Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271)
Ostatnia zmiana: 2020-11-01 (przebieg)
Stan linii « Pokaż/ukryj | |
---|---|
ruch pasażerski i towarowy | |
ruch towarowy i pasażerski sezonowy | |
ruch towarowy i pasażerski weekendowy | |
ruch towarowy i turystyczny | |
ruch pasażerski | |
ruch towarowy | |
ruch pasażerski sezonowy | |
ruch pasażerski weekendowy | |
ruch turystyczny | |
ruch drezynowy | |
nieczynna | |
nieprzejezdna | |
rozebrana, zmienione przeznaczenie | |
rozebrana | |
w budowie/nie ukończona | |
projektowana/nie zrealizowana | |
linia wielotorowa | |
| | linia zelektryfikowana |
Nazwa | punkt czynny |
Nazwa | punkt nieczynny |
Nazwa | punkt zlikwidowany |
węzeł lub odejście torów | |
galeria |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#8
wasiukibic
(2020-01-03 07:49:43)
Z tym przetrasowaniem to był oczywiście tylko taki żart, a raczej pobożne życzenie jednego gościa; sorry, nie mogłem :)
-
#9
Janaszek Hubert
(2020-01-07 01:54:48)
Jeszcze kwestia dodania, że autem mam nadzieję przepisowo oczywiście! Jak dobrze kojarzę na S do 120km/h, a na autostradzie do 140km/h, nie mówiąc o innych generalnie ograniczeniach, zjazdach itd. Więc myślę, że pociąg nie bardzo się musi bać o konkurencję :) No chyba, że ktoś lubi mieć wir w baku i wydawać na mandaty he he :D
-
#10 (odp. na #1)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-08-05 12:00:52)
Na razie na odcinku Stare Bojanowo - Leszno jest 1 tor (nowy) tak jak i Bojanowo - Rawicz.
Pociągi "łapią" przez to opóznienia.
Obie stacje Bojanowo rozgrzebane, bez możliwości krzyzowania pociagów w ich obrębie jak tylko na szlaku. -
#11 (odp. na #7)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-09 21:00:07)
Już tak jest w nowym rozkładzie ze IC/TLK jadą do Katowic przez Strzelce Opolskie, jednak dalej do Krakowa tylko chyba 3 pary.
Większość jedzie ciągle przez Częstochowa Stradom i Tunel. -
#12 (odp. na #5)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-11 14:16:05)
Kiepsko jest to ze mimo odcinek do Rawicza jest na 160 to czasy przejazdu KD/PR są zbyt długie.
https://www.kolejedo…
Przy nowym sprzęcie o dobrym przyspieszeniu przeciętna prędkość handlowa na takiej trasie dla "osobówek" powinna być w granicach 85 km/h.
Czyli dojazd do Żmigrodu powinien trwać max. 35 minut, a do Rawicza 45 minut.
Wtedy byłby większy sens poniesienia ogromnych kosztów remontu. -
#13 (odp. na #12)
Łukasz Kiąca
(2020-10-11 23:08:11)
Prędkość maksymalna pociągów PR waha się od 108 km/h max (jednostki niezmodernizowane) do 113 km/h max (jednostki po modernizacji), a KD 127-129 km/h. Pomiary prędkości wg wskazań GPS'u oraz wg informacji z wyświetlaczy LCD w pociągach. Impulsy mogłyby jechać szybciej (na testach w Żmigrodzie osiągnęły ok 200 km/h), ale wg przepisów jazda powyżej 130 km/h wymaga dwóch maszynistów, chyba, że lokomotywa/EZT oraz linia wyposażone są w system ECTS (nie wiem czy musi to być 2 poziomu czy jedynka wystarczy). Nawet IC kursują tam przeważnie z prędkością 125 km/h max (wg wskazań prędkościomierza na wyświetlaczach w wagonach). Raz w życiu jechałem tam IC-kiem z V 140 km/h. Nie pamiętam jaki typ lokomotywy wówczas ciągnął skład, ale przeważnie są to EU07 i inne jej odmiany. Wydaje mi się, że to właśnie brak odpowiedniego taboru i przepisy są przyczyną niewykorzystywania pełnych możliwości tej (i nie tylko) linii.
-
#14 (odp. na #13)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-12 13:51:58)
KD więc choć powinny wyciągać średnio 90 km/h.
Zanim zrobią ostatecznie odcinek Rawicz - Kościan do 160 km/h, to będą już remontować z Rawicza do Wrocka.
Psu na budę taki interes. -
#15 (odp. na #14)
Łukasz Kiąca
(2020-10-12 23:35:07)
Tak po prawdzie to już go w 2018 r. remontowali. Na odcinku Szewc - Pęgów DOLKOM podbijał i podsypywał tłuczniem tor nr 1. Przez pewien czas był tam fragment na którym zarówno kibel i Impuls wężykowały.
-
#16 (odp. na #15)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-13 18:20:14)
Niezłe robią te remonty.
Im za większa kasę to coraz "lepsze". -
#17 (odp. na #6)
Adolf Nowak de Piaskowski
(2020-10-21 03:30:52)
Od stycznia 2021 ma ruszyć PKM na odcinku z Poznania do Kościana:
https://koleje-wielk…
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)