OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Twarda Góra – Nowe (242)

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2016-01-29

Wyślij nowe pliki »

pokaż też kiepskie [Pokaż/ukryj poza zasięgiem] [Wersja rozszerzona]
Obraz
fot. Peter83 (2014-05-25)
Obraz
fot. Michał Sosnowski (2017-08-26)
Obraz
fot. Michał Sosnowski (2017-08-26)
Obraz
fot. Michał Sosnowski (2017-08-26)
Obraz
fot. Peter83 (2018-04-01)

Zdjęcia publikowane w tym serwisie w większości otrzymujemy od internautów i zakładamy, że mają oni prawo do ich przesyłania. Jeżeli trafisz na materiały naruszające Twoim zdaniem czyjeś prawa autorskie, skontaktuj się z nami (adres w stopce).

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji |

Komentarze:

  • #1 Maciej (2017-03-07 15:00:38)
    Z tego co pamietam to przewozy pasazerskie Twarda Gora - Nowe obslugiwane byly tylko i wylacznie przez wagon motorowy SN-61 183 w kolorze zielonym, zwany przez mieszkancow obu miasteczek 'Bana' albo 'Ciuchcia'...nie przypominam sobie innych pociagow na tamtej lini...a juz napewno nie SM-41... Odpowiedz»
  • #2 Marcin (2018-03-09 15:20:38)
    Pamiętam też wcześniej SN52 jak stal na peronie zeberkowym w Twardej Górze a niektóre pociagi zabierały wagony do fabryki mebli w Nowym z SM41 Odpowiedz»

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Twarda Góra – Nowe (242)

Do zapisu

Wyobraź sobie, że chcesz dowiedzieć się czegoś o linii kolejowej. Na przykład kiedy powstała, jaki miała prześwit, co i z jaką prędkością nią jeździło. Jakie są na niej obiekty inżynierskie, a jakie były. Jakie stacje, przystanki bocznice… No po prostu wszystko.
Myślisz sobie – niewykonalne. Takich danych nie ma, albo są nie do wygrzebania z archiwum. Też tak myślałem, aż wpadł mi w ręce opracowany przez niezastąpionego szperacza w archiwach Jarosława Szczuryka Vel Szczerbę "Historyczny opis linii Łuków – Lublin". Pozycja jest może niegruba (raptem 76 stron), ale niezwykle skondensowana. Nie ma tam opisów przyrody, wycinków z gazet, czy wspomnień. Tylko tabele z danymi, mapy i to wszystko przeplecione archiwalnymi zdjęciami.

Jeśli interesuje cię historia tej linii i chciałbyś się czegoś nowego dowiedzieć, to nie szukaj dalej. Lepszego źródła nie ma. Aby wejść w posiadane tego opracowania skontaktuj się z autorem: Napisz e-mail

Trwa zapis, proszę czekać...