociągi przyjeżdżają zupełnie puste - NIKOGO.
  • #55 irek (2021-03-03 09:06:30)
    Sugeruję, tak czynią profesjonaliści, wsiąść do pociągu byle jakiego na stacji początkowej i udać się do stacji końcowej, aby po drodze na każdej stacji czy też przystanku sprawdzić ilu pasażerów wsiada i wysiada.To że jakiś skład do stacji końcowej przyjechał pusty ( generalnie bardzo rzadko to ma miejsce) nie oznacza że po drodze wagony przewoziły powietrze! Przykład. Wiele lat wstecz był poranny pośpiech z Wrocławia do Poznania ( bardzo mocno obłożony) następnie w Poznaniu był dzielony na część do Szczecina i część do Gdyni. Niestety po jakimś czasie, jakiemuś "specjaliście" od siatki połączeń to przeszkadzało i zlikwidował. W zamian wykombinowano połączenie wyłącznie z Poznania do Szczecina, niby OK, jednak już nie te godziny. Ostatecznie to połączenie zlikwidowano, powodem było znikome zainteresowanie! I chyba o to jakiemuś pajacowi chodziło. Tak w ogóle podziwiam tych którzy potrafią tylko i wyłącznie likwidować wszystko co się da. Dodam, mimo że już raz o tym pisałem, transport publiczny to nie fanaberie, to nic innego jak strategia normalnie funkcjonującego Państwa. I polecam sprawdzić że tak się dzieje w krajach w których autostrad, dróg ekspresowych a nawet dróg lokalnych posiadają więcej niż nasza RP!
  • #56 (odp. na #52) wasiukibic (2021-03-03 11:31:37)
    Część ludzi dojeżdżających do Poznania, nie jedzie do samego Głównego, ino wysiada na Dębcu, Górczynie czy Garbarach i tam się przesiada na komunikację zbiorową lub idzie z buta. W innych, dużych miastach działa to podobnie. Stąd ostatnio budowane są przystanki (najczęściej w formie węzłów przesiadkowych) przy dużych generatorach ruchu i węzłach park&ride.
  • #57 Jan Gawlik (2021-03-03 12:17:31)
    Transport publiczny, to również tak modna teraz ekologia. Bo chyba lepiej, by ludzie jechali pociągiem lub innym środkiem komunikacji zbiorowej, niż tłuki się samochodami. Ale do wielu decydentów nadal to nie dociera. Nadal też pokutuje pogląd, że to pasażerowie mają się dostosować do siatki połączeń, a nie siatka połączeń ma być dostosowana do potrzeb pasażerów.
  • #58 (odp. na #55) Adolf Nowak de Piaskowski (2021-03-03 12:25:27)
    Zapełnienie pociągów KW i Regio w Poznaniu jest na poziomie 15-20% (w godzinach szczytu) a jedynie pojedyncze kursy szynobusów do Grodziska więcej.
    IC zresztą podobnie.

    W Zielonej G. 22.01 szynobus do Żagania SA105 14:30 brak pacjentów.
    Itd itp.

    Nie wiem czy wiecie, ale w rzekomo tragicznych latach 80-tych deficyt bud.żetu PRL był na poziomie ok. 1,6% rocznie oprócz 5,6% w 1981 roku.
    A wtedy PKB był liczony "uczciwie" od wartości produkcji przemysłowej.
    Dzisiaj jest to x5 za 2019 rok (kreatywna księgowość).
    Gdy teraz załamie się gospodarka, nie będzie niczego.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...