OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2018-10-12 (kilometraż)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1900)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Danuta Bator (2010-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2011-04-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-01-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2017-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2018-04-27)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Mateusz Kiszka (2016-09-12 17:16:09)
    Do końca 2016 r. planuje się zakończyć modernizację odcinka Poznań Gł.-Czempiń. Do 2020 r. zaś ma być zrobiony odc. Czempiń-granica IZ Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Łukasz Kiąca (2017-09-07 09:36:21)
    Artykuł o rozpoczęciu prac na odcinku Stare Bojanowo - Kościan
    http://elka.pl/conte…
    Odpowiedz»
  • #3 Łukasz Kiąca (2017-10-16 08:30:13)
    Film prezentujący stan zaawansowania prac modernizacyjnych odcinka Stare Bojanowo - Kościan na dzień 28.09.2017 r.
    https://www.youtube.…
    Odpowiedz»
  • #4 Łukasz Kiąca (2018-11-02 10:42:24)
    Kilka artykułów prasowych dokumentujących problemy przy modernizacji linii na odcinku Leszno-Rawicz (granica województwa). Głównym wykonawcą tego odcinka było konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Włoskie Astaldi niemal wszystkie prace budowlane wykonywał podwykonawcami, a własnymi siłami miał wykonać tunel pod torami na przejeździe kolejowym Rawicz-Masłowo. Pomijając problemy mające swoje źródło w Polsce, Astaldi popadło w kryzys finansowy, gdyż realizowało 2 wielkie budowy - w Wenezueli, gdzie na skutek zapaści finansowej państwa stracili 400 mln USD (ponoć pogodzili się z faktem, że nie odzyskają tych pieniędzy) oraz w Turcji, gdzie budowali i ukończyli w 2016 r. trzeci most drogowo-kolejowy nad zatoką Bosfor, warty 2,5 mld USD. Państwo tureckie miało odkupić od nich prawo do użytkowania mostu, lecz na skutek wojny handlowej z USA (Trump nałożył na Turcję sankcje) kurs walutowy liry tureckiej poleciał mocno w dół, przez co państwo nie było w stanie zapłacić włochom. Podsumowując - wykonawca liczył na pieniądze, których nie miał i się przeliczył. Do tego doszły problemy na miejscu czyli brak siły roboczej, szybko rosnące ceny materiałów budowlanych oraz problemy w dostępności i transporcie kruszywa z kopalń i efekt jest jaki jest. Ostatecznie PLK w miarę możliwości reguluje zobowiązania konsorcjum względem podwykonawców, a prace na odcinku Leszno-Rawicz dokończy państwowa firma Zakład Robót Komunikacyjnych DOM z Poznania.
    http://www.rynek-kol…
    http://www.rynek-kol…
    http://www.rynek-kol…
    https://www.rynek-ko…
    http://www.rynek-kol…
    https://www.rynek-ko…
    https://www.rynekinf…
    https://www.rynek-ko…
    https://www.rynek-ko…
    https://www.rynek-ko…
    https://www.rynek-ko…
    https://www.rynek-ko…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...