OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Jelenia Góra – Żagań (283)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2019-05-16 (przebieg)

Historia linii » [Link bezpośredni]

data odcinek zdarzenie uwagi
1902-11-25 Zebrzydowa - Ławszowa Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1904-07-20 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1904-11-01 Ławszowa - Świętoszów Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1905-08-01 Świętoszów - Żagań Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1906-10-01 Jelenia Góra - Siedlęcin Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1909-07-01 Wleń - Lwówek Śląski Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1909-08-28 Siedlęcin - Wleń Otwarcie linii
ruch towarowy; ruch pasażerski: regularny; torów: jeden; prześwit: 1435 mm;
1991 Zebrzydowa - Żagań Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
1996-06-02 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
przed 2001 Świętoszów - Żagań Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2002 Świętoszów - Żagań Linia nieprzejezdna/remont
2-3km za Żaganiem ukradzione śruby mocujące
2004-04-26 Ławszowa - Żagań Linia nieprzejezdna/remont
Decyzja o likwidacji linii.
przed 2005-03-22 Ławszowa - Świętoszów Linia nieprzejezdna/remont
Tory rozkradzione na większosci tej trasy. (info:Tomornik, 2005-03-22)
2005-07-04 Jelenia Góra - Lwówek Śląski Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
Kolejowa Komunikacja Autobusowa
2006-03-13 Jelenia Góra - Lwówek Śląski Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
nowy szynobus
2007-12-09 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
2010-12-12 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
likwidacja jedynego kursu Jelenia Góra - Legnica (info: Kasper "Gaspar" Fiszer)
2011-01-03 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: regularny;
Spółka Koleje Dolnośląskie powróciła do obsługi linii Jelenia Góra - Zebrzydowa reaktywując zamknięty 23 dni wcześniej odcinek Lwówek Śl. - Zebrzydowa (info: Jarosław Lizak, 02-01-2011)
2011-12-11 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2014-12-14 Lwówek Śląski - Zebrzydowa Otwarcie dla ruchu
ruch pasażerski: weekendowy;
Po zmianie rozkładu 14 XII 2014 przywrócono na odcinku Lwówek Śląski - Zebrzydowa kursowanie jednej pary pociągu osobowego. Ogólnie po linii z Zebrzydowej do Jeleniej Góry kursuje tylko jedna para pociągu osobowego "turystycznego" kursującego wyłącznie w soboty, niedziele i święta w relacji Wrocław Gł. - Jelenia Góra. Zawieszono w dni robocze kursowanie wszystkich pociągów na tej linii. (info: Jarosław Lizak, 27-12-2014)
przed 2015 Osiecznica Kliczków - Ławszowa Zamknięcie dla ruchu
ruch towarowy;
2015 (???) Osiecznica Kliczków - Ławszowa Linia nieprzejezdna/remont
2016-12-11 Jelenia Góra - Zebrzydowa Zamknięcie dla ruchu
ruch pasażerski;
2018-04 Jelenia Góra - Rakowice Żwirownia Linia nieprzejezdna/remont
Od kwietnia br obowiązuje tu prędkość 0 km/h, co oznacza że linia jest nieprzejezdna. info: Andrzej Sibilski; 2018-04-23
W Jeleniej Górze rozebrany rozjazd i początkowy fragment linii.

Historia numeracji » [Link bezpośredni]

data odcinek numer uwagi
1985 Jelenia Góra - Żagań 283
przed 2015 Jelenia Góra - Ławszowa 283

Rozkłady jazdy » [Link bezpośredni]

1943 – 1955 »
1955 – 1966 »
1967 – 1986 »
1987 – 2009 »
2010 – 2011 »

Historia prędkości » [Link bezpośredni]

data odcinek prędkość km/h uwagi
przed 2006-11-07 Jelenia Góra - Lwówek Śląski 50 km/h (info: Filu, 2006-11-07)
2007-11-18 Lwówek Śląski - Niwnice 20 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Niwnice - Gościszów 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Gościszów Dolny - Nowogrodziec Surmin 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Ołdrzychów - Zebrzydowa 60 km/h Import PLK2007_10
2007-11-18 Zebrzydowa - Ławszowa 20 km/h Import PLK2007_10
2009-12-13 Jelenia Góra - Lwówek Śląski 30 km/h Import PLK2010_05
2014-12-08 Jelenia Góra - Lwówek Śląski 20 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2014-12-08 Gościszów - Gościszów Dolny 60 km/h Import PLK2014_12_PAS_SZYN
2016-07-05 (???) Nowogrodziec Surmin - Ołdrzychów 60 km/h Import PLK2016_07

