OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-12-11 (historia)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1884-06-01 Wrocław Główny - Kobierzyce Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1884-09-01 Kobierzyce - Pustków Żurowski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1885-07-10 Pustków Żurowski - Sobótka Zachodnia Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1898-08-15 Sobótka Zachodnia - Świdnica Przedmieście Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1904-10-01 Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
przed 1940-06-01 Wrocław Główny - Kobierzyce Zmiana ilości torów
torów: 2 lub więcej;
1945 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
1945 Bystrzyca Górna - Jugowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1945 Wrocław Główny - Kobierzyce Zmiana ilości torów
torów: jeden;
1945-07-26 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Przywrócenie przejezdności
1950 Bystrzyca Górna - Jugowice Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
info: Adam, 28-08-2014
1990-05-01 (???) Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-01 (???) Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1992-05-01 (???) Świdnica Kraszowice - Jugowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 1995 Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
pomiędzy 1996 a 2001 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Brakuje kilku metrów torów w Świdnicy Kraszowicach (po 1995).
2000 Jugowice - Jedlina-Zdrój Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
pociagi do stacji gazu w Jedlinie
przed 2000-05-13 Wrocław Główny - Tarnogaj Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2000-06-23 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2002-05-13 Wrocław Główny - Tarnogaj Linia nieprzejezdna/remont
Po wybychu gazu
2004-04-26 Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
przed 2005-01-01 Sobótka Zachodnia - Pszenno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-01-01 Wrocław Główny - Tarnogaj Przywrócenie przejezdności
przed 2005-11-28 Sobótka Zachodnia - Świdnica Kraszowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
przed 2005-11-28 Wrocław Główny - Tarnogaj Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
2006 Świdnica Kraszowice - Zagórze Śląskie Przywrócenie przejezdności
Odcinek Świdnica Kraszowice - Zagórze Śląskie = przywrócenie przejezdności
przez SBK / D-Team dla lekkich pojazdów szynowych - szlak nawet oczyszczony
z roślinności. (info: Grzegorz Lidzbarski 2006-10-11)
przed 2006-10-11 Zagórze Śląskie - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Uszkodzenia torów pomiędzy Zagórzem a Jugowicami (brak odcinków szyn) oraz
pomiędzy wiaduktem w 77.289 km a Jedliną. (info: Grzegorz Lidzbarski 2006-10-11)
2013 Sobótka Zachodnia - Pszenno Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
ruch pociągów towarowych zawieszony od 2002/3r (info: Klub Miłośników Transportu Zbiorowego, 2013-10)
przed 2013-05-02 Świdnica Przedmieście - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
info: Jarosław Lizak, 30-04-2013
2013-09-01 Pszenno Cukrownia - Świdnica Kraszowice Otwarcie dla ruchu
ruch towarowy;
Na przejeździe widziałem znak "UWAGA CZYNNY PRZEJAZD KOLEJOWY"
2017-07-11 Pszenno - Świdnica Przedmieście Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
Zamknięcie odcinka do odwołania ze względu na zły stan toru (źródło: SKRJ).
2018-11-05 (???) Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój Linia nieprzejezdna/remont
Od 2021 roku na linię mają wrócić przewozy pasażerskie.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście 285
przed 2015 Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście 285

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1954 »
1955 – 1966 »
1967 – 1986 »
1987 – 2008 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
2007-11-18 Tarnogaj - Świdnica Przedmieście 40 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Wrocław Główny - Tarnogaj 80 km/h Import PLK2007_10
2009-01-03 Tarnogaj - Domasław 20 km/h Import PLK2009_01
2009-12-13 Tarnogaj - Domasław 40 km/h Import PLK2010_05
2009-12-13 Domasław - Świdnica Przedmieście 0 km/h Import PLK2010_05
2012-07-15 Domasław - Sobótka Zachodnia 40 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2012-07-15 Pszenno - Świdnica Przedmieście 20 km/h Import PLK2012_07_PAS_SZYN
2014-12-08 Domasław - Sobótka Zachodnia 20 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2018-02-09 Tarnogaj - Domasław 30 km/h Import PLK2018_02

