OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2020-11-01 (przebieg)

Legenda (Wygenerowano dnia: 2020-11-23) | Mapa prędkości (Wygenerowano dnia: 2020-11-01)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #8 wasiukibic (2020-01-03 07:49:43)
    Z tym przetrasowaniem to był oczywiście tylko taki żart, a raczej pobożne życzenie jednego gościa; sorry, nie mogłem :)
  • #9 Janaszek Hubert (2020-01-07 01:54:48)
    Jeszcze kwestia dodania, że autem mam nadzieję przepisowo oczywiście! Jak dobrze kojarzę na S do 120km/h, a na autostradzie do 140km/h, nie mówiąc o innych generalnie ograniczeniach, zjazdach itd. Więc myślę, że pociąg nie bardzo się musi bać o konkurencję :) No chyba, że ktoś lubi mieć wir w baku i wydawać na mandaty he he :D
  • #10 (odp. na #1) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-08-05 12:00:52)
    Na razie na odcinku Stare Bojanowo - Leszno jest 1 tor (nowy) tak jak i Bojanowo - Rawicz.
    Pociągi "łapią" przez to opóznienia.
    Obie stacje Bojanowo rozgrzebane, bez możliwości krzyzowania pociagów w ich obrębie jak tylko na szlaku.
  • #11 (odp. na #7) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-09 21:00:07)
    Już tak jest w nowym rozkładzie ze IC/TLK jadą do Katowic przez Strzelce Opolskie, jednak dalej do Krakowa tylko chyba 3 pary.
    Większość jedzie ciągle przez Częstochowa Stradom i Tunel.
  • #12 (odp. na #5) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-11 14:16:05)
    Kiepsko jest to ze mimo odcinek do Rawicza jest na 160 to czasy przejazdu KD/PR są zbyt długie.
    https://www.kolejedo…

    Przy nowym sprzęcie o dobrym przyspieszeniu przeciętna prędkość handlowa na takiej trasie dla "osobówek" powinna być w granicach 85 km/h.
    Czyli dojazd do Żmigrodu powinien trwać max. 35 minut, a do Rawicza 45 minut.
    Wtedy byłby większy sens poniesienia ogromnych kosztów remontu.
  • #13 (odp. na #12) Łukasz Kiąca (2020-10-11 23:08:11)
    Prędkość maksymalna pociągów PR waha się od 108 km/h max (jednostki niezmodernizowane) do 113 km/h max (jednostki po modernizacji), a KD 127-129 km/h. Pomiary prędkości wg wskazań GPS'u oraz wg informacji z wyświetlaczy LCD w pociągach. Impulsy mogłyby jechać szybciej (na testach w Żmigrodzie osiągnęły ok 200 km/h), ale wg przepisów jazda powyżej 130 km/h wymaga dwóch maszynistów, chyba, że lokomotywa/EZT oraz linia wyposażone są w system ECTS (nie wiem czy musi to być 2 poziomu czy jedynka wystarczy). Nawet IC kursują tam przeważnie z prędkością 125 km/h max (wg wskazań prędkościomierza na wyświetlaczach w wagonach). Raz w życiu jechałem tam IC-kiem z V 140 km/h. Nie pamiętam jaki typ lokomotywy wówczas ciągnął skład, ale przeważnie są to EU07 i inne jej odmiany. Wydaje mi się, że to właśnie brak odpowiedniego taboru i przepisy są przyczyną niewykorzystywania pełnych możliwości tej (i nie tylko) linii.
  • #14 (odp. na #13) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-12 13:51:58)
    KD więc choć powinny wyciągać średnio 90 km/h.
    Zanim zrobią ostatecznie odcinek Rawicz - Kościan do 160 km/h, to będą już remontować z Rawicza do Wrocka.
    Psu na budę taki interes.
  • #15 (odp. na #14) Łukasz Kiąca (2020-10-12 23:35:07)
    Tak po prawdzie to już go w 2018 r. remontowali. Na odcinku Szewc - Pęgów DOLKOM podbijał i podsypywał tłuczniem tor nr 1. Przez pewien czas był tam fragment na którym zarówno kibel i Impuls wężykowały.
  • #16 (odp. na #15) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-13 18:20:14)
    Niezłe robią te remonty.
    Im za większa kasę to coraz "lepsze".
  • #17 (odp. na #6) Adolf Nowak de Piaskowski (2020-10-21 03:30:52)
    Od stycznia 2021 ma ruszyć PKM na odcinku z Poznania do Kościana:
    https://koleje-wielk…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...