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Pisanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #3 (odp. na #2) wasiukibic (2018-08-19 20:52:17)
    Z tej nawierzchni to i tak pożytku tyle, co z psiego g... nawozu. Bez porządnego remontu (wymiana torowiska i podsypki, wzmocnienie podtorza) i tak tam nic by już nie pojechało, chyba że retro z prędkością 10 km/h.
  • #4 (odp. na #2) Marek Potocki (2018-08-19 22:08:47)
    Tak po robocie patrząc to PLK. Z tego co wiem plan jest taki, że ma powstać nowy przystanek, z którego linia będzie się odgałęziać z pominięciem wiaduktu na 274. Ale jak to u nas – póki nie zobaczę, nie uwierzę.
  • #5 Jacek (2018-08-21 00:23:37)
    Linia już pada ofiarą złodziei, w takim tempie pewnie niebawem rozbiórka https://www.facebook…[0]=68.ARC4hMsY_Gd78i362PUdhXcnIsrCnM8oYRaCKZzuDvV8wxcvcRG0Btj_NN2DXSEGV5Ic5G7KQ3_FN65NTj1L5cXUX8xqDwdgKBriSPDMou8MK6JYBUcE1Z9vLhDDlm72Tk543PjYxO1a&__tn__=C-R
  • #6 ... (2018-08-21 05:47:15)
    Nagle sie wszyscy obrurzyli ale to i tak nie ma większego znaczenia bo pociąg nie mógłby pojechać już żaden ze względu na chociażby połamane drewniane podkłady a tory i tak widać ze zużyte ze nawet gdyby cały odcinek rozebrali to i tak nadawałby sie na złom a torowcy i tak z nowym by musieli przyjechać
  • #7 (odp. na #6) wasiukibic (2018-08-23 09:57:23)
    https://www.rynek-ko…
    PLK zapowiada uzupełnienie ubytków. Drezyny czy retro od bidy pojadą.
  • #8 ... (2018-08-23 12:26:04)
    Nie pojadą.
  • #9 (odp. na #8) wasiukibic (2018-08-23 15:48:56)
    W takim razie wydawanie tych kilku tysi na prace budowlane mija się z celem. Z resztą bez prowadzenia jakiegokolwiek ruchu czy nadzoru nad tą linią ryzyko kolejnych kradzieży jest prawie pewne. Taniej byłoby rozebrać to wszystko w cholerę i odbudować w porządny sposób jak już będą na to pieniądze i chęci.
  • #10 ... (2018-08-23 16:41:02)
    Dokładnie tak. Stan torów a w szczególności podkłady nadają się tylko i wyłączenie na rozbiórkę. Nawet retro nie zostanie wpuszczony ze względów bezpieczeństwa, już tak było w maju i cały projekt "Dolny Śląsk" został odwołany. Naprawę robią tylko dlatego bo ludzie się oburzyli a wszystko wina człowieka który prowadzi tą stronę na fejsbuku bo prosił o udostępnienia. Wystarczyło dodać te zdjęcia na bazę, opisać i koniec. Póki ktoś nie da kasy na naprawę całego odcinka to z przejazdu pociągiem do Lwówka nie będzie możliwe.
  • #11 jozek1979 (2018-09-14 16:50:14)
    Ale w kazdym wojewodztwie buduja tylko u nas rozbieraja, no to ludzie kupujcie rowerki dla siebie i rodziny w lubuskiem powodzenia
  • #12 (odp. na #11) wasiukibic (2019-01-18 08:23:01)
    https://www.rynek-ko…
    A więc przewidywania stały się faktem - MON bierze się za kolejny odcinek linii kolejowej, ważny z punktu widzenia obronności kraju (10 BKPanc w Świętoszowie).

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Jelenia Góra – Żagań (283)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...