OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-03-06 (historia)

[Pokaż/ukryj poszczególne odcinki]
Punkt (województwo) km km taryfowy
[Pokaż/ukryj poza zasięgiem]
  Legnica  (D)
0,000 0
|
| 7,259 8
|
|
  Wilczyce  (D)
11,183 12
|
|
  Kozów  (D)
16,106 17
|
|
  Radomil  (D)
19,958 21
|
|
  Złotoryja  (D)
21,282 22
|
| 23,717 25
 
 
  Pielgrzymka  (D)
31,282 30
 
 
  Czaple  (D)
34,571 35
 
  35,541 37
 
 
  Skorzynice  (D)
40,136 40
 
 
  Płakowice  (D)
45,609 46
 
  48,572 49
 
 
  Mojesz  (D)
51,827 52
 
 
  Pławna Dolna  (D)
54,056 54
 
  56,732 57
 
 
  Pławna Górna  (D)
61,453 62
 
 
  Lubomierz  (D)
64,532 65
 
  66,440 67
 
  71,481 72
 
 
  Proszówka  (D)
74,758 75
 
 
  Brzeziniec  (D)
77,398 78
 
 
  Mirsk  (D)
80,244 82
 
 
  Wolimierz  (D)
85,134 85
 
 
  Pobiedna  (D)
86,347 87
 
  87,840
Stan linii « Pokaż/ukryj

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

  • #1 Łukasz Kiąca (2017-08-28 08:14:54)
    Film z dnia 19.07.2015 r. z przejazdu pociąg specjalny do Złotoryi i kopalni bazaltu w Wilkowie
    https://www.youtube.…
  • #2 Marek Potocki (2019-02-01 13:28:40)
    http://lwowecki.info…
    "Rewitalizacja linii kolejowej nr 283 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i 284 z Jerzmanic Zdroju do Lwówka Śląskiego ma kosztować 65 mln zł."
    60 kilometrów linii pod ruch pasażerski z obiektami inżynieryjnymi, (z czego do prawie połowa trasy właściwie do zbudowania od nowa). Da się zrobić za te pieniądze?
  • #3 (odp. na #2) djSon (2019-02-01 13:35:31)
    Pewnie, że tak. Tyle też powinny kosztować mniejsze modernizacje linii kolejowych, jak kiedyś. Wiem, był poruszany temat tego, ale raczej ciężkich sprzętów torowych do moderny linii lokalnej lub drugorzędowej do ok. 70-80 km/h nie trzeba. Nawet była ostatnio modernizacja którejś linii, przeprowadzona przez MON. Też tania, 22 km za 42 mln złotych.
  • #4 (odp. na #3) Stanisław Pikul (2019-02-01 14:01:27)
    To z Jankowej Żagańskiej do Przewozu z tym że w standardzie bocznicy - żadnej infrastruktury umożliwiającej obsługę pasażerów i prędkość maksymalna nie większa niż 60 km/h. :(
  • #5 (odp. na #4) wasiukibic (2019-02-01 19:59:22)
    Ale co tu porównywać bocznicę wojskową do Potoku, która biegnie w nizinnym terenie bez większych obiektów inżynieryjnych gdzie na samej lwóweckiej są 3 tunele, 4 mosty (z czego jeden naprawdę konkretny), wiadukt, a dalej do Złotoryi kolejne 4 mosty, że o murach oporowych już nie wspomnę. Po drodze, koło Jerzmanic, torowisko wręcz wisi w powietrzu. Co oni zrobią za te 65 baniek, jak remont kolosa nad Jeziorem Pilchowickim wsiorbie minimum 5? PLK wyliczyło koszty remontu całego ciągu na około 120 melonów i ta kwota jest moim zdaniem bliższa prawdy. Chyba, że zrobimy jakąś biedę, ze stałymi ograniczeniami prędkości, to może się uda.

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Legnica – Pobiedna (– Jindřichovice pod Smrkem) (284/317)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...