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #29 Marek Potocki (2019-04-11 21:17:08)
    Orientuje się ktoś, czy prawdą jest, że po modernizacji na całym odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście mają być odtworzone tylko dwie mijanki?
  • #30 (odp. na #29) do re mi (2019-04-12 00:27:26)
    Najprawdopodobniej mijanki będą w Kobierzycach, Sobótce Zachodniej i Świdnicy Przedmieście (tu biorąc pod uwagę planowany koniec biegu pociągu na stacji Świdnica Miasto i ewentualne przedłużenie bezpośrednie do Jedliny).
  • #31 (odp. na #30) Marek Potocki (2019-04-12 05:14:53)
    Dzięki. Dotrała do mnie plotka, że nie w Kobierzycach, a bodaj na Klecinie…
  • #32 (odp. na #31) wasiukibic (2019-04-12 07:34:34)
    W mediach podawali, że mijanki mają być w Sobótce Zachodniej i Bielanach Wrocławskich ale ta druga lokalizacja to jakaś mrzonka, zważywszy na to, że województwo czyni starania nad przejęciem i uruchomieniem odcinka Kobierzyca - Piława Górna, a przedsiębiorcy są zainteresowani nadawaniem towarów w Kobierzycach. Klecina póki co nie będzie uruchamiana. Dziwne jest dla mnie, że UMWD nie lobbbuje wśród tamtejszych przedsiębiorców nad uruchomieniem bocznic, bo jest tam m.in. duża wytwórnia betonu towarowego TH Beton oraz producent prefabrykatów budowlanych KPB, a jedyna droga dojazdowa do tych firm to wąska ulica Kobierzycka.
  • #33 Trapp (2019-06-13 07:58:29)
  • #34 Tomasz (2019-07-30 14:42:45)
    Okazuje się że przy rewitalizacji linii, największym problemem stają się okoliczni mieszkańcy https://www.radiowro…
  • #35 (odp. na #34) Mateusz Kiszka (2019-07-30 15:18:05)
    To jak ci Indianie, którzy straszyli ponoć budowniczych magistrali wschód - zachód w USA w XIX wieku :) Za przepedzanie bizonow...
  • #36 (odp. na #35) Tomasz (2019-07-30 15:30:40)
    Na moje to po prostu firmy busiarskie boją się konkurencji ze strony kolei a tonący brzytwy się chwyta. Przykład z Małopolski, kiedy na linię Sędziszów/Miechów - Kraków weszły Koleje Małopolskie i zagęściły liczbę pociągów rzucając cenę za bilet przyzwoitą. Mieszkańcy Miechowa, Słomnik itd. podziękowali busiarzowi, ci zaś zaczęli się żalić w gazetach i w urzędzie marszałkowskim że kolej ich dobija i lada dzień mogą upaś XD .
  • #37 (odp. na #36) Mateusz Kiszka (2019-07-30 19:32:31)
    I db, bo te busy to jedno wlk badziewie, ciasno wsadzone fotele, smród potu, skarpet, błe :) I ryk obrotów przy podjeździe pod górkę niektórych meroli rodem ze starego RFN...Ani do kibla, a w autokarach to zazwyczaj nieczynna :)
  • #38 (odp. na #36) wasiukibic (2019-07-30 19:34:45)
    Na moje to po prostu ktoś jest zwyczajnie naiwny lub nieodpowiedzialny. Dlaczego w przypadku remontu Nadodrzanki czy Nowej Berlinki wykonawcy potrafili zorganizować sobie strzeżone zaplecze budowy, gdzie mieli zgromadzony sprzęt i co cenniejszy materiał i tam jakoś nie słychać było o kradzieżach. Tutaj w dodatku mamy bliskie sąsiedztwo Wałbrzycha, gdzie przez ostatnich 25 lat kradziono na masową skalę wszystko, co tylko dało się spieniężyć na złomie, w ilościach hurtowych.
    Aha i jak zwykle w takich przypadkach - sokistów brak - wolą przeganiać z torów miłośników kolei i wlepiać mandaty za nieprawidłowe przejście przez tory. Bezpieczniej, łatwa kaska, po co się narażać, w łeb dostać?

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...