OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Wrocław Główny – Poznań Główny (271) (galeria)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2017-08-09 (przebieg)

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Obraz
fot. nieznany (przed 1900)
opis ⇵
Obraz
fot. Przemysław Więcek (2009-10-03)
opis ⇵
Obraz
fot. Danuta Bator (2010-04)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Michal__TG (2010-06-05)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2011-04-30)
opis ⇵
Obraz
fot. irek (2014-01-29)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2017-08-15)
opis ⇵
Obraz
fot. Damian Grzywna (2018-04-27)
opis ⇵

Aby zobaczyć wszystkie, lub dodać nowe zdjęcia, przejdź do galerii szczegółowej »

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Mateusz Kiszka (2016-09-12 17:16:09)
    Do końca 2016 r. planuje się zakończyć modernizację odcinka Poznań Gł.-Czempiń. Do 2020 r. zaś ma być zrobiony odc. Czempiń-granica IZ Odpowiedz»
  • #2 (odp. na #1) Łukasz Kiąca (2017-09-07 09:36:21)
    Artykuł o rozpoczęciu prac na odcinku Stare Bojanowo - Kościan
    http://elka.pl/conte…
    Odpowiedz»
  • #3 Łukasz Kiąca (2017-10-16 08:30:13)
    Film prezentujący stan zaawansowania prac modernizacyjnych odcinka Stare Bojanowo - Kościan na dzień 28.09.2017 r.
    https://www.youtube.…
    Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Wrocław Główny – Poznań Główny (271)